Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 41

Thread: Kingdom Come: Deliverance

Asocialt Medlem Forum Elder Drek Durshell's Avatar

Default Kingdom Come: Deliverance

Det er oppe over med launch.

Ved ikke om folk har holdt øje med det:

"This is the worst kind of discrimination. The kind against me!"

Socialt Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Hvad blev der egentligt af Mount and Blade 2?

Socialt Medlem Forum Adept

det kom i dag og ser mega fedt ud

Quote Originally Posted by Kebra View Post
    Hvad blev der egentligt af Mount and Blade 2?
    Stadig tba.

Formoder at de bare er grundige.

Socialt Medlem Forum Disciple Jirin's Avatar

Backede det på kickstarter i sin tid, så skal helt sikkert spille det.
    Skal dog til at have ny pc, så venter lige til den er oppe og køre og måske også på et par patch runder afhængig af hvad folk siger til det
    Spiller:
    Minecraft
    |worten
    WoW - Tarren Mill
    |Jirin, Rouga, Fashionubly
    ESO
    |Jirin, Esuan, Seigan

SD Trial Forum Warden Kodimagnyl's Avatar
    Spil
    WoW

Selve grafik er awesome, men npc, styring & combat virker noget blurry

SD Medlem Forum Learner Ramstein's Avatar

Jeg glæder mig til at prøve det. Er ikke vild med first person view normalt, derfor er jeg lidt overrasket over hvor godt det virker i det spil for mig

SD Medlem Forum Acolyte Cox's Avatar
    Spil
    WoW

Jeg har hørt en del om det realistiske kampsystem i spillet, men på de videoer jeg har set, ser det lidt klodset ud. Jeg kan dog ikke rigtig vurdere det, før jeg har prøvet det, men det ser hvert fald spændende ud :-)

Socialt Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Jeg har siden jeg så det første gang ikke været helt solgt på combat systemet, så jeg ville lige se nogen anmeldelser først. Så ACG's anmeldelse tidligere i dag og han anbefaler at lade det falde i pris og / eller vente på nogen af de bugs og småting der mangler at blive yderligere poleret, er klaret. Så jeg holder stadig øje med det, men venter nok med at købe det.

SD Medlem Forum Elder JesperM's Avatar

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Jeg har siden jeg så det første gang ikke været helt solgt på combat systemet, så jeg ville lige se nogen anmeldelser først. Så ACG's anmeldelse tidligere i dag og han anbefaler at lade det falde i pris og / eller vente på nogen af de bugs og småting der mangler at blive yderligere poleret, er klaret. Så jeg holder stadig øje med det, men venter nok med at købe det.
    Hehe så den samme video som dig lyder det til, regner også med at få det når det engang er poleret og måske tweaket lidt mere til flere systemer.
    SWTOR.COM NICK: JesperM
    Ingame navn (Republic) Alias, Aliaskuku, Blalock, Devasha, Joless, Tungston.
    (Empire) Darkalias, Dark-alias, Goijra, Tungstan, Wilrosty.

Socialt Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

Øh... roman Empire.... nogen der gider at forklare hvordan det passer med middelaldren? Det var den byzantiske del der var tilbage på det tidspunkt ikke?

@Hardeknut er det ikke dig der er skabs-historiker?
    Quinn - One name. One legend

Socialt Medlem Forum Senior Hardeknut's Avatar

Jo romerriget blev delt I 2 og den vestlige del (Rom) ramlede og blev til en del mindre stater I 300 tallet. Den østlige del Byzantium (Hovedstad nuværende Istanbul) holdt ud meget længere men mistede en stor del af deres magt da Egypten og Syrien blev erobret af araberne og hurtigt blev muslimske. Især Egypten var en vigtig provins. De var dog stadig en væsentlig magt I Europa frem til omkring midten af middelalderen men fik dødsstødet da en stor korsfarerhær plyndrede Konstantinobel/Istanbul for at betale en gæld til Venedig under det 4 korstog (paven blev pænt muggen) og siden dengang blev de ædt op af Tyrkerne lidt af gangen indtil Istanbul endeligt blev erobret I 1453. Den eneste grund til at de ikke faldt 150 år før var at de tyrkiske stammer holdt lige så meget af at slås indbyrdes som de gjorde med de kristne. Nå ja og så kiggede mongolerne også forbi af flere omgange og holdt tyrkerne beskæftigede i lang tid.

Så jo romerriget holdt fra ca 700 før kristus til 1453. Hele det nuværende Tyrkiet var en del af Byzantium sammen med Grækenland, Balkan, Syrien, Irak, Egypten, Marokko og I perioder Bulgarien og Rumænien. I et par generationer havde de endda det meste af Italien igen men matte trække sig tilbage til Sicilien som de beholdt længe. En stor del af stednavnene på Sicilien idag er stadig græske. Pudsigt nok er der ikke så meget som en centimeter af Tyrkiet der oprindeligt er tyrkisk. Deres oprindelige områder ligger I det nuværende Rusland, Turkmenestan og Kazakstan. Det forklarer hvorfor hele den østlige del er beboet af kurdere.

Hvis man skal være virkelig nørdet holdt romerriget indtil 1. verdenskrig. Den tyske kejser har altid gjort krav på at være arvtageren til det vestromerske rige og russerne overtog kejsertitlen fra Konstantinobel. Begge lande afskaffede titlen efter 1. verdenskrig. Den tyske kejserfamilie eksisterer dog stadig. De foreslog faktisk Hitler at de da godt kunne komme tilbage engang I 30´erne men så vidt jeg husker sendte han et brev retur der mildest talt ikke var entutiastisk overfor ideen.
    Last edited by Hardeknut; 13-02-2018 at 21:37.
    Kims lov § 1: Kim har ALTID ret
    Kims lov § 2: Ved tvivlstilfælde....se § 1

Socialt Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

Quote Originally Posted by Hardeknut View Post
    Jo romerriget blev delt I 2 og den vestlige del (Rom) ramlede og blev til en del mindre stater I 300 tallet. Den østlige del Byzantium (Hovedstad nuværende Istanbul) holdt ud meget længere men mistede en stor del af deres magt da Egypten og Syrien blev erobret af araberne og hurtigt blev muslimske. Især Egypten var en vigtig provins. De var dog stadig en væsentlig magt I Europa frem til omkring midten af middelalderen men fik dødsstødet da en stor korsfarerhær plyndrede Konstantinobel/Istanbul for at betale en gæld til Venedig under det 4 korstog (paven blev pænt muggen) og siden dengang blev de ædt op af Tyrkerne lidt af gangen indtil Istanbul endeligt blev erobret I 1453. Den eneste grund til at de ikke faldt 150 år før var at de tyrkiske stammer holdt lige så meget af at slås indbyrdes som de gjorde med de kristne. Nå ja og så kiggede mongolerne også forbi af flere omgange og holdt tyrkerne beskæftigede i lang tid.

Så jo romerriget holdt fra ca 700 før kristus til 1453. Hele det nuværende Tyrkiet var en del af Byzantium sammen med Grækenland, Balkan, Syrien, Irak, Egypten, Marokko og I perioder Bulgarien og Rumænien. I et par generationer havde de endda det meste af Italien igen men matte trække sig tilbage til Sicilien som de beholdt længe. En stor del af stednavnene på Sicilien idag er stadig græske. Pudsigt nok er der ikke så meget som en centimeter af Tyrkiet der oprindeligt er tyrkisk. Deres oprindelige områder ligger I det nuværende Rusland, Turkmenestan og Kazakstan. Det forklarer hvorfor hele den østlige del er beboet af kurdere.

Hvis man skal være virkelig nørdet holdt romerriget indtil 1. verdenskrig. Den tyske kejser har altid gjort krav på at være arvtageren til det vestromerske rige og russerne overtog kejsertitlen fra Konstantinobel. Begge lande afskaffede titlen efter 1. verdenskrig. Den tyske kejserfamilie eksisterer dog stadig. De foreslog faktisk Hitler at de da godt kunne komme tilbage engang I 30´erne men så vidt jeg husker sendte han et brev retur der mildest talt ikke var entutiastisk overfor ideen.
    Mange tak for forklaringen! Så er beskrivelsen på spillet ikke helt hen i vejret
    Quinn - One name. One legend

Socialt Medlem Forum Senior Hardeknut's Avatar

Europas historie havde nok set meget anderledes ud idag hvis Byzantinerne havde været bedre til at holde stand og lade være med at kæmpe indbyrdes så meget som de gjorde. Som et minimum ville Grækenland havde været en regional stormagt og havde sikkert forhindret Rusland I at blive så gigantiske som de endte med at blive. Der er nok også gode odds for at størsteparten af Europa hvis ikke hele Europa havde været muslimsk idag hvis de gigantiske fæstningsværker I Konstantinobel ikke havde været en uovervindelig bastion der gang på gang blokerede for arabisk ekspansion. Det var først da kanonerne for alvor begyndte at blive effektive den ikke slog til længere. I henved 1000 år var Konstantinobel den stærkeste fæstning på planeten.

Byzantium er et af mine yndlingsemner :-).
    Kims lov § 1: Kim har ALTID ret
    Kims lov § 2: Ved tvivlstilfælde....se § 1

Socialt Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Quote Originally Posted by Hardeknut View Post
    Europas historie havde nok set meget anderledes ud idag hvis Byzantinerne havde været bedre til at holde stand og lade være med at kæmpe indbyrdes så meget som de gjorde. Som et minimum ville Grækenland havde været en regional stormagt og havde sikkert forhindret Rusland I at blive så gigantiske som de endte med at blive. Der er nok også gode odds for at størsteparten af Europa hvis ikke hele Europa havde været muslimsk idag hvis de gigantiske fæstningsværker I Konstantinobel ikke havde været en uovervindelig bastion der gang på gang blokerede for arabisk ekspansion. Det var først da kanonerne for alvor begyndte at blive effektive den ikke slog til længere. I henved 1000 år var Konstantinobel den stærkeste fæstning på planeten.

Byzantium er et af mine yndlingsemner :-).
    Byzantium var lidt et øgenavn til dem, vi bruger det da også i dag som en beskrivelse af noget der er unødigt komplekst. De anså sig selv som det østlige romerske imperie, eller endda oftest bare som det Romerske imperie. Frem mod 1821 stod Romerne alene, ingen i Europa ville støtte dem fordi de ville have legitimt krav på store dele af Europa hvis de fik fodfæste igen fra Osmannerne.

I 1821, støttet af Britterne og Russerne så man verdens måske første rebranding hvor det eller uddøde græske folk begyndte deres uafhængighedskrig. På dette tidspunkt er der ikke meget tilbage af den græske kultur, det er næsten 2000 år siden på dette tidspunkt at Romerne overtog og begyndte at præge dem med deres kultur. Rebellerne der kæmper for et frit Grækenland er Romere, men har forstået de ikke kan kalde sig det længere hvis de skal have hjælp. Det virkede.

Om østeuropa ville være muslimsk uden de Theodosiske mure er svært at vurdere syntes jeg. Europa var i forvejen trykket af Mongolerne fra Øst og Maurere på den Iberske halv-ø. Begge dele formåede de respektive områder at slå tilbage. Osmannerne fik aldrig hul på Østrig-Ungarn og et Tysk-Romersk rige der føler sig presset fra Balkan ville have været en stor mundfuld for Osmannerne, selv før 1453. Europa har altid formået at holde krigsmaskinen varm, noget Danmark også gik meget op i inden 1864 hvor vi af en eller anden grund valgte at angribe den mest organiserede krigmaskine i historien. Et helt land der levede for krig bakket op af den Østrig-Ungarske kejser.
    Last edited by Kebra; 14-02-2018 at 1:17.

SD Medlem Forum Apprentice Eckhunter's Avatar

jeg synes det er et super fedt spil og har spillet det hele dagen i går, dog lidt af en indlærings kurve for en som mig. der gerne vil være den store helt. combat systemet minder en smule om forhonors og kan virke lidt uslebent, men sidder så også kun med gtx 760 og køre alt for low. så må leve med dårlig grafik og sådan. har også selv backet det fra kickstarter, havde nok regnet med jeg havde opgraderet min pc til nu. :P

Jeg ved ikke om det er dårligt optimeret, men det virker til at være mega krævende.

Synes noget af dialogen er noget cringy.

Men er stadig kun lige i starten.

Det virker lidt upoleret, NPC'er opfører sig underligt osv. men synes egentligt det er ret fedt lavet alligevel. Det virker som en hel film man er med i. Har kun lige spillet et par timer og død et par gange fordi jeg fatter hat, men ser frem til at få lidt flere våben

Socialt Medlem Forum Adept

jeg er et par timer inde og synes nu introen er fed og ser frem til flere fede scener

Spoiler: Pro-tips til starten

Brug Sir Radzig's sværd. Med mindre du vil kæmpe lange kampe for at få træning.
    Statsene se ikke ikke meget anderledes ud end f.eks et page's sword, men der er stor forskel.
    Jeg formoder det har noget med ens sword skill at gøre.

Pluk en masse herbs i starten, for du kan få nogle perks der give stat bonusser.

SD Medlem Forum Elder Regio's Avatar
    Spil
    BDO

Det virker ret godt
    FindUser("Regio")->postCount++;

Regio - Level 100 bloodelf mage (dps)
    Regi - Level 100 undead deathknight (tank)
    Sylenced - Level 93 orc rogue (dps)
    Baalade - Level 90 bloodelf paladin (healer/tank)

SD Medlem Forum Convert ekhamin's Avatar
    Spil
    BDO

jeg har allerede 28 timer i spillet, og hygger mig gevaldigt i det, er dog løbet ind i et par bugs men kan leve med dem da jeg stoler på at de får det poleret og gjort super godt

SD Medlem Forum Apprentice Eckhunter's Avatar

50 timer spillet det er virkelig et fedt spil, uanset de små bugs der er. som at det besværligt at komme op af nogle trapper eller man sidder fast i et hus. (sørg for at have nok savior potions) npc'er som står i vejen, det gør rigtige mennesker sjovt nok også og de forstår heller ikke altid at flytte sig.

men udover det, så er det et kæmpe og rigtig fedt spil. hvor man nogen gange glemmer main story line og får lavet alt muligt andet.

Quote Originally Posted by Eckhunter View Post
    50 timer spillet det er virkelig et fedt spil, uanset de små bugs der er. som at det besværligt at komme op af nogle trapper eller man sidder fast i et hus. (sørg for at have nok savior potions) npc'er som står i vejen, det gør rigtige mennesker sjovt nok også og de forstår heller ikke altid at flytte sig.

men udover det, så er det et kæmpe og rigtig fedt spil. hvor man nogen gange glemmer main story line og får lavet alt muligt andet.
    Ja der mangler noget polering.

Der er rigtig meget man "hænger fast i", specielt på hest.
    Og en del af terrænet er "ufærdigt" hvor mangler grafik/border, eller tingene hænger oppe i luften.
    Jeg sidder tit stille på min hest på vejen, så vader folk ind i mig og begynder at skrige op.
    Nattergale missionen er stadig bugged for mig.
    Performance er meget krævende i forhold til andre spil.

Der er lidt meget religion med i spillet, men det er så mere en smagssag.

Jeg har lavet rigtig meget "udenoms" uden at køre videre med main quest.
    Ham Hans fik lov at stå og vente på mig i lang tid.

Marquis of the Board Barahir's Avatar

Quote Originally Posted by Drek Durshell View Post
    Der er lidt meget religion med i spillet, men det er så mere en smagssag.
    Nu var der meget religion alle steder tilbage i det 14. århundre.
    Så det er jo en nødvendig del af et historisk spil der prøver at repræsentere den tid så korrekt som muligt.

⋐█╬╬╬╬╬╬°¯°█|
    ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓۝

Page 1 of 2 12 LastLast