Results 1 to 20 of 20

Thread: Bordmikrofon og bordhøjtalere uden ekko ?

SD Medlem Forum Adept Blamage's Avatar

Default Bordmikrofon og bordhøjtalere uden ekko ?

Vil gerne være fri for headset og derfor bruge bordmikrofon og bordhøjtalere, uden både dem jeg taler og jeg får ekko og andet støj, nogen der kan hjælpe?
    • Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes. :-)€

SD Medlem Forum Elder Najsen's Avatar

Det må @Vubbi kunne svare på

SD Medlem Forum Adept Berleburg's Avatar

På en Blue Yeti kan du retnings-styre den. Dvs. angive hvilken retning den skal modtage lyd fra. Det burde kunne klare en del.
    Jeg har aldrig haft problemer med feedback ved brug af bordmikrofon og højttalere, men det er jo lidt en svær udfordring at komme udenom.
    Kig evt. her: https://support.bluejeans.com/knowle...-computer-echo

Til sidst vil jeg anbefale en boom arm som denne: https://www.danguitar.dk/rode-psa-1-...n-arm-til-bord
    Den model er meget populær og bruges af mange streamers etc. Med en sådan en kan du få mikrofonen meget tæt på din mund og dermed også længere væk fra højttalerne. Det fungerer rigtig godt! En anden fordel er at du reducere summen fra vibrationer i dit bord. Der kan fx komme vibrationer fra selve PC'en der ledes op gennem bordet og op i standeren til bordmikrofonen. Jeg havde det problem med min Blue Yeti indtil jeg købte ovennævnte boom arm.
    Last edited by Berleburg; 18-09-2018 at 11:55.
    AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design R6 USB-C / TG | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G703

SD Medlem Forum Disciple Moody's Avatar

Jeg lytter lige med i denne tråd, for jeg har selv overvejet en sådan løsning men har også været bekymret over både lyden, men også et evt. ekko.

Jeg har selv investeret i nyt headset for ikke så lang tid siden, så det er ikke noget jeg vil investere i nu og her, men muligvis på sigt. Så hvis du ender op med at anskaffe noget i den stil @Blamage vil jeg meget gerne høre din feedback om hvad du har købt og hvordan det fungerer (og self. er andres meninger og input også velkommen).

SD Medlem Forum Nestling Vubbi's Avatar

Jeg bruger desværre ikke højttalere til lyd, men bruger bordmic og headset. Alt mit lyd styres via voicemeeter banana, der kan måske være nogle indstillinger der som kan hjælpe dig i der program.

SD Medlem Forum Recruit

Jo tættere du ka få mikrofonen til munden desto mere kan du skrue op for højtalerne uden du får ekko. Hvis du vælger bordmikrofon vil den være i vejen for dine hænder og tastatur med mindre du kan finde en bord mikrofon med sindsyg lang hals der kan bøjes og justeres. Så derfor anbefaler jeg en clipsmikrofon som du klipser på trøjen/t-shirt eller hva du nu har på. Hvis ledningen ikke er lang nok så køb også en forlænger ledning. Jeg har stort set alle dage kørt med clipsmikrofon og højtalere, det udelukker dog self. ikke lyden fra højtalerne når du taler (det der ingen mic der gør med mindre du bruger headset).

Men kort sagt, jo tættere du kan få en mic på din mund jo bedre, og derfor anbefaler jeg clipsmikrofon. Ligesom bordmikrofonen skal der self. justeres for det optimale lytte og gengive niveau.

Noget andet der kan drive folk til vanvid er lyden fra tastaturet der bliver opfanget af mikrofonen... dette gælder ALLE mikrofon typer både clips, bord og headset.
    Værst er dog en bordmikrofon fordi den er i kontakt med bordet.
    Last edited by Qobra; 18-09-2018 at 13:55.

SD Medlem Forum Elder JesperM's Avatar

Jeg er gået over til at bruge bord mikrofon da jeg får en del ørebetændelse især om sommeren når der er godt varmt og det headset jeg brugte hjalp ikke på det da det er en kop udgave så den lukker hele øret af, så jeg prøvede nogle forskellige bord mikrofoner endte med Sfera pro bord mikrofon nogle folk har haft behov for at skrue op for gain på volume til min bruger profil pågrund af min mikrofon kan virke lav da jeg ikke sidder med den lige foran munden den står nede ved siden af mit keyboard og jeg bruger push to talk så de ikke hører alle mine tastetryk og andre ting jeg har gang i hvis jeg lige spiser nogle snacks eller andet mens jeg sidder på discord, og den er retnings bestemt så ingen ekko ikke jeg har fået fortalt ihvertfald, en usb udgave som bare er ren plug and play kan være behov for at gå ind i windows mikrofon settings for at tilføje noget styrke til lyden i nogle folks tilfælde der er dog guides at finde til at få det ordnet.
    Last edited by JesperM; 18-09-2018 at 14:48.
    SWTOR.COM NICK: JesperM
    Ingame navn (Republic) Alias, Aliaskuku, Blalock, Devasha, Joless, Tungston.
    (Empire) Darkalias, Dark-alias, Goijra, Tungstan, Wilrosty.

SD Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

Det er ikke korrekt. Typen af mikrofon bestemmer dette. Mener det er dynamic mics, der opfanger mindst.

Rode podcaster er lavet specifikt til formålet f.eks

Men ja, at få mikrofonen væk fra bordet gør en hel del.
    Last edited by Quinn; 18-09-2018 at 15:39.

Forum Adept Amute's Avatar

@Harpos kunne være du skulle følge med her, så du osse kunne slippe af med Headset.
    WOW/Blizzard/Battle.net
    Amute#2361
    Star Citizen
    Handle/User name: Amute
    ESO: / Uplay:
    Wertdon
    Steam
    http://steamcommunity.com/id/Wertdon/
    Just because i don't talk much, doesn't mean that i don't listen.

Officer Forum Warden Harpos's Avatar

Quote Originally Posted by Amute View Post
    @Harpos kunne være du skulle følge med her, så du osse kunne slippe af med Headset.
    Nix jeg hører musik i mine højtalere, så skal der ikke komme snak ud af dem også... BASTA BUM...

Harpos - Level 120 Blodelf Paladin Retribution

Good Luck, Nephalem! May the loot gods treat you kindly and your deeds of valor be remembered.

Forum Adept Amute's Avatar

Quote Originally Posted by Harpos View Post
    Nix jeg hører musik i mine højtalere, så skal der ikke komme snak ud af dem også... BASTA BUM...
    så du vil heller havde svede øre. roger that hahahaha
    WOW/Blizzard/Battle.net
    Amute#2361
    Star Citizen
    Handle/User name: Amute
    ESO: / Uplay:
    Wertdon
    Steam
    http://steamcommunity.com/id/Wertdon/
    Just because i don't talk much, doesn't mean that i don't listen.

Officer Forum Warden Harpos's Avatar

Harpos - Level 120 Blodelf Paladin Retribution

Good Luck, Nephalem! May the loot gods treat you kindly and your deeds of valor be remembered.

SD Medlem Forum Adept Mushizo's Avatar

jeg bruger en RØDE NT-USB mic og et par bordhøjttalere... jeg tror Discord har indbygget noget echo-neutralisering... for jeg taler tit i munden på folk og de siger jeg ikke har ekko... men det kan da godt være de bare siger det for at gøre mig glad :P

Quote Originally Posted by Mushizo View Post
    jeg bruger en RØDE NT-USB mic og et par bordhøjttalere... jeg tror Discord har indbygget noget echo-neutralisering... for jeg taler tit i munden på folk og de siger jeg ikke har ekko... men det kan da godt være de bare siger det for at gøre mig glad :P
    Som står placeret på bordet foran dig? Eller sagt på en anden måde, hvor langt sidder du fra den når du snakker og hvor langt er mikrofonen fra dine højtalere?

Jeg ville personligt gerne undgå nogen form for arm der skal holde dem i nærheden af ansigtet, så løsningen for mig skulle være en mic placeret på bordet et sted

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Som står placeret på bordet foran dig? Eller sagt på en anden måde, hvor langt sidder du fra den når du snakker og hvor langt er mikrofonen fra dine højtalere?

Jeg ville personligt gerne undgå nogen form for arm der skal holde dem i nærheden af ansigtet, så løsningen for mig skulle være en mic placeret på bordet et sted
    min mic er 4-5cm fra min mund, holdt af en arm. De fleste mics af den type skal helst være så tæt på lydkilden som muligt, ellers opfanger de når ens forældre har sex... i nabobyen , medmindre du har din pc stående i "the red room"

min mic er cirka 40cm fra mine højttalere

Har du købt din mic ved CIA? Den lyder rimelig (lidt for) effektivt Men hey, så længe det kun er alle andre der skal høre ens forældre getting freaky og ikke en selv, så er det til at leve med!

Det lyder efterhånden som om en bord mic kun er effektiv hvis man bruger en arm til at få den helt ind i madkassen - i hvert fald hvis man kører med lyd fra højtalere og vil undgå ekko

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Har du købt din mic ved CIA? Den lyder rimelig (lidt for) effektivt Men hey, så længe det kun er alle andre der skal høre ens forældre getting freaky og ikke en selv, så er det til at leve med!

Det lyder efterhånden som om en bord mic kun er effektiv hvis man bruger en arm til at få den helt ind i madkassen - i hvert fald hvis man kører med lyd fra højtalere og vil undgå ekko
    Det kommer meget an på typen af mic. RØDE-NT er en Condensor mic og den type mics er beregnet til at fange nuancer fra høj til lav tone og det resulterer desværre også i en ekstrem følsomhed hvis man får skruet for højt op for dem. Alternativt hvis du ikke har brug for at optage lyd i et bredt spektrum (hvis du primært skal bruge den til at tale i et normalt toneleje der ikke varierer meget) så er Dynamiske mics ofte billigere og fungerer fint til stemmeoptagelse.

Der findes jo mics som kun optage i en bestemt retning og så næsten ignorerer alt andet... du har sikkert set dem i 90'erne , de der grimme grå med en fod på bordet og en lang arm der ender i en lille bit mic? Sådan en brugte jeg i mange år, det fungerede fint (lyd kvaliteten var ikke fantastisk, men den havde også kun kostet 130kr vs de 1000-2000kr de middelgode condensor mics koster i dag)

Det er godt lige at få lidt input omkring de forskellige mikrofoner og setup. Tak for det.

Det er også godt jeg har lidt tid at gå og gruble lidt over det. Det er som sagt ikke så lang tid siden jeg har fået nyt headset, så det er ikke noget jeg skal ud og have nu og her, men jeg tror det ender med at blive løsningen når jeg skifter næste gang. Jeg ender nok med at finde noget der ligger lidt midt imellem, prismæssigt. Vil ikke have noget der er alt for billigt, men er heller ikke villig til at lægge flere tusinde kroner.

SD Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

Mht højtalere så er Klipsch promedia 2.1 eller hvad pokker de hedder faktisk ret gode til prisen - hvis de stadi kan købes.

SD Medlem Forum Adept Berleburg's Avatar

Hvis du kommer forbi Odense er du velkommen til at slå et smut forbi mig og høre mine Bose Companion 2.0.
    AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design R6 USB-C / TG | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G703