Results 1 to 9 of 9

Thread: D&D- eller Hero Quest-agtige brætspil

SD Medlem Forum Apprentice Havdreng's Avatar
    Spil
    WoW

Default D&D- eller Hero Quest-agtige brætspil

Jeg underviser på en specialskole, og jeg vil forsøge mig med at benytte et D&D brætspil som en social samarbejdsøvelse.

Jeg har fundet et D&D til 380 https://www.hyggeonkel.dk/produkt/wr...RoC7_gQAvD_BwE, som jeg tænker er en billig start? Der skulle jo så gerne være alt; heroes, mure/forhindringer, modstandere, kort, eventyr osv. Så jeg med den kasse kan få en masse eventyr? Hvor mange eventyr synes jeg ikke lige at kunne se.

Kan nogen foreslå en bedre kasse, da min klasse og jeg starter på bar bund, eller er det bare at komme i gang?

Mvh
    Stewie: It doesn't matter how you find the pot of gold, B to the rian. All that matters is that you beat the leprechauns.
    Brian: That doesn't make any sense..
    Stewie: It doesn't have to make sense when you look like this!

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Som jeg ser det, så er det bare et almindeligt brædtspil, der bygger på D&D regelsættet. Dvs det er det samme spil/eventyr igen og igen, som det gamle Heroes Quest spil (som i øvrigt var fantastisk) eller Matador.

Ja, du kan så tage figurerne og bruge dem til dine egne eventyr, men det er så noget helt andet.

SD Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    Som jeg ser det, så er det bare et almindeligt brædtspil, der bygger på D&D regelsættet. Dvs det er det samme spil/eventyr igen og igen, som det gamle Heroes Quest spil (som i øvrigt var fantastisk) eller Matador.

Ja, du kan så tage figurerne og bruge dem til dine egne eventyr, men det er så noget helt andet.
    Man havde flere eventyr end 1 til hero quest og kunne købe flere til samme board
    Quinn - One name. One legend

Spil
    WoW

Har fundet ud af, at der er 12 eller 16 eventyr + flere på deres netside, så der er mange eventyr ligesom i Hero Quest
    Stewie: It doesn't matter how you find the pot of gold, B to the rian. All that matters is that you beat the leprechauns.

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Nice - stor fan.

SD Medlem Forum Warden Skiz's Avatar

@Havdreng
    Star wars: imperial assault
    https://www.shutupandsitdown.com/vid...erial-assault/

Ellers descent
    https://www.fantasyflightgames.com/e...econd-edition/

Det er lige få en mobil, så skriv hvis du vil vide mere

SD Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Jeg husker tydeligt hero quest. Det var det som satte mig igang med rollespil og har ført til de mange timer jeg har brugt på de forskellige warhammer spil. Herunder warhammer quest (link), som minder meget om hero quest, bare med mere omfattende og dybdegående regler (uden de blev for avancerede). Reglerne i spillet er skruet sådan sammen at det kan spilles alene, men er self. bedre hvis man er flere. Det kan fortsætte over flere spil hvis man har lyst (og overlever de forgående dungeons), da der forgår ting og events efter man kommer ud af en dungeon. Så kan man rejse til en af de nærmeste byer hvor man så har forskellige muligheder (såsom f.eks. at stige i level, sælge sit loot, købe andet loot) og der kan ske forskellige ting - både på rejsen til byen og i selve byen. Hvis man overlever de forskellige dungeons kan man fortsætte så lang tid man har lyst til, da spillet kommer med en god, tyk regelbog som giver mulighed for at scalere monstrene så de passer til ens heltes level. Selv om bogen er tyk er reglerne dog ikke voldsomme at sætte sig ind i. Meget af det omhandler scalering af monstre hvis man fortsætter, de forskellige events man støder på, til og fra dungeons.

Det kunne måske være en mulighed. Jeg kender ikke til D&D spillet som du linker til, så det skal jeg ikke kommentere på. Men det ligner warhammer quest. Nu ved jeg ikke hvad eksperimentet du har gang i går ud på og om det overhovedet er relevant, men vil lige tilføje at der er mulighed for at male figurerne. Noget jeg personligt har brugt tonsvis af timer sammen med mine kammerater på at gøre. Det kræver self. en lille ekstra investering i pensler og maling, da det ikke følger med i spillet.

Spil
    WoW

Tak for svar Jeg har købt et D&D til gruppen, og så prøver vi det af - håber det fanger dem, og at de kan overskue det.

Jeg ville også vildt gerne male figurer med dem, men det bliver både for dyrt og uoverskueligt for deres finmotorik er den groveste på markedet, haha

SD Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Cool, held og lykke med projektet. Smid endelig en update senere og lad os vide hvordan de tager imod det