Results 1 to 13 of 13

Thread: Kunne du lide Left4Dead2? - Og trænger du til team action? (Warhammer Vermintide II)

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Default Kunne du lide Left4Dead2? - Og trænger du til team action? (Warhammer Vermintide II)

Der er allerede en Warhammer Vermintide 2 tråd.
    Men selve titlen som overskrift får måske nogen til at springe over, fordi de ikke ved hvad det er.

Det er 95% Left4Dead2 Team Gameplay, men i en Next-Gen visuelt fantastisk, Fantasy indpakning.

Med andre ord, det er et super action hack'n'slash spil, som er let at gå til, men ret udfordrende, hvor teamplay er vigtigt.
    Jeg har kun spillet pug's, og det med teamplay er noget folk bliver tvunget til, og det lærer de hurtigt, så pug's funger fint.
    Men det kunne da være fedt med nogle SD grps.

Tjek spillet ud, det er god spas, og nemt at spille når man har ½ time, da en bane typisk tager 15 min.

ps. Der er ingen p2w i dette spil. Loot får man efter hver bane er gennemført, og når man stiger i lvl.
    Dette spil er IKKE et loot RPG. Der er ingen story, kun en masse fede maps, som man løber igennem på stigende sværhedsgrad.
    Det er et arcade-team spil med hundredevis af fjender der kommer væltende imod jer. Og hver bane har nogle puzzles og goals man skal gennemføre imens fjenderne kommer.
    Pretty Nice!
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Acolyte Mushizo's Avatar
    Spil
    WoW

clickbaited... jeg er ikke tilfreds :P

jeg elskede Left4Dead1-2 og jeg hader vermintide.

Quote Originally Posted by Mushizo View Post
    clickbaited... jeg er ikke tilfreds :P

jeg elskede Left4Dead1-2 og jeg hader vermintide.
    Udover temaet, så er de to spil nøjagtig samme gameplay.
    Men så er det jo godt at steam refunderer, hvis det er der du har købt det!
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)

Spil
    WoW

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Udover temaet, så er de to spil nøjagtig samme gameplay.
    Men så er det jo godt at steam refunderer, hvis det er der du har købt det!
    Jeg er ikke enig med dig i at "gameplay" er det samme. Det svarer til at sige at Quake og Duke Nukem er det samme gameplay. Gameplay er en betegnelse for måden man spiller spillet på og sammensætningen af features eller mechanics i spillet.

Vermintide har RNG Loot, som er persistant mellem maps, det har Left4Dead ikke, og det er den primære årsag til at jeg foretrækker det ene spil fremfor det andet.

Min pointe her er at fordi man synes godt om Left4Dead er det ikke ens betydende med at man så synes godt om Vermintide.

Og ja, jeg bliver da triggered når du bevidst vælger at lave en clickbait titel med et andet spilnavn for at lokke folk til et spil der allerede har en tråd

Jeg forstår godt din motivation for at gøre dette, jeg er bare ikke enig i måden at gøre det på og jeg synes ikke det er en fair sammenligning at sige at Left4Dead og Vermintide er, jeg citerer, "nøjagtigt samme gameplay".

En af de årsager til at folk spiller vermintides baner igen og igen, er pga lootet og måden man får lyst til at spille 1 bane til efter at have fået et nyt item. Hvor en af de primære årsager til at left4dead spilles igen og igen er pga Director AI systemet som sørgede for at banerne og fjenderne agerede på en bestemt måde afhængig af omstændighederne. Lige præcis den del synes jeg ikke de har formået at duplikere særligt godt i Vermintide.
    I vermintide er det primært melee med begrænset ammo til ranged våben. I left4dead er der stort fokus på ranged våben (stadig med begrænset ammo, men væsentligt mere fokus). Igen, at sige de to spil har, og jeg citerer, "nøjagtig samme gameplay", er som at sige at Ubisoft's "For Honor" (et melee deathmatch spil) har nøjagtig samme gameplay som counterstrike.

Jeg siger på ingen måde at vermintide er et dårligt spil, for det er det bestemt ikke, det er velpoleret og en fed oplevelse sammen med venner, det er bare ikke noget for mig, også selvom jeg elsker Left4Dead.

Jeg er ikke enig med dig i at "gameplay" er det samme. Det svarer til at sige at Quake og Duke Nukem er det samme gameplay. Gameplay er en betegnelse for måden man spiller spillet på og sammensætningen af features eller mechanics i spillet.

Vermintide har RNG Loot, som er persistant mellem maps, det har Left4Dead ikke, og det er den primære årsag til at jeg foretrækker det ene spil fremfor det andet.

Min pointe her er at fordi man synes godt om Left4Dead er det ikke ens betydende med at man så synes godt om Vermintide.

Og ja, jeg bliver da triggered når du bevidst vælger at lave en clickbait titel med et andet spilnavn for at lokke folk til et spil der allerede har en tråd

Jeg forstår godt din motivation for at gøre dette, jeg er bare ikke enig i måden at gøre det på og jeg synes ikke det er en fair sammenligning at sige at Left4Dead og Vermintide er, jeg citerer, "nøjagtigt samme gameplay".

En af de årsager til at folk spiller vermintides baner igen og igen, er pga lootet og måden man får lyst til at spille 1 bane til efter at have fået et nyt item. Hvor en af de primære årsager til at left4dead spilles igen og igen er pga Director AI systemet som sørgede for at banerne og fjenderne agerede på en bestemt måde afhængig af omstændighederne. Lige præcis den del synes jeg ikke de har formået at duplikere særligt godt i Vermintide.
    I vermintide er det primært melee med begrænset ammo til ranged våben. I left4dead er der stort fokus på ranged våben (stadig med begrænset ammo, men væsentligt mere fokus). Igen, at sige de to spil har, og jeg citerer, "nøjagtig samme gameplay", er som at sige at Ubisoft's "For Honor" (et melee deathmatch spil) har nøjagtig samme gameplay som counterstrike.

Jeg siger på ingen måde at vermintide er et dårligt spil, for det er det bestemt ikke, det er velpoleret og en fed oplevelse sammen med venner, det er bare ikke noget for mig, også selvom jeg elsker Left4Dead.
    Ok stop lige en halv..
    RNG Loot... Ja! - Men husk lige at ALT loot i samtlige MMO og RPG du spiller er RNG!.. Forskellen er kun om loot dropper fra et mob du dræber, eller om du får en belønning når banen er færdig.
    Og det er det ENESTE som er forskelligt fra L4D2! - Selve gameplayet er 99% det samme!

- Du gennemspiller de sammen maps igen og igen
    - Du er et team på 4 spillere, som er tvunget til at spille sammen.
    - Map er relativt linært fra A til B, med nogle semi bosser undervejs, og et "event" til sidst.
    - De 4 i gruppen er faste karakterer som man vælger, og der kan kun være 1 af hver.
    - I løbet af et run kommer der periodiske waves af fjender. Og der kommer periodiske waves af specials som piller de bagerste fra, der skal reddes af de andre.
    - Du har forskellige buffs, og healings, nogle healing packs som du kan bruge på de andre i gruppen.

Gameplay er 99% Left4Dead!
    Det eneste anderledes er temaet som her er Warhammer, hvor zombies er skiftet ud med Skarven og Chaos.
    Og jo så er der indført lidt leveling og opgradering af loot, som kommer i form af rewards efter kampene, for at gennemføre, og for at stige i lvl.
    Og at det er RNG er røv ligegyldigt, fordi du får så meget at du får fuldt arsenal af alt, og du kan så deconstruct det du ikke bruger, og crafte det du mangler, i et meget simpelt crafting system.

Jeg har ikke clickbaited dig en skid! Og dine sammenligninger med andre spil holder ikke.

Lige fyi.. @Musizo

Jeg bliver ikke vred fordi du er uenig - det må du sgu selvom.
    Men at du bruger et udtryk som clickbait om noget jeg har gjort, det pisser mig af!

For clickbaiting er et negativt udtryk, hvor nogen gør noget mod andre, med et formål at tjene på det du gør.
    Folk der clickbaiter har "ondt i sinde" og gør det for at udnytte andre. Den vil jeg ikke have siddende på mig!
    Jeg får intet ud af at du spiller! - Jeg deler kun spil jeg anbefaler for at dele noget jeg er glad for så andre også får en positiv oplevelse med det!

Så at du siger jeg clickbaitede dig - som om jeg gjorde noget imod dig, og du direkte skriver "du forstår min motivation for at gøre dette", som om du har luret at jeg har en bagtanke, så tager du fejl!
    Jeg har ingen motivation for at dele gode spil, andet end at gøre andre glade også!
    Hvis du tror jeg promoter spil for en eller form for personlig gain, så kender du intet til mig!

Tænk dig om inden du bruger den slags anklager!

Spil
    WoW

allerførst. Jeg er ikke sur og jeg ser ikke det du gør som noget ondt eller som noget har en forfærdelig bagtanke. Jeg beklager at min post har set sådan ud, det var ikke meningen. Jeg synes selv jeg beskrev det tydeligt, men det har jeg så ikke gjort og det må være en ommer

du skrev:
    Der er allerede en Warhammer Vermintide 2 tråd.
    Men selve titlen som overskrift får måske nogen til at springe over, fordi de ikke ved hvad det er.
    jeg skrev:
    når du bevidst vælger at lave en clickbait titel med et andet spilnavn for at lokke folk til et spil der allerede har en tråd

Jeg forstår godt din motivation for at gøre dette, jeg er bare ikke enig i måden at gøre det på

Det har ikke været intentionen at anklage dig for de ting du siger jeg anklager dig for, men jeg giver dig gerne en undskyldning så vi kan få renset dit navn, hvis nu der var andre som læste det på samme måde.

Undskyld, det var ikke meningen.

Venlig hilsen Mushizo,
    som tænker sig om inden han bruger den slags anklager næste gang.

SD Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Wikipedias artikel om clickbait siger følgende: "Clickbait is a pejorative term for web content whose main goal is to entice users to click on a link to go to a certain webpage or video. Clickbait headlines typically aim to exploit the "curiosity gap," providing just enough information to make readers curious, but not enough to satisfy their curiosity without clicking through to the linked content"

Titlen på denne post (Kunne du lide Left4Dead2? - Og trænger du til team action?) kræver at folk klikker ind i posten for at se hvad den handler om, i stedet for at oplyse hvad tråden rent faktisk handler om. Jeg har tilføjet titlen på spillet i titlen - hold venligst en sober tone herinde uden personangreb - og brug i øvrigt denne tråd (https://www.semperdanica.dk/threads/...-vermintide-II) til at diskutere spillet i i stedet.
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

Socialt Medlem Forum Senior Hardeknut's Avatar

Syntes også sammenligningen holder meget godt. Hvis jeg skulle forklare det til nogen der ikke kender det ville jeg også bruge Left4dead. Jeg foretrækker også selv left men stilen minder en del om hinanden. Der er nok gode odds for at nogen der kan lide det ene kan lide det andet.
    Kims lov § 1: Kim har ALTID ret
    Kims lov § 2: Ved tvivlstilfælde....se § 1

allerførst. Jeg er ikke sur og jeg ser ikke det du gør som noget ondt eller som noget har en forfærdelig bagtanke. Jeg beklager at min post har set sådan ud, det var ikke meningen. Jeg synes selv jeg beskrev det tydeligt, men det har jeg så ikke gjort og det må være en ommer

du skrev:

jeg skrev:

Det har ikke været intentionen at anklage dig for de ting du siger jeg anklager dig for, men jeg giver dig gerne en undskyldning så vi kan få renset dit navn, hvis nu der var andre som læste det på samme måde.

Undskyld, det var ikke meningen.

Venlig hilsen Mushizo,
    som tænker sig om inden han bruger den slags anklager næste gang.
    No worries then!
    Hader bare clickbaits, og er generelt træt af de sociale medier og fake news. Så du fik lige trykket på et par knapper
    Ked af at du ikke kunne lide spillet, og er uenig i min sammenligning. Jeg kan dog ikke se andet end at det er L4D2 i ny forklædning.
    Det samme siger mange youtube videoer, hvis du ser nogen af dem.

/peace!

Forum Elder Beawolf's Avatar

Quote Originally Posted by Obse View Post
    Wikipedias artikel om clickbait siger følgende: "Clickbait is a pejorative term for web content whose main goal is to entice users to click on a link to go to a certain webpage or video. Clickbait headlines typically aim to exploit the "curiosity gap," providing just enough information to make readers curious, but not enough to satisfy their curiosity without clicking through to the linked content"

Titlen på denne post (Kunne du lide Left4Dead2? - Og trænger du til team action?) kræver at folk klikker ind i posten for at se hvad den handler om, i stedet for at oplyse hvad tråden rent faktisk handler om. Jeg har tilføjet titlen på spillet i titlen - hold venligst en sober tone herinde uden personangreb - og brug i øvrigt denne tråd (https://www.semperdanica.dk/threads/...-vermintide-II) til at diskutere spillet i i stedet.
    Den officielle definition af et ord og en gængs opfattelse af et ord kan ikke sammenlignes. Det vil være det samme som at sige at ordet Neger er i orden fordi den officielle definition af ordet er (kort sagt) sort mand fra Afrika

Jeg har samme opfattelse af ordet ‘clickbait’ og forstår derfor udemærket at det rammer ham negativt, dog vil jeg sige at SD altid (næsten) har haft en regel om at tråd titler skal være sigende om indholdet, hvilket denne tråd titel ikke rigtig var.

Råds Formand Forum Warden Shakazu's Avatar

Vermintide II er virkelig fedt!!
    Desværre ikke spillet det så meget, men nok til og vide jeg meget gerne vil blive ved

Spil
    WoW

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    /peace!
    peace