Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 41

Thread: SW Battlefront 2 - P2W!

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Default SW Battlefront 2 - P2W!

Sjældent jeg synes specielt godt om AngryJoe, men her har han ret så vidt jeg kan se.

Lootcrate systemet ser vi i flere og flere spil. Køb en bunke, åben og få random rewards.
    I Fortnite har de det - men der er det kun i PVE, så derfor er det ikke P2W, da ingen "vinder" over andre.

Men lige så snart det er et PVP spil, hvor du får bedre gear og upgrades, så bliver det P2W.

Jeg kan ikke lide det, men har købt spillet alligevel, og jeg er nok også en af dem som falder for fristelsen til at købe mig til en bunke upgrades.

Fuck it - gameplay var sjovt i beta, så jeg skal være med til release!

w
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Socialt Medlem Forum Adept

tja du kan jo få adgang til stort set det samme som dem, der betaler for det eller også kan du selv crafte det, og du får jo points ingame til at købe loot crates for.
    den eneste forskel jeg ser her at de for noget lidt før andre alt efter hvor meget man spiller, plus der er ingen garanti for hvad de får i deres loot crates da det er random hvad der er i dem så de kan også være uheldige og få det samme flere gange eller noget de slet ikke kan bruge.

Plus i spil 1 der var det faktisk meget af det der var default til de enkelte classer af våben og gear der var bedst. og forskellen var egentlig bare ting der passede bedre til specifikke situationer end noget der var meget bedre end det andre havde, og så var de gode ting noget man skulle finde som pickups, pickups er så stort set fjernet fra spillet og skal nu købes ingame i den enkelte bane man spiller for de points man tjener i vær match, og som bliver resat vær gang en ny runde starter.
    Jeg er nærmere glad for de har fjernet pickup systemet da folk stod og campede steder hvor pickups spawnede for at få de gode ting i stedet for at spille spillet, nu er folk tvunget til at spille udføre ting / teamplay for det giver dem points til at købe alle de fed/gode ting ingame

i spil 1 tog det mig under 3 uger at have stort set alle ting/kort etc osv og så spillede jeg endog ikke voldsomt meget kun 2 timer eller sådan pr dag max. nogen dage slet ikke.

så jeg skal være helt ærlig jeg har ikke det store problem med den mode Dice/EA gør det på i StarWars Battlefront II.

Quote Originally Posted by PriestDK View Post
    tja du kan jo få adgang til stort set det samme som dem, der betaler for det eller også kan du selv crafte det, og du får jo points ingame til at købe loot crates for.
    den eneste forskel jeg ser her at de for noget lidt før andre alt efter hvor meget man spiller, plus der er ingen garanti for hvad de får i deres loot crates da det er random hvad der er i dem så de kan også være uheldige og få det samme flere gange eller noget de slet ikke kan bruge.
    Altså om man køber 100 lootcrates, eller vinder dem, så er det RNG for alle parter, så man kan være heldig eller uheldig, og det gælder også ham der spiller meget og vinder crates til at opgradere.
    Hvilket må være ekstra surt, hvis man bruger 100 timer på at få 100 crates (tænkt eksempel) og så får man crap af RNG guderne.

Og ja, man kan spille og vinde crafting point 10-20 pr. kamp - så er der langt op til 600 for et nyt våben, og så skal der attachments ovenpå

Jeg har ikke noget imod systemet som sådan, hvis størrelsesforholdet er fair imellem hvad man kan købe og vinde..
    Det skal jo ikke kræve 5 timers spil at vinde en fucking ny gun. Jeg synes at dem som spiller, de bør få loot i hoved og røv, når det er basic ting.
    Og så kan det være de sidste 10% før max, som tager ekstra lang tid at skaffe.

Men jeg tror desværre at vi her får en ulige fordeling, hvor det man kan købe for 100 kr. det skal du bruge 10+ timer for at vinde tilsvarende.
    Og så kommer nogen og smider 1000 kr. og får gear der svarer til 100 timers spilletid, og er dermed langt bedre gearet fra starten.
    Jeg håber ikke det bliver så slemt - det må tiden vise.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)

Socialt Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Altså om man køber 100 lootcrates, eller vinder dem, så er det RNG for alle parter, så man kan være heldig eller uheldig, og det gælder også ham der spiller meget og vinder crates til at opgradere.
    Hvilket må være ekstra surt, hvis man bruger 100 timer på at få 100 crates (tænkt eksempel) og så får man crap af RNG guderne.

Og ja, man kan spille og vinde crafting point 10-20 pr. kamp - så er der langt op til 600 for et nyt våben, og så skal der attachments ovenpå

Jeg har ikke noget imod systemet som sådan, hvis størrelsesforholdet er fair imellem hvad man kan købe og vinde..
    Det skal jo ikke kræve 5 timers spil at vinde en fucking ny gun. Jeg synes at dem som spiller, de bør få loot i hoved og røv, når det er basic ting.
    Og så kan det være de sidste 10% før max, som tager ekstra lang tid at skaffe.

Men jeg tror desværre at vi her får en ulige fordeling, hvor det man kan købe for 100 kr. det skal du bruge 10+ timer for at vinde tilsvarende.
    Og så kommer nogen og smider 1000 kr. og får gear der svarer til 100 timers spilletid, og er dermed langt bedre gearet fra starten.
    Jeg håber ikke det bliver så slemt - det må tiden vise.
    Lige gyldigt hvordan i vender og drejer det, så er det en måde at giver forbrugerne den hårdt i røven på. Syntes personligt det er totalt usmageligt og ikke noget jeg vil støtte. Vote with your Wallet

Socialt Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Ja, jeg er med Quinn på den her. For mig handler det ikke om star wars, da det ikke er et spil jeg vil komme til at spille nogensinde. Det handler nærmere om at star wars er et kæmpe spil som mange vil købe og spille, så de kommer til at tjene masser af penge på det. Det vil samtlige andre udgivere prøve at gøre efter, så microtransactions og loot crates kommer til endnu flere spil. Folk er trætte af det, men køber spillene alligevel - så er det da klart at udgiverne bliver ved med at prøve at flytte grænserne for hvor hårdt de kan tage forbrugerne.

Forza 7 havde samme scenarie hvor der var loot crates og ting man kun kunne få igennem dem og noget exclusive season pass gejl som blev lavet om efter mange havde købt det. Fans støttede op om at prøve at få det ændret og det blev det. Så det kan heldigvis lade sig gøre, man skal bare søge de rigtige steder hen og støtte op om det.

Jeg har vist aldrig lagt skjul på at jeg synes microtransactions og loot crates er en sygdom i spilbranchen, som desværre spreder sig for meget og for hurtigt. Jeg er ved at være træt at høre at det ikke gør noget, for spillet er jo det samme om man benytter sig af det eller ej. Det passer bare ikke helt, da spillene ofte er skræddersyet til at dreje sig om indtægterne på transactions og derfor gør at spillere der ikke benytter sig af det skal bruge oceaner af tid på at grinde for at noget af det. Noget af det sjove ved at spille er efterhånden forsvundet og jeg er ikke ene i at afskrive nogen titler fordi kapitalismen har sat en stopper for det.

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Ja, jeg er med Quinn på den her. For mig handler det ikke om star wars, da det ikke er et spil jeg vil komme til at spille nogensinde. Det handler nærmere om at star wars er et kæmpe spil som mange vil købe og spille, så de kommer til at tjene masser af penge på det. Det vil samtlige andre udgivere prøve at gøre efter, så microtransactions og loot crates kommer til endnu flere spil. Folk er trætte af det, men køber spillene alligevel - så er det da klart at udgiverne bliver ved med at prøve at flytte grænserne for hvor hårdt de kan tage forbrugerne.

Forza 7 havde samme scenarie hvor der var loot crates og ting man kun kunne få igennem dem og noget exclusive season pass gejl som blev lavet om efter mange havde købt det. Fans støttede op om at prøve at få det ændret og det blev det. Så det kan heldigvis lade sig gøre, man skal bare søge de rigtige steder hen og støtte op om det.

Jeg har vist aldrig lagt skjul på at jeg synes microtransactions og loot crates er en sygdom i spilbranchen, som desværre spreder sig for meget og for hurtigt. Jeg er ved at være træt at høre at det ikke gør noget, for spillet er jo det samme om man benytter sig af det eller ej. Det passer bare ikke helt, da spillene ofte er skræddersyet til at dreje sig om indtægterne på transactions og derfor gør at spillere der ikke benytter sig af det skal bruge oceaner af tid på at grinde for at noget af det. Noget af det sjove ved at spille er efterhånden forsvundet og jeg er ikke ene i at afskrive nogen titler fordi kapitalismen har sat en stopper for det.
    👍

Jeg er helt enig med jer.
    Men vote with your wallet virker bare ikke.
    For et spil som 1 mill personer har lyst til at spille, der vil måske 10% falde fra af princip.
    Men de opvejes økonomisk af dem som så bruger mere end dobbelt det normale et spil koster.

Det er måske en tabt kamp, medmindre nogen finder på noget genialt.

SD Medlem Marquis of the Board HolgerDK's Avatar
    Spil
    WoW

For et spil som 1 mill personer har lyst til at spille, der vil måske 10% falde fra af princip.
    Men de opvejes økonomisk af dem som så bruger mere end dobbelt det normale et spil koster.

Jo princippet virker. Folk er bare nogen idioter når de bevidst støtter sådan noget fucking lort som microtransactions/lootbox (lortboxes?) i et ikke F2P spil.
    HolgerDK Stærkodder Shocknorrís Brewsleet
    "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

Det er Fame et ringe argument W.......
    Quinn - One name. One legend

SD Medlem Forum Warden Caligo's Avatar

Noget andet er at som det er pt, så mister du dublet kort eller kort af en lavere rang end det du har i forvejen, de bliver ikke konverteret til parts man kan bruge til at opgrade eller crafte med.. så det er et stort money sink.
    Derudover så giver de kort et ret godt boost.. i Spacecombat hvis man f.eks. tager kortet der booster proton torpedo dmg og den der booster ens defence så kan man klare sig ret godt i en Y-wing f.eks. så det er lidt mere end p2b (pay to boost) i mine øjne.. tænkte betaen ville overtale mig til at preorder.. men EA har gjort det igen, ja spillet var sku sjovt nok at spille og vil da meget gerne spille historien.. men smager lidt opkast i munden over det her lootcrate pis... stadig undecided.

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

Quote Originally Posted by HolgerDK View Post
    Jo princippet virker. Folk er bare nogen idioter når de bevidst støtter sådan noget fucking lort som microtransactions/lootbox (lortboxes?) i et ikke F2P spil.
    Ja, princippet virker - det er lige som at sige at det burde virke i teorien.
    Men ikke i praksis. For det får ikke firmaer som EA til at stoppe med P2W løsninger.
    For vi får bare ikke nok med på "vote with your wallet" - i forhold til at antallet af "idioter" som du kalder dem, de gør at P2W modellen giver firmaerne flere penge.

SD Medlem Forum Warden Caligo's Avatar

Det værste er næsten den høje pris for spillet taget i betragtning af at de har disse shops med crates oven i hatten.

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

Quote Originally Posted by Quinn View Post
    Det er Fame et ringe argument W.......
    Argument? Jeg argumenterer ikke for noget.
    Jeg beskriver blot situationen som jeg ser den. At P2W ikke forsvinder fordi nogle få siger "Vote with your wallet"
    Og som Holger siger - princippet er fint - men i praksis, så er der bare for få der boykotter spillende, i forhold til folk som stadig hopper i fordi spillet frister.

Jeg bryder mig ikke om modellen, og argumenterer ikke for den på nogen måde.

Spil
    WoW

Jeg kan anbefale Jim Sterlings nyeste Jimquisition:

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

Uanset hvad, så har jeg lige opdaget, at jeg kommer til at spille det her i VR..

Den eneste måde man kan ramme de grådige udgivere er på deres bankkonto, ved tab af penge eller truslen om evt. tab.

Jeg tror godt det kan forventes at der kommer en eller anden lov imod loot crates på et tidspunkt, da det, ligemeget hvordan man vender og drejer den, er online gambling. Man får bare nada for pengene andet end lidt digitalt gøgl i den periode man spiller. Går du ned til din lokale gambling site og smider 100kr på at danmark vinder VM, så er der da trods alt en spinkel chance for at man kan få nogen penge igen. Her får du gavn af det indtil udviklerne evt ændrer spillet så det man har købt bliver lettere tilgængeligt for alle andre eller de lukker serverne en dag. Så sidder man tilbage og har potentielt smidt 1000 vis af kr efter et spil og har fået intet for dem andet end underholdning i den periode man spiller

Er det f2p - fair nok, så har loot crates og microtransactions en plads og et formål (jeg styrer dog personligt langt udenom dem). Men ikke i et full price triple A spil som i forvejen koster 60 euro eller mere, alt efter om man hopper på deres digital deluxe extreme badass giga boombastic edition + preorder bonus og season passes (og helst inden man ved hvad der overhovedet er i det season pass). Gør de noget ud af de editions og giver noget limited ed. statuer eller et eller andet ekstravagant man kan nørde hjemmet op med, så forstår jeg det trods alt lidt bedre. Jeg kunne aldrig drømme om at smide fuld pris for et spil og derefter det samme beløb eller mere i transactions. Det gør mig frustreret at så mange folk hopper på den og bare bukker sig forover og siger "ja tak, bare gi den gas"

Hah, min ovenstående post virker næsten som en opsummering af Jim Sterlings video HolgerDK linker. Jeg så dog først videoen for første gang efter jeg havde postet. Men jeg er helt igennem enig med ham.

Vil lige påpege at jeg læste for ikke så lang tid siden at alt DLC pakker/ expansions / Season pass til SW Battlefront II bliver gratis og ikke noget man skal købe som ved SW Battlefront I.

Til I blev der udgivet 4 DLC / expansions som alle kostede noget, og som nævnt skulle alt content der bliver lavet til II være gratis.

Fandt lige artiklen hvor de annoncerede det i, der er mange flere på nettet omkring det.
    http://www.ign.com/articles/2017/06/...of-season-pass

Så kan det godt være de er grådige med deres loot crates med random loot og vil folk gamble på noget de ikke ved hvad de får for deres penge er fint med mig, men hvis folk ikke syntes det er fint nok at få 4 gratis udvidelser til et spil som normalt koster omkring 200-250 kroner stykket pr udvidelse..ja så vælger jeg de gratis udvidelser frem for lootcrates, lootcrates behøver jeg ikke for at spille på længere sigt og får at kunde spille det samme som alle andre.

Men igen jeg køber stadigvæk kun den billigste version. Og få det loot jeg kan få ved at spille spillet osv når det udkommer

Socialt Medlem Forum Adept Strexx's Avatar

Så lang tid tager det heller ikke at få credits til kasser.

Nåede da en hel del bare henover weekenden.

Quote Originally Posted by Strexx View Post

Jeg synes også de kom ret let, så måske bliver det slet ikke en aktuel fristelse at købe dem.
    Man kan håbe.

Quote Originally Posted by Strexx View Post

Enig

Socialt Medlem Paladin of the Board Shade's Avatar

Jeg er enig i at det er en dårlig retning, men vi skal altså også lige huske, at de I disse skydespil har en forholdsvis stor udgift på support af en spilverden, anti-cheat mv. De kunne være gået subscription vejen i stedet for, som mange MMORPG'er gør. Men de vælger at sige, du skal ikke betale ud over indkøbet for at spille.

Så jeg synes det er fair nok at de laver noget der kan finansiere driften af spillet, som man typisk ikke har på single player spil. Og man er jo også nød til at have en gulerod for at få folk til at bruge penge. Der er nok grænser for hvor meget de kan tjene på vanity items.
    Currently playing: Fallout 4, EQ2, CS:GO
    Waiting for: Next big MMORPG
    Maintaining SD Guild in EQ2

Spil
    WoW

Quote Originally Posted by Shade View Post
    Jeg er enig i at det er en dårlig retning, men vi skal altså også lige huske, at de I disse skydespil har en forholdsvis stor udgift på support af en spilverden, anti-cheat mv. De kunne være gået subscription vejen i stedet for, som mange MMORPG'er gør. Men de vælger at sige, du skal ikke betale ud over indkøbet for at spille.

Så jeg synes det er fair nok at de laver noget der kan finansiere driften af spillet, som man typisk ikke har på single player spil. Og man er jo også nød til at have en gulerod for at få folk til at bruge penge. Der er nok grænser for hvor meget de kan tjene på vanity items.
    Det argument ville holde vand hvis vi stadig fik den samme mængde indhold idag for de 60€ som vi gjorde for 10 år siden. Jeg kan anbefale den Jimquisition video jeg linkede tidligere.

Quote Originally Posted by Shade View Post

Vanity items er en guldgruppe uden lige.... vil gå så langt som at sige at der ikke er en grænse for hvor meget de kan tjene på det

ESO er et klasse eksempel på et spil der tjener kassen på salg af vanity, uden at sælge power.
    Det kan sagtens lade sig gøre.

Page 1 of 2 12 LastLast