Page 1 of 13 1234511 ... LastLast

Thread: EverQuest - New Progression Server - TrueBox, PoP-Locked (Vanlilla Server'ish)

Default EverQuest - New Progression Server - TrueBox, PoP-Locked (Vanlilla Server'ish)

I bunden af dette indlæg finder du en liste over de aktive spillere som er aktive på dette forum:

PoP-Locked er det tætteste vi nok kommer på en vanilla server fra officielt hold!

Agnarr, our newest progression server, is scheduled to go live on Wednesday, May 24, 2017.

Q: What is a Progression Server?
    An EverQuest Progression Server is a way to experience EverQuest as it grew over time. It begins with access to the original zones that were available at launch, and gradually adds expansions at varying intervals, depending on the rules of the server.
    Q: How Is This Server Different From Other Progression Servers?
    Agnarr is our fifth version of a Progression Server, and we’re calling this a “POP Locked/True Box Progression Server.”
    Q: What’s a PoP-Locked Server?
    This is a server where expansion content stops unlocking after “Planes of Power” era content.
    On the unlock schedule for this server, the following expansions will become available: The Ruins of Kunark, The Scars of Velious, The Shadows of Luclin, The Planes of Power, The Legacy of Ykesha, Lost Dungeons of Norrath.
    After all of these expansions have unlocked, expansion content will NOT continue to unlock on the Agnarr server.
    Q: How Often Will Expansion Content Unlock On Agnarr?
    Every 12 weeks expansion content will unlock on Agnarr. This will stop after Lost Dungeons of Norrath unlocks.
    Players won’t vote to unlock content on Agnarr, and the server won’t wait until all of the raid content is defeated before the expansion unlock timer starts. Instead, every 12 weeks, expansion content will unlock on this server.
    That means 12 weeks of Classic EverQuest, 12 weeks of The Ruins of Kunark, 12 weeks of The Scars of Velious, and so on. No expansions are scheduled to unlock together, like The Legacy of Ykesha and Lost Dungeons of Norrath have done on some previous progression servers.
    Q: What Is a True Box Progression Server?
    This is a server where each player will only be able to play one EverQuest account from his or her computer at a time. We want to encourage players to play with their friends on this server, and not just form groups of only their alts.
    Q: Can I Transfer My Existing Character Here?
    No. This will be a fresh server where all players will begin their adventures from level 1.
    There are no plans at this time to offer transfers to this server from any other progression server.
    Q: How Does Raid Instancing Work on Agnarr?
    The system will allow a full raid (72 players) into an instance. You will need at least 6 players in your raid to request a raid instance, and the players in your raid need to be level 46 or higher.
    When you request a raid instance, the player that requested it, and his or her entire raid, will be given an account-wide request lockout for that specific raid for 2.5 days.
    Each “boss” in the zone will grant a 6.5 day account-wide lockout. For the most part, this is just the big boss (Lord Nagafen, for example) and the stuff in his/her/its immediate vicinity.
    For launch, Plane of Sky is an exception to the above instancing rule. Each island will have a lockout. Kill any NPC on that island and everyone in your raid will receive a 6.5 day account-wide lockout for that island.
    Q: What Things Are Not Allowed on This Server?
    A True Box Progression Server is a place where players are only allowed to play one EverQuest account at a time on their computer.
    Doing any of the following on Agnarr may result in action being taken against your Daybreak Account:

• Playing multiple characters at the same time from a single computer.
    • Using 3rd party software.
    • Any method to send one key press to multiple characters.

Doing any of the following on ANY server may result in action being taken against your Daybreak Account:

• Unattended Gameplay: Any method that lets a character take actions while you’re not at your keyboard.
    • Playing on virtual machines.
    • Any attempt to circumvent the /pickzone timer.

Q: What’s XP Like on the Agnarr Server?
    Agnarr’s experience rate will be most similar to Ragefire and Lockjaw.
    If you compare this to the Phinigel server, players will earn experience at a faster rate on Agnarr. There are no experience penalties for class, race or hell levels on the Agnarr server.
    (Note: rogues, warriors and halflings will continue to get race/class exp bonuses on Agnarr, just like they do on all servers).
    Q: What Purchases Do I Need to Play on Agnarr?
    No expansion purchases are required to play on Agnarr.
    Like other progression and special ruleset servers, you must have All Access Membership to access the Agnarr server. In addition to letting you play on this server, All Access includes additional great benefits, like 10% off most Marketplace purchases, and a claimable 500DBC grant each month! For more details and to sign up for membership, visit www.everquest.com/membership.
    Q: But I’m New to Progression Servers and I Have So Many More Questions!

Aktive spillere:
    BeaWolf:
    * Beagod (Paladin)
    * Beawulf (Druid)
    * Beawolf (Ranger)
    * Beashadow (Rogue)
    * Beacyborg (Warrior)
    * Beaghoul (Shadowknight)
    * Farmanden (Shaman, spiller denne med min søn's Necromancer)
    * Zoltrax (Wizard)
    PulvenDK:
    * PulvenDK (Shaman)
    * Wlibus (Mage)
    * Darkhammer (Paladin)
    * Healzrus (Cleric)
    * Portbot (Druid)
    Talnox:
    Talnox (Enchanter)
    Kalarak (Cleric)
    Korlnarth (Paladin)
    Virtuaella:
    * Samui (Wizard)
    * Matlang (Magician)
    * Virtuella (Shaman)
    Ramoen:
    * Ramoen (Enchanter)
    * Ramowar (Warrior)
    * Ramo (Mage)
    Moody:
    * Moody (Enchanter)
    * Moodyy (Cleric)
    * Livebeats (Bard)
    * Runkle (Shadow Knight)
    * Airbourne (Wizard)
    Hardeknut:
    * Hardeknut (Wizard)
    Tineaa:
    * Tinnea (Enchanter)
    Last edited by Beawolf; 21-07-2017 at 19:29.
    'BeaWolf' since 2008

Oh ja, det kunne sgu være nice...

Btw, hvad er der galt med at spille fra en Virtuel maskine? Kan se det heller ikke er lovligt på normale servere?
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Quote Originally Posted by Talnox View Post
    Oh ja, det kunne sgu være nice...

Btw, hvad er der galt med at spille fra en Virtuel maskine? Kan se det heller ikke er lovligt på normale servere?
    Aner det ikke

On a second note ... hvilken class at spille???? .... hælder nok mest til Necromancer da jeg nok kommer til at skulle solo en del ..
    'BeaWolf' since 2008

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Ikke se,ikke høre,ikke tale.

Socialt Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Hmm, har kigget meget p99 den seneste tid og har overvejet at starte. Måske jeg skulle hoppe på den her i stedet. Dog lidt en skam at man ikke må 2-box. Kunne godt have haft min laptop til at køre ved siden af.

Nogen der evt. kunne være frisk på en mindre gruppe hvis det var?

Ville super gerne en fast gruppe, men vil være mega ustabil hvis jeg hopper med på vognen
    'BeaWolf' since 2008

Godt nok fristende at starte forfra hvor det kun er de originale zoner der åbnes en efter en hver 3 måned.

........ Must resist.........

Men jeg har jo stadig 2 måneders abonnement tilbage.
    Men ville nok også være lidt for ustabil til fast gruppe og det et vel hele ideen med denne progression server at det er back to basis og levle langsomt op solo eller gruppe.

Hvis der er mercs på den server, så er det jo lige meget hvilken class man vælger..

Men tænker også Necro, Druid, Wizard, Mage eller noget i den stil..
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Socialt Medlem Forum Senior PulvenDK's Avatar

Quote Originally Posted by Talnox View Post
    Hvis der er mercs på den server, så er det jo lige meget hvilken class man vælger..

Men tænker også Necro, Druid, Wizard, Mage eller noget i den stil..
    Tror ikke der er mercs

Hvis ikke jeg har misforstået (og det kan meget vel være jeg har da jeg selv er en anelse i tvivl), så er denne server meget lig p1999 serverne, som skulle give den oprindelige autentiske oplevelse af EQ. Så ingen mercs, hverken fra start eller senere. Mere eller mindre alt skulle vist være ligesom da spillet udkom, med undtagelse af nogen småting. For nemmere at kunne opdatere servene og ikke at skulle lave for meget ekstra separat arbejde er der nogen få ting, som ellers er tilføjet efter LDON expansionen, som er der på trods af det ikke var i vanilla EQ.

Jeg håber jeg har forstået det korrekt, da jeg ellers ikke har nogen lyst til at spille. Jeg vil gerne at det er meget tæt på oplevelsen fra første gang jeg loggede ind i 1999.

Jeg overvejer selv en shaman eller enchanter. Shaman skulle være iksar som jef først får mulighed for når kunark lander, så det ender nok med en enchanter, hvis det er. Bard var også en mulighed, men mindes ikke at de var fantastiske at solo med før meget senere i spillet hvor de så til gengæld er rimelig vilde, med deres horde kiting.

SD Medlem Forum Elder
    Spil
    WoW, BDO

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Ikke se,ikke høre,ikke tale.
    Ohhhhh minderne
    Druids are PvE

Socialt Medlem Forum Convert

går ikke ud fra man kan vælge beastlord ?

Tror det eneste der ville holde mig fra at spille dette, er hvis downtime mellem hitpoint/manarests er lige så lang tid som ved release.
    Det var ok dengang og så sad man og chattede mens man campede spots, men tror ikke lige jeg har lyst til stop meget tid foran skærmen hvor der ikke sker noget.

Ville ellers være griner nok at starte op igen med barbar shaman hvor der også rent faktisk er folk i alle start zonerne.

Quote Originally Posted by Hospitall View Post
    går ikke ud fra man kan vælge beastlord ?
    Nej ikke før Luclin kommer, hviket vil tage 36 uger

Men så kan man jo hygge rundt med en anden toon indtil da
    'BeaWolf' since 2008

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Tror det eneste der ville holde mig fra at spille dette, er hvis downtime mellem hitpoint/manarests er lige så lang tid som ved release.
    Det var ok dengang og så sad man og chattede mens man campede spots, men tror ikke lige jeg har lyst til stop meget tid foran skærmen hvor der ikke sker noget.

Ville ellers være griner nok at starte op igen med barbar shaman hvor der også rent faktisk er folk i alle start zonerne.
    Mange ting vil være som på live serverne (alt det som de ikke kan udelukke ved simpelthen at 'slukke' for en expansion.

Hell Levels: Gone
    Hybrid Class Penalties: Gone
    Mana/Health Regen : Som på live servers
    Death Penalties: Som på live servers
    Coin Weight: Gone
    Sense Heading: Pointless

Men ud over dette, så vil det være så vanilla som jeg tror vi kommer til at se det på en officiel server.
    'BeaWolf' since 2008

Ok, Class choice er nede på Necromancer eller Ranger ...

Rangers kan solo outdoor med Snare og Panic Animal, og så er de generelt bare super sjove at spille.

Necromancers kan solo the shiats af næsten alt, jeg finder dem dog en smule kedelige at spille .. tryk de samme knapper, sid på din røv, se xp vælte ind.. /LFG = Pointless
    'BeaWolf' since 2008

har spillet meget min mage, og dengang elskede jeg at være til nytte med mine rods til raids og i gruppe, men er sku i tvivl om jeg skal være det igen, overvejer en ny class at prøve, men tank er udelukket og healer tror jeg heller ikke helt på,. dengang prøvede jeg at heale som cleric men synes ikke det gik skide godt, så det holder jeg mig nok fra,, kunne godt tænke mig teleport men det så druid eller wizard, men har ikke så meget bekendskab med dem, måske man bare skulle overveje wizard ? arrg

har spillet meget min mage, og dengang elskede jeg at være til nytte med mine rods til raids og i gruppe, men er sku i tvivl om jeg skal være det igen, overvejer en ny class at prøve, men tank er udelukket og healer tror jeg heller ikke helt på,. dengang prøvede jeg at heale som cleric men synes ikke det gik skide godt, så det holder jeg mig nok fra,, kunne godt tænke mig teleport men det så druid eller wizard, men har ikke så meget bekendskab med dem, måske man bare skulle overveje wizard ? arrg
    Druid ports bliver pisse ligegyldige efter PoP, men der kan nok laves nogle plat på det inden PoP release. Wizard Ports vil altid være i demand.
    'BeaWolf' since 2008

ja men vil ikke kun spille en mand udelukket på ports :P tænkte at wizard også ville være gode i grupper med deres dps

ja men vil ikke kun spille en mand udelukket på ports :P tænkte at wizard også ville være gode i grupper med deres dps
    Wizards er super i grupper, eller kan være.... En dårlig Wizard kan være direkte ødelæggende for en gruppe hvis han/hun ikke har styr på sin aggro. En god Wizard kan forbedre xp gain pr. Time helt vildt, da de kan brænde mobs ned på ingen tid. Så en hårfin balance og bliver du først kendt som en dårlig Wizard kan det være svært at få grupper
    'BeaWolf' since 2008

Quote Originally Posted by Beawolf View Post
    Wizards er super i grupper, eller kan være.... En dårlig Wizard kan være direkte ødelæggende for en gruppe hvis han/hun ikke har styr på sin aggro. En god Wizard kan forbedre xp gain pr. Time helt vildt, da de kan brænde mobs ned på ingen tid. Så en hårfin balance og bliver du først kendt som en dårlig Wizard kan det være svært at få grupper
    øv det ry vil jeg ikke have :P så det skal jeg da helt sikkert tænke over

men en anden ting er.. hvad med eq maps ? kan man få lov at bruge det ?

SD Medlem Forum Recruit
    Spil
    WoW

fristende :-)

øv det ry vil jeg ikke have :P så det skal jeg da helt sikkert tænke over

men en anden ting er.. hvad med eq maps ? kan man få lov at bruge det ?
    Jeg tror det er tilfældet med samtlige klasser, ikke bare wizards. Hvis du som enchanter ikke kan finde ud af at mesmerize, hvis du som bard / monk ikke kan finde ud af at pulle osv. osv. Men du får meget hurtigt en fornemmelse for hvor meget aggro en wizard kan trække på hans bomber og finder også ud af det ikke er så sundt for helbredet

Mht. eq maps ved jeg ikke hvor meget er tilladt. Det er ikke ligefrem gamebreaking, det er jo bare en nemmere måde at finde vej på, så mon ikke det går. Om ikke andet så start uden og lav en petition og hør om det er tilladt - eller søg på deres forum, jeg er sikker på andre har gjort sig lignende tanker.

Quote Originally Posted by Beawolf View Post
    Ok, Class choice er nede på Necromancer eller Ranger ...

Rangers kan solo outdoor med Snare og Panic Animal, og så er de generelt bare super sjove at spille.

Necromancers kan solo the shiats af næsten alt, jeg finder dem dog en smule kedelige at spille .. tryk de samme knapper, sid på din røv, se xp vælte ind.. /LFG = Pointless
    Både wizards og druids kan quad kite når de kommer lidt op i levels

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Jeg tror det er tilfældet med samtlige klasser, ikke bare wizards. Hvis du som enchanter ikke kan finde ud af at mesmerize, hvis du som bard / monk ikke kan finde ud af at pulle osv. osv. Men du får meget hurtigt en fornemmelse for hvor meget aggro en wizard kan trække på hans bomber og finder også ud af det ikke er så sundt for helbredet

Mht. eq maps ved jeg ikke hvor meget er tilladt. Det er ikke ligefrem gamebreaking, det er jo bare en nemmere måde at finde vej på, så mon ikke det går. Om ikke andet så start uden og lav en petition og hør om det er tilladt - eller søg på deres forum, jeg er sikker på andre har gjort sig lignende tanker.
    This

Men der er dog forskel det er bedre med en dårlig rogue magician, necro, ranger, eller druid, end en dårlig Warrior, Cleric, Enchanter eller Wizard
    'BeaWolf' since 2008

Page 1 of 13 1234511 ... LastLast