Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 57

Thread: Assasins Creed: Odyssey

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

Quote Originally Posted by Hest View Post
    Er så tæt på at købe det efterhånden ^^ Har de fixet et eller andet vigtigt? Evt. noget af det med de hunters der konstant kommer, det er noget der vil genere mig meget tror jeg.
    De kommer for det meste kun når du begår kriminalitet - stjæler, begår mord som andre ser osv.
    Jeg skulle lige lære det & det ikke så slemt, man kan betale sig fra dem hvis man ikke gider jagtes (dog ikke den første) ham skal man nakke
    Eller man kan nakke ham der har smidt bounty på ens hoved - så igen er det ikke så slemt når man først har luret systemet

Men ja - hold nu kæft der er meget at lave lol

Socialt Medlem Forum Acolyte Saliq's Avatar

At nakke mercs er dog godt, du stiger i Tier, hvilket giver bonusser til dig, men ja som sagt kan du betale dig fra det, det gør jeg konstant

SD Medlem Forum Warden Caligo's Avatar

Hvis man nu ville kaste sig over spillet, hvilken udgave vil I så anbefale.. kan se de har gjort det crap igen med at en specifik udgave har fået en ekstra "speciel" mission man kan lave.. som jeg så ikke ved hvornår man får mulighed for? ^^ der er ikke noget med legendary startvåben, som der var i origins eller noget, som var ret gode osv??

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

@Caligo

Personligt ville jeg starte med en normal udgave - ikke noget af alt det der bonus fis
    Jeg syntes det ødelægger oplevelsen hvis man er op fra starten af
    Det en del af creed at man skal starte med nothing & så glæde sig over de rewards man selv finder & arbejder sig frem til
    Giver mig en meget større tilfredsstillelse end at få items med fra start

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Kom sgu til at købe Ultimate edition...men så har man da Season pass når de kommer med noget mere content
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

I er så træls!! Nu har jeg også købt

Quote Originally Posted by Hest View Post
    I er så træls!! Nu har jeg også købt

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Sig mig spytter de AC spil ud på samlebånd? Nyt igen?
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Er enig med dig i at det her kom ret hurtigt
    Origins er knapt blevet støvet endnu

Men Assasins Creed spil er MUST HAVE no mather what

Quote Originally Posted by Kodimagnyl View Post
    @Caligo

Personligt ville jeg starte med en normal udgave - ikke noget af alt det der bonus fis
    Jeg syntes det ødelægger oplevelsen hvis man er op fra starten af
    Det en del af creed at man skal starte med nothing & så glæde sig over de rewards man selv finder & arbejder sig frem til
    Giver mig en meget større tilfredsstillelse end at få items med fra start
    Helt enig i din holdning, men det var også mest møntet på seasonpass osv om de var noget man skulle investere i allerede nu samt det der ekstra content halløj.. brugte ikke mine "op" våben i origins nemlig da jeg som du selv er inde på godt kan lide at fortjene det gear jeg løber med ^^
    Har de nogle gode tilbud på spillet et eller andet sted, så må i da gerne lige smide et link enten her i tråden eller i pb til mig

I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

Socialt Medlem Forum Adept Moody's Avatar

@wOOOOt Ja, der er kommet andnu et assassins creed spil . De har arbejdet på dette lidt sideløbende med origins, hvilket self. også er årsagen til at nogen ting ligner det meget og nogen småting er blevet genbrugt i en eller anden forstand. De har udtalt at assassins creed ikke skal være en årlig udgave mere. De tog jo et år ekstra før de lavede origins og nu tager de et år ekstra inden fortsættelsen til odyssey kommer.

@Caligo jeg ville nok også holde mig til en standard udgave, eller en gold. Gold kun hvis du føler dig overbevist om at season pass indholdet vil blive det værd, og det er jo lidt af et gamble. Jeg tog en gold edition fordi jeg synes expansions i origins var det værd og forventer det samme her. Men en del af årsagen var også at man kunne spille 3 dage tidligere end andre der ikke havde gold+ udgaven (og de 3 dage er jo overstået nu, så det er ikke et trækplaster mere). Det ekstra cosmetic og våben er bare fluff. Du får rigeligt med gear i spillet, så imo er det ikke værd overhovedet at tage med i overvejelserne. Instant gaming plejer at være et godt, pålideligt, billigt sted at købe, men det ser ud til at det er udsolgt der. De plejer dog at få disse store titler hjem igen hurtigt, så det nok tilbage senere i dag eller i morgen. Skal du have gold eller nogen af de større udgaver skal du vist have det igennem ubisoft store (husk at du kan få 20% rabat ved at bruge 100 point, hvis du har det).

Men de forskellige udgaver som ubisoft efterhånden er lig med, er til at brække sig over. Var der 7 forskellige til denne titel?! Men hvis det er det der skal til for at jeg ikke får slynget microtransactions i hovedet når jeg spiller, så vil jeg sige at jeg hellere vil have det på den måde. Microtransactions er i spillet, men synes bestemt ikke det er noget jeg har i ansigtet hele tiden. Der er en knap i hovedmenuen og en knap på kortet som sender mig til deres store og det er indtil videre alt jeg har set til det.

SD Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Ja - men sålænge de kan holde kvalitten oppe er det fint med mig - og man kan jo håbe de har lært fra Unity fiaskoen.

Origins til Xbox One scorede 85 på metacritic
    Odessey til Xbox One ligger pt. på 87 på metacritic

Når det er sagt - så er user score en del lavere på metacritic (5.6 vs 7.5), men der er til gengæld også kun 150 ratings og jeg er ofte uenig med dårlige userratings på metacritic (ikke at de er helt ubrugelige - har man rating på 0-3 er det sjældent et godt tegn).

Jeg har stadig ikke åbnet min kopi da jeg stadig er i gang med spider-man
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

Quote Originally Posted by Caligo View Post
    Helt enig i din holdning, men det var også mest møntet på seasonpass osv om de var noget man skulle investere i allerede nu samt det der ekstra content halløj.. brugte ikke mine "op" våben i origins nemlig da jeg som du selv er inde på godt kan lide at fortjene det gear jeg løber med ^^
    Har de nogle gode tilbud på spillet et eller andet sted, så må i da gerne lige smide et link enten her i tråden eller i pb til mig
    Købte mit på Instant-Gaming, mest fordi det er der jeg handler spil mest & er tryg ved
    Dog ikke billigt. Ligger til 408,54kr & det er bare standard udgaven

Aner ikke om det fås billigere andre steder

Quote Originally Posted by Kodimagnyl View Post
    Købte mit på Instant-Gaming, mest fordi det er der jeg handler spil mest & er tryg ved
    Dog ikke billigt. Ligger til 408,54kr & det er bare standard udgaven

Aner ikke om det fås billigere andre steder
    Sikker på det ikke er xbox one udgaven du har kigget på? Det lyder meget dyrt. Dyrere end normalt. Disse store triple A titler plejer at ligge på omkring 340ish kr på IG. Selv ubisoft store uden rabat ligger på ca 390 kr. Med mindre jeg har regnet forkert så kan man via ubisoft store få standard versionen til 310 kr, med de 20 rabat medregnet.

Wow, i stand corrected.

Den dukkede ikke op da jeg søgte på den på IG - kun xbox versionen. Måske den lige er kommet på lager igen.

Så vil jeg nok anbefale at spare 100 kr og køb den via ubisoft store (hvis man har de 100 point til rabatkuponen)

Tror jeg springer efter Gold edition når jeg lige får mit "kontor" på plads i lejligheden desværre er jeg løbet ind i et par renovations problemer så den del tager pt noget længere tid end beregnet
    Burde også få spillet Origins færdigt på et tidspunkt ^^ men pt er lysten lidt mere til Odyssey
    Kan se, at man denne gang fra start vælger, om man vil spille som Kassandra eller Alexios, hvad er forskellen på de to?? blot kønnet eller er der mere?
    Og hvad har I valgt at spille som?? ^^

Der er ingen forskel på dem ud over udseende og tale. Jeg startede med kvinden, men synes ikke helt om hende og startede forfra igen

Der skulle ikke rigtigt være nogen forskel på de to. Jeg har ikke selv prøvet begge, jeg gik med Kassandra fra starten. Men ud fra hvad jeg har hørt hist og her, så skulle Kassandra være den der klarer stemme skuespillet bedst. Jeg har hørt et par stykker udtale at de føler hun er lidt sjovere og lidt mere flabet. Personligt synes jeg hun gør det rigtigt godt og passer fint i rollen.

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Der skulle ikke rigtigt være nogen forskel på de to. Jeg har ikke selv prøvet begge, jeg gik med Kassandra fra starten. Men ud fra hvad jeg har hørt hist og her, så skulle Kassandra være den der klarer stemme skuespillet bedst. Jeg har hørt et par stykker udtale at de føler hun er lidt sjovere og lidt mere flabet. Personligt synes jeg hun gør det rigtigt godt og passer fint i rollen.
    Meget enig i denne her
    Alexius er klumset & fjollet i dialog, i træk osv
    Kassandra er klart bedre - Jeg startede med manden, men startede forfra med kvinden

Har han fat i noget af det rigtige eller hvordan føler i det er?

Er der ikke altid sådan nogen videoer?
    Well, jeg er ikke enig i meget af det. Det kommer jo an på øjnene som ser!
    Jeg er vild med de store flotte landskaber - exploration gør nok også at jeg ikke får lvl'et det store i den fart man nok kunne, hvis man ville
    Min nysgerrighed når min fugl opdager stuff, får mig tit ud på et lille sidetrack
    Mængden af quests har han ret i. De stiger eksplosivt efter man er færdig med start øen / story - får sit skib & alt det der
    Men jeg syntes at man selv kan vælge hvad man vil lave & i hvilken fart
    Microtransactions bruger jeg slet ikke, rører det ikke lige meget hvor fristende det der shiny legd. sword ser ud
    Det jo muligt at få ved bare at spille spillet - Der er stadig en del bugs - Jeg har dog ikke oplevet dem han snakker om & de fixer dem jo hen af vejen
    Med hensyn til combat - ja sparker man en /som man troede skulle blive en episk kamp ud over et bjerg - så var det, det
    Men igen, der vælger man jo også selv om det er det man vil - Der er jo også sværhedsgrader i spillet

Der findes 2 forskellige assasins creed spillere!
    - Dem som spiller for story - hvor alt gerne må være lige til og nemt
    - Dem som spiller for udfordring - her kommer sværhedsgrad ind
    - Ja og så er der mig som nok ligger lidt imellem de 2

Side missions er for mig en del af spillet & med til at jeg samtidig får exploret
    Jeg er kun lvl 10 nu efter jeg startede forfra med Kassandra & det er bare en kæmpe tidsrøver

Quests = Chores? Det syntes jeg ikke, man kan jo lade være med at samle 100 quests ind, som det så ud til han havde
    Lav tingene i dit eget tempo

Kodi

SD Medlem Forum Elder JesperM's Avatar

Jeg keder mig ikke endnu oppe på 90+ timer med spillet allerede, og nu har de smidt en opdatering ud så vi får storage og nogle få ændringer skulle vist også være klar i spillet ved JorRaptor gutten jeg nævnte tidligere har lavet en video omkring den her update konsolerne fik den igår og pc her i dag.
    SWTOR.COM NICK: JesperM
    Ingame navn (Republic) Alias, Aliaskuku, Blalock, Devasha, Joless, Tungston.
    (Empire) Darkalias, Dark-alias, Goijra, Tungstan, Wilrosty.

Han baserer hovedsageligt den video på en række bugs han har oplevet. Det er self. trist at der er bugs i et spil, men sådan er det bare i dag. Jeg har personligt ikke set brøkdel af dem han oplever. Jeg har set et par kroppe flyve et par meter efter man slå en ihjel. Jeg har oplevet en gang at spillet gik i sort i en load screen. Jeg har oplevet et par gange at mit crew ikke boardede et skib med mig og jeg måtte klare det alene - det tog jeg så bare som en udfordring . Måske jeg bare har været heldig eller han har været uheldig. Men han får det nærmest til at lyde som om spillet er kritisk ramt af bugs. Det er slet ikke tilfældet.

Så kører han lidt på microtransactions og langsom exp og muligheden for at købe exp boosts. Den har jeg hørt flere brokke sig over og det er næsten det eneste sted jeg føler han har fat i noget. Jeg har ikke oplevet langsom exp eller at være underlevelet til min main story. Men forskellen er at han går ind til spillet og vil bare spille igennem main story og lidt side stories hist og her. Jeg går ind til spillet og vil opleve alt og tager alle quests og vil se hele kortet. Så er man en person der bare skipper let hen over alt hvad spillet har at tilbyde udover main story, så vil man sikkert ramme det problem han beskriver.

Spillet har en masse "chores" aka. quests. Ja, en del af dem er fyld - ryd denne lejr for fjender, aflever dette item, hent dette item. Det er ikke quests der laver noget revolutionerende ved systemet. Mange af de quests kommer message boards og folk med tydelige ikoner over deres hoveder hvor man kan se det er en af disse typer quests. Så kan man jo bare lade være med at samle dem op eller man kan samle dem op og lade være med at lave dem.

Kampsystemet er som vi kender det fra origins. Det var ikke perfekt dengang og det er ikke perfekt nu. Men det går da i den rigtige retning. Jeg kan godt følge hans pointe om at fjenderne kan virke lidt bulletspongie. Men det fører jo tilbage til ens gear og skills. Hvis du ikke baserer dit gear til melee combat og ikke tager melee combat skills, så vil du jo ikke være særlig effektiv i combat. Jeg synes jeg river dem hurtigt rundt efterhånden som jeg har fundet lidt godt gear og sørger for med jævne mellemrum at opgradere det.

Jeg har virkelig svært ved at tage hans video og synspunkter seriøst når man laver en 4 minutters video om et spil han selv siger har taget ham mere end 60 timer at gennemføre og fylder halvdelen af videoen med hver og en bug han er rendt på. Bugs som jeg er sikker på han ikke er den eneste der er rendt ind i, men han får det til at lyde som om spillet er så gennemhullet af bugs at det nærmest er gamebreaking og det er det altså ikke . Jeg tror bare han skal tage en chill pill og en pause fra assassin's creed og måske spil generelt hvis han bliver så oprevet af lidt bugs. Han fremstår som en af de mennesker der bare har set sig sur på Ubisoft og deres spil og det skal han da have lov til. Jeg synes bare det er ærgerligt hvis han formår at afholde folk fra at købe spillet, for det er faktisk ret godt - men igen, det kræver at man har det ok med at udforske store dele af kortet og lave flere af de ting spillet har at byde på udover main story.

Edit: så lige han har 5 mio følgere! Hvordan det er muligt, set ud fra den video jeg lige har set, aner jeg ikke . Han fokuserer slet ikke på det gode indhold i spillet, kun det dårlige. Jeg basere mine køb ud fra youtubers der trods alt kan eller i det mindste prøver at se det fra begge sider.
    Last edited by Moody; 11-10-2018 at 15:45.

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Quote Originally Posted by Moody View Post

Edit: så lige han har 5 mio følgere! Hvordan det er muligt, set ud fra den video jeg lige har set, aner jeg ikke . Han fokuserer slet ikke på det gode indhold i spillet, kun det dårlige. Jeg basere mine køb ud fra youtubers der trods alt kan eller i det mindste prøver at se det fra begge sider.
    Off topic, men han er nu ganske griner i denne her Zelda, så helt uden evner er han ikke. https://www.youtube.com/channel/UCsv...munchJYOWpOxMg

Og så sidder jeg ellers og tænker på om jeg skal købe Assasins Creed eller bare vente på Fallout, arghhhh