Results 1 to 5 of 5

Thread: Discord hjlp

SD Medlem Forum Apprentice bOOmer's Avatar

Default Discord hjlp

Hallj

Jeg kan godt logge ind p Discord med min mobil. Men nr jeg logger ind p computeren, beder den two-factor authentication som jeg finder igennem min google authenticator. Men den siger at koden er invalid.

Ved ikke om problemet ligger i at jeg har fet ny mobil, for et par mneder siden, og har ikke brugt Discord p computeren i et stykke tid.

Nogen der kender til det her problem?

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

Google authenticator er ber skrald
    Bruger den til min Ubisoft account og jeg skal ofte prve mange gange med ny kode fr den der den

GM Wow Marquis of the Board HolgerDK's Avatar

Quote Originally Posted by Kodimagnyl View Post
    Bruger den til min Ubisoft account og jeg skal ofte prve mange gange med ny kode fr den der den
    Det har jeg aldrig oplevet med min Google Authenthicator og jeg bruger den p 15 konti.
    HolgerDK Strkodder Shocknorrs Brewsleet
    "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

GM Wow Marquis of the Board HolgerDK's Avatar

Quote Originally Posted by bOOmer View Post
    Hallj

Jeg kan godt logge ind p Discord med min mobil. Men nr jeg logger ind p computeren, beder den two-factor authentication som jeg finder igennem min google authenticator. Men den siger at koden er invalid.

Ved ikke om problemet ligger i at jeg har fet ny mobil, for et par mneder siden, og har ikke brugt Discord p computeren i et stykke tid.

Nogen der kender til det her problem?
    Det kan godt vre derfor.
    HolgerDK Strkodder Shocknorrs Brewsleet
    "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

Socialt Medlem Forum Disciple Doomgrip's Avatar

Quote Originally Posted by bOOmer View Post

Det er nok fordi din authenticator-app ikke lngere er synkroniseret med dit Discord-login. Selv er jeg ndt til at tilfje alle 2FA-tjenester p ny nr jeg fr en ny telefon og geninstallerer min authenticator-app, men jeg bruger ikke Googles, og baseret p det du skriver lyder det som om at den gemmer dine 2FA-tjenester siden du benbart stadig har Discord i din 2FA-liste uden at du aktivt har gjort noget efter du fik ny telefon.

Det nemmeste er et fjerne Discord fra din app og tilfje den igen. Nogle gange har du en srlig kode ("restore code" eller lignende) du kan bruge direkte i appen, men hvis du ikke har fet eller gemt din kode da du tilsluttede din app til Discord er du ndt til at fjerne 2FA fra din Discord-konto og tilfje det igen. Det vil jeg tror at du kan gre fra din mobiltelefon.

Quote Originally Posted by Kodimagnyl View Post
    Alle authenticator-apps implementerer en protocol som hedder TOTP. Jeg er overbevist om at Google gr det njagtig lige s korrekt og godt som alle andre authenticator apps (og Googles er sikkert en af de mest brugte overhovedet med milliarder af vellykkede logins). Hvis der er noget som er "ber skrald" nr du logger ind p Ubisoft er jeg overbevist om at "skraldet" er et andet sted i kden.