Results 1 to 7 of 7

Thread: Har nogen herinde bestilt Pimax fra Kickstarter?

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Default Har nogen herinde bestilt Pimax fra Kickstarter?

Jeg var sgu for skeptisk til at støtte den kickstarter.
    Men det ser efterhånden ud til at ha været et godt køb, specielt 5K+ versionen.
    Nå, men ville bare høre om nogen har bestilt, for de er vist ved at shippe dem omkring nu eller snart.
    Og vil gerne høre personlig feedback, da jeg overvejer en 5K+ når de kommer i en butik.
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Acolyte Momster's Avatar

Har desværre kun set nogen prøve det på youtube, som var ret begeistret, kunne desværre ikke lige finde linket igen, var ikke logget ind på min egen account da jeg så den. Det ekstra field of view skulle være rimelig lækkert.
    STAR CITIZEN - The >>REASON<< this game is going to be great

ENLIST TODAY! Using the referal code: STAR-9CLP-7QWN and earn 5.000 UEC in the process to start your career.

Quote Originally Posted by Momster View Post
    Har desværre kun set nogen prøve det på youtube, som var ret begeistret, kunne desværre ikke lige finde linket igen, var ikke logget ind på min egen account da jeg så den. Det ekstra field of view skulle være rimelig lækkert.
    Jeg ser lidt med på youtuberen Sweviver, der jo har testet det i 4 måneder, og har lavet et godt review mm.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Hvor mange grafik kort skal der til for at køre den i 8k? Det lyder da helt vildt.

Quote Originally Posted by Kebra View Post
    Hvor mange grafik kort skal der til for at køre den i 8k? Det lyder da helt vildt.
    Den kører ikke 8K. Den kører 2 x 1440p og så opscalerer den til 2x4k.
    Også derfor at Pimax5K+ der kører 2x1440p native, ofte har bedre visuel oplevelse.
    Men du skal nok min have et 1080ti, og til Pimax8K anbefales det at opgradere til de nye.
    De siger det kører minimum med 1080. Meen, det er ikke alle spil. De tunge kræver mere.

Pimax 5K+ ser ret positiv ud.
    Sammenlignet med Vive som jeg kender, hvor der er kommet Vive Pro som har 70% flere pixels end Vive, så skulle Pimax 5K+ have endnu bedre opløsning.
    + at den så også har 150-200 graders FOV, hvilket jo er en enorm forbedring i forhold til de gamle VR top modeller, som har 110 graders FOV.

Jeg er i et mega dilemma, for Vive Pro er en upgrade fra min gamle, men Vive Pro er bare får grådige på prisen, og Pimax 5K+ vinder på det hele.
    Men Pimax er ikke i salg endnu, vi snakker nok 2019 før vi ser dem til alm. salg, da de først skal leverer et ton til deres backers.
    Og samtidig, så håber jeg på noget nyt fra Oculus, samtidig med at vi venter på priser fra StarVR...
    Svært at vente, når jeg har lagt penge til side til det. og så kommer der lige et 2080ti til 10K oven i.. bvadr
    Last edited by wOOOOt; 11-10-2018 at 12:42.

SD Medlem Forum Warden Caligo's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Den kører ikke 8K. Den kører 2 x 1440p og så opscalerer den til 2x4k.
    Også derfor at Pimax5K+ der kører 2x1440p native, ofte har bedre visuel oplevelse.
    Men du skal nok min have et 1080ti, og til Pimax8K anbefales det at opgradere til de nye.
    De siger det kører minimum med 1080. Meen, det er ikke alle spil. De tunge kræver mere.

Pimax 5K+ ser ret positiv ud.
    Sammenlignet med Vive som jeg kender, hvor der er kommet Vive Pro som har 70% flere pixels end Vive, så skulle Pimax 5K+ have endnu bedre opløsning.
    + at den så også har 150-200 graders FOV, hvilket jo er en enorm forbedring i forhold til de gamle VR top modeller, som har 110 graders FOV.

Jeg er i et mega dilemma, for Vive Pro er en upgrade fra min gamle, men Vive Pro er bare får grådige på prisen, og Pimax 5K+ vinder på det hele.
    Men Pimax er ikke i salg endnu, vi snakker nok 2019 før vi ser dem til alm. salg, da de først skal leverer et ton til deres backers.
    Og samtidig, så håber jeg på noget nyt fra Oculus, samtidig med at vi venter på priser fra StarVR...
    Svært at vente, når jeg har lagt penge til side til det. og så kommer der lige et 2080ti til 10K oven i.. bvadr
    mener du ikke 4K.. for med mindre jeg husker forkert, så har de da kun en 4 og 8k udgave?

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

Quote Originally Posted by Caligo View Post
    mener du ikke 4K.. for med mindre jeg husker forkert, så har de da kun en 4 og 8k udgave?
    4K er ældre.
    De har en 8K og en 5K som var på kickstarter. Men der dukkede en 5K+ op. Om den så erstatter 5K ved jeg ikke.
    Men det er 5K+ som rykker i reviews! - Den har typisk bedre billede end 8K.
    Den hedder Pimax 5K Plus.