Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 61

Thread: Assasins Creed: Odyssey

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

Thumbs up Assasins Creed: Odyssey

Jeg er ved at hente spillet

Er der nogen i SD som har leget med det endnu?
    Jeg er total fan & har spillet alle Creed spil so far & var ret vild med Origins (fik dog aldrig købt udvidelserne) Er det, det værd?
    Er dette bare en græsk version med lidt af det samme eller hvad ? Uanset hvad skal det games

Kodi
    Last edited by Kodimagnyl; 07-10-2018 at 13:41.

Forum Elder Deadlock's Avatar

Jeg er slet ikke færdig med origins, så må nok hellere blive det først

Administrator Forum Senior Thalanoth's Avatar

Det korte jeg har læst er at det bygger videre på Origins, og den "reboot" det gjorde ved asscreed spillene. Så det er nok ikke helt ved siden af at sige det er en græsk version
    "Hotkey baseret combat er fyldt med nederens nektar" - Kebra

SD Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Det er mere af det samme, så hvis du var en fan af origins, så falder dette i god jord. Det ser fantastisk ud, som origins også gjorde og det er lige så stort. Stemmeskuespillet er blevet bedre (synes jeg), hvilket var et sted jeg synes det haltede en smule i origins. Jeg er ikke kommet så langt endnu, hovedsageligt fordi der er så meget at udforske så jeg bliver konstant sidetracked (på en god måde), men indtil videre virker historien interessant. Side missions har også fået lidt kærlighed, hvor de i origins bare vare ligegyldige og noget man hurtigt glemte, så er de nu en anelse mere interessante. De har ikke genopfundet hjulet og de er ikke på standard med eksempelvis wild hunt, som havde super gode sidemissions, men det er bestemt et skridt i en bedre retning.

På trods af det er mere af det samme, så er det sket en masse siden origins. Man har nu valgmuligheder i dialoger og valgene har konsekvenser. Man kan spille i explorer mode (eller hvad de kalder det), hvor man i stedet for at få en quest marker hvor man skal gå hen, så får man hints til hvor ens objective befinder sig og skal selv ud og lede. Det er stadig rimelig simpelt, men igen, et skridt i den rigtige retning.

De har lånt en del fra nemesis systemet i shadow of mordor, så når man render rundt og looter, slår ihjel og spreder kaos, så får man bounty hunters efter sig. Man har så valget mellem at komme af med sin bounty, på et par forskellige måder, eller man kan konfrontere disse bounty hunters (som bare bliver ved med at komme). Slår man en ihjel, så kommer der lidt efter en ny og tager hans plads.

Der er kommet et cultist system (ingen story spoilers) hvor man kan støve forskellige cult medlemmer op og tage sig af dem, for forskellige rewards.

Combat har fået lidt opmærksomhed og er blevet en anelse bedre. Ingen skjold mere, så man er tvunget til at parry eller dodge en del i stedet. Man bruger skill points i sit skill tree og skal så derefter sætte dem til en knap (maks 4 skills), så man er tvunget til at vælge og eksperimentere. Spartan kick holder bare 100% - har du set 300, så ved du hvad jeg snakker om

Der er masser ar naval combat som vi kender det fra 4'eren. Dog ikke helt så godt, imo, men stadig solidt og underholdende. Men det er en smags sag tror jeg.

Så alt i alt er jeg faktisk lidt imponeret over at der er kommet så meget nyt siden origins for et års tid siden. Synes det er et virkeligt underholdende spil som jeg uden tvivl kommer til at bruge 100+ timer i inden jeg er færdig.

Mht. expansions i origins @Kodimagnyl så synes jeg curse of the pharaohs var ganske fin. Den var anderledes og værd at spille. Det med at rende rundt og slå guderne ihjel var fesent (det var vist også free content?). De var stort set alle sammen ens bygget op og efter et par gange var de ikke særlig sjove mere.

Tak for detaljeret læsning Moody - Fornøjelse at læse
    Og ja, jeg var ret glad for Origins & de changes der var bl.a. til combat systemet
    Map size osv var også mega fedt & du har ret i det med side quests i origins var noget man bare balrede igennem & så var det det

Jeg skal spille i aften, så er spændt over at de (som du selv nævner) kunne nå så meget, eftersom origins dårligt er blevet gammelt endnu

SD Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Jeg har lige hentet det i elgiganten - jeg skal dog lige igennem spiderman før jeg starter op på det her
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

Det var så lidt @Kodimagnyl

Du bliver godt underholdt det næste stykke tid @Obse

Formåede lige at spille fra midt på eftermiddagen til nu uden at få en eneste procent i progression. Det var bare exploration og side tracking

SD Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Det var så lidt @Kodimagnyl

Du bliver godt underholdt det næste stykke tid @Obse

Formåede lige at spille fra midt på eftermiddagen til nu uden at få en eneste procent i progression. Det var bare exploration og side tracking
    Nice - AC er absolut en af mine favorit serier
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

SD Medlem Forum Adept Amute's Avatar

jeg er osse stor fan af AC, men er lang fra færdig med Origins, og jeg har desværre ikke råd til Odysse ellers havde jeg Pre-ordred det som jeg gjord med alle de andre spil hahahaha.

Men det må vente til økonomin er på plads igen, har med vilje ikke læst så meget om det, men jeg var vild med Black Flag (4'eren) så det lyder da til at jeg spille Odysse.
    WOW/Blizzard/Battle.net
    Amute#2361
    Star Citizen
    Handle/User name: Amute
    ESO: / Uplay:
    Wertdon
    Steam
    http://steamcommunity.com/id/Wertdon/
    Just because i don't talk much, doesn't mean that i don't listen.

SD Medlem Forum Elder JesperM's Avatar

Ved ikke hvor mange timer jeg er oppe på nu i Odyssey nu havde første game på 15 timer da jeg endte med en quest mix up som gjorde at min main quest buggede, og nu har jeg gang i andet forsøg og nyder spillet en hel del for tiden, kun lvl 35 endte med at tage sværheden ned fordi jeg er vild med historien, anden omgang bliver på højeste sværhed når det er, kan godt lide spillet er dog stadig mere til Black flags skibs kampene med kanoner frem for bue og spyd kast mod andre både :P men jeg vil sige hvis i får fat i spillet så fokuser på at opgradere den båd fra starten af, da der kommer missioner senere hen som kræver ens båd og man kan hurtigt få smæk hvis ikke den båd er bare lidt opgraderet.

Den her Youtuber har en del gode råd til diverse spil JorRaptor fandt ham tilbage i horizon zero dawn dagene.

https://www.youtube.com/user/jorraptortv/videos
    Last edited by JesperM; 08-10-2018 at 5:43.
    SWTOR.COM NICK: JesperM
    Ingame navn (Republic) Alias, Aliaskuku, Blalock, Devasha, Joless, Tungston.
    (Empire) Darkalias, Dark-alias, Goijra, Tungstan, Wilrosty.

Jeg startede ud med at sælge det meste af mit overskydende common og blå gear (gemmer lilla og legendary indtil videre), fordi jeg i origins i sidste ende manglede penge mere end jeg manglede materialer. Jeg er dog gået over til at skille gear ad i stedet for materialer, netop for at opgradere båden hurtigere. Det lader til, indtil videre (er omkring level 27-28) at materialer er i højere kurs end penge. Men det lader dog også til at der er rigelige mængder af begge, hvis man eller sørger for at samle en del op og lave lidt af de bounties osv der er på notice boards rundt omkring.

Jeg må godt nok sige at jeg er rigtigt godt underholdt indtil videre og tager den bevidst med ro. For skal man cleare hele kortet og alle locations så tror jeg godt man kan risikere at brænde lidt ud for hold nu kæft der er mange. Du kan jo nærmest ikke sende din ørn op uden at den opdager alt muligt i alle retninger man liiiige skal over og kigge på og/eller loote - for tænkt nu hvis der er noget godt gear i det

De bounty hunters er dog ved at drive mig lidt til vanvid. De har en tendens til at dukke op når man sidder og stille og roligt er ved at cleare en location. De har også en tendens til at komme i par eller 3 ad gangen og nogen gange et par levels eller 3 højere end en selv. Sniger man sig væk fra dem i modsat retning, synes jeg det nogen gange føles som om der er en elastik i dem, for på trods af man ikke er blevet spottet af nogen så ved de at de skal lede lige omkring der hvor jeg er. Det er jeg efterhånden ved at synes godt kunne blive nedtonet en anelse eller i det mindste lade de hunters være samme level som en selv. Kommer man op imod en der er 3 levels højere end en selv så tager det jo en evighed at få dem nakket, plus de lige pludselig slår som en hest den sparker. Men om ikke andet så er det ekstra udfordring

@Moody

Den der med Bounty Hunters, har du helt fat i den rigtige ende -.-
    Jeg har læst flere forums hvor folk skaber sig over netop det problem
    De kan dukke op alt imens du er i gang med en MAJOR quest, ryde et fort eller står ved smeden i den lokale by & handler
    Elastikken er også god nok - render man i den modsatte retning & tænker (nå... så laver jeg bare lidt quests / exploration derovre) ja, så går der 5min så ankommer han der
    Så kan man så rende i en anden retning. Den med deres lvl's lige så - Det ødelægger faktisk lidt oplevelsen at man hele tiden skal være på vagt, jeg mener HELE tiden
    Bevares de er en del af spillet, men det jo ikke sjovt at skulle åbne map hver andet øjeblik for hele tiden at skulle have nøjer over hvor de er.
    Det samme med at de bare dukker op midt i en kæmpe battle -.-

Det håber jeg de får lavet et fix på

Den del er jeg så vild med fordi så tæller de som en hero for den anden side i kampene ligesom når du har en bounty, har dog oplevet de dukkede op selv om jeg ikke har en bounty på det tidspunkt, bruger bare mine specielle death arrows og så en af de hunter perks for at få dem ned hurtigt, det handler om at bruge alt hvad du har mod dem for at få dem ned, tror ikke det er noget der skal fixes folk skal bare vende sig til at kigge på kortet fordi du får god advarsel om at de er i området ved at kigge på dit kort i spillet.
    Last edited by JesperM; 08-10-2018 at 16:43.

Man ved bare at når man har et helt fort på nakken og hører trompeten, så er det bare med at snøre sandalerne og komme afsted Man kunne selvfølgelig bare betale den bounty man har på sig, men de får sgu ikke mine hårdt stjålne penge, som jeg har brugt tid på at røve fra områdets fattige bønder!!

En option kunne klare det for mit vedkommende. At man kan tone det ned eller skrue levels på hunters til at være tæt på ens eget. Nogen kan lide at de kan dukke op når som helst og andre bliver måske træt af det. Jeg ligger nok et sted ind imellem. Men den elastik effekt må de sgu godt på styr på asap!

Jeg har ikke den mulighed for at betale mig fra dem?
    Jeg har set flere forums hvor de skriver man skal åbne map & så kan man vælge at betale for sin crime
    Jeg spiller pc

Any clues? @Moody @JesperM
    Last edited by Kodimagnyl; 08-10-2018 at 18:52.

Hmm, kan ikke helt huske hvordan det foregår, jeg har ikke brugt det endnu, har bare set det. Men det er fra kortet det foregår. Kan det have noget at gøre med at når du får en bounty på dig, så kommer der en eller flere røde ikoner på kortet (kan ikke huske hvad de hedder), som er targets man kan slå ihjel for at komme af med lidt af ens bounty. Prøvet at køre markøren på kortet hen over en af disse når de kommer frem? Sidder selv på PC. Ellers kan jeg lige tjekke senere når jeg har fået lidt at spise og skal spille lidt mere

Edit: Jeg har lige tjekket. Du åbner bare kortet når du har bounties på dig. Så kan du vælge at betale alle bounties med "P" (trekant på ps4 controller) eller du kan betale en portion ved at mouse over en af de bounty sponsors (rød ikon af en pengesæk med en kniv igennem) og Right click (firkant på ps4 controller)
    Last edited by Moody; 08-10-2018 at 21:38.

Quote Originally Posted by Kodimagnyl View Post
    Jeg har ikke den mulighed for at betale mig fra dem?
    Jeg har set flere forums hvor de skriver man skal åbne map & så kan man vælge at betale for sin crime
    Jeg spiller pc

Any clues? @Moody @JesperM
    Hold P inde eller der hvor der er en coin purse kan du også bare trykke for at betale dem

Andre brugbare ting G for at skifte arrow typer

Hold T inde for at tænde en fakkel eller tap T for at skifte mellem primære våben.

I tilfælde af i ikke har luret den, så er bounty hunters rigtig gode lieutenants på jeres skib - bare et lille tip.

Vil sige både bounty hunters men også captains og de specielle bosser i fortene de kan også bruges jeg har en stor gut som har meget høje stats til ramming med skibet så jeg laver en del skade med den ability, og fik en anden der giver ekstra hp til skibet når jeg smadrer andre skibe de to sammen er gode da man får en bonus for at brække skibene midt over :P.

Well, valgte at nakke ham, og så forsvandt min bounty på mit hoved
    Syntes bare flere har skrevet at der så bare kommer en ny bounty hunter, men min røde bar forsvandt

Jeg har det der spartan kick, men hvordan recruiter i dem så?

Du banker dem bare helt ned i liv, så killing blow bliver dit spartan kick. De går så i jorden, men er ikke døde. Stiller du dig så over dem får du en option til at recruit dem.

Så vidt jeg ved (har ikke rodet så meget med det endnu) så forsvinder en portion af din bounty hvis du enten vælger at betale eller nakke en bounty sponsor. Er din bounty på f.eks. tier 1, så forsvinder den helt. Er den på tier 3 ryger den ned på tier 2 og du vi stadig være jagtet af hunters (Jeg er ikke klar over om den tager et fuldt eller mere end et tier af når du nakker/betaler en sponsor - bare et eksempel). Du kan så rykke videre til en anden sponsor på kortet og nakke/betale ham for at få den yderligere ned, hvis du vil.

Havde en epic kamp i går hvor jeg var på tier 5 og hunters blev ved med at komme. Havde 3 på en gang, de var alle 1 eller 2 levels højere end mig selv, så jeg skulle ikke træde meget forkert før det gik galt. Da jeg så langt om længe fik en ned kom der bare en til. Sådan fortsatte det til jeg havde nakket 5. Det hele forgik inde i en stor by hvor folk bare stillede sig op og gloede. Eftersom hunters og jeg selv fløj rundt til alle sider røg der også en masse tilskuere som ikke gad flytte sig . Hele kampen tog mig i nabolaget af 20 minutter at få overstået. Lige der var det sgu meget fedt at hunters bare blev ved med at komme. Men havde jeg været igang med en quest/cleare et fort eller noget andet der krævede lidt stealth havde jeg nok synes det ville være lidt generende

SD Medlem Forum Acolyte Saliq's Avatar

Jeg er næsten 50 timer inde, og 58% completed, der er så meget content at tage sig til !!!
    Og har hovedsageligt spillet på mine nattevagter siden det kom ud

Du kan også få Knockout Arrows til at recruit dem med, unlock af knockout arrows åbner også op for muligheden for Poison and Fire Arrows =)
    Last edited by Saliq; 09-10-2018 at 21:54.

Ja, det er vanvittigt så meget der er! Jeg har spillet 56 timer og er kun på 31% completed. Explorer sgu for meget .

Er så tæt på at købe det efterhånden ^^ Har de fixet et eller andet vigtigt? Evt. noget af det med de hunters der konstant kommer, det er noget der vil genere mig meget tror jeg.

SD Trial "Hi, my name is _____" Fastir's Avatar
    Spil
    WoW

Købte spillet her i weekenden og er indtil videre ganske godt underholdt. Flot grafik (PS4) og selvom jeg ikke er nået så langt ind i spillet(er kun level 16), så er main quest line rigtig god indtil videre.
    Kan også godt lide at man har mulighed for at vælge skills fra alle 3 specs, så du ikke er låst til en type spillestil.
    Har også haft, som i andre også har haft, problemer med bounty hunters. Havde blandt andet en hunter, der var 3 levels højere end mig selv, som campede et område hvor jeg havde en main quest og var ikke til at få væk derfra. Så jeg håber at at bounty hunters bliver nedtonet en smule. Ideen med dem er dog god nok.
    udover det synes jeg at den level scaling der på quests fungerer rigtig godt . Det fungerer ihvertfald meget bedre end i forhold til systemet i Origins hvor man, synes jeg, hele tiden var tvungen til at grinde sidequests for at følge med med main story.