Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 68

Thread: Dynamisk SD

Officer Forum Adept Strexx's Avatar

Quote Originally Posted by Shade View Post
    Åbenhed ind af til

Der skulle være indsigt ind i det arbejde ledelsen lavede. Det skulle være transparent. Der skulle også være medbestemmelse. Ledelsen lyttede til medlemmerne og tog dem med på råd.

Medlemmerne var loyale og følte at de var med til at lede og skabe guilden.
    Jeg kunne ikke være mere uenig. Jeg synes den gamle ledelse var en gigantisk hæmsko for SDs videre udvikling.
    En sluttet kreds af folk der havde siddet på posten alt alt for længe uden nogen vanvittig indsigt i hvad der skete i de forskellige officielle spil.
    Nye rådsmedlemmer var som oftest gamle spillere der kom tilbage for en kort periode, uden at gøre en væsentlig forskel.

Jeg synes som oftest at den gamle ledelse hang for meget fast i fortiden, på trods af at det stødt gik ned ad bakke med guilden som helhed.
    Når der endelig var lidt nytænkning, var det igennem processer der tog årevis uden nogen egentlig afslutning som f.eks:

Guild vs Community.
    Presseafdelingen
    Dev teamet
    Osv.

Der trængte virkelig til at blive lavet nogle drastiske ændringer.

Nu. Lukket ledelse uden nogen som helst form for info. Ingen medbestemmelse, what so ever. Det er lidt tag ja-hatten på og se fremad. Intet community, tvært i mod. Vi er gået tilbage til guild, vi har endda lukket guilden hermetisk ned omkring wow og dræbt et hvert håb om at brede sig ud over andre spil.

Det har desværre nu ændret sig til at det er spillernes ansvar at skabe muligheder, ikke ledelsen.
    Igen er jeg uenig.
    @Shakazu overtog roret på Titanic og har indtil nu styret det fint udenom isbjerget.
    Der er super mange fine tiltag på vej, og jeg er sikker på at når vi kommer over på den nye platform så vil der være overskud til at brede sig ud på flere spil end WoW.
    Jeg er heller ikke enig i at ledelsen er lukket uden info. Er man i tvivl om noget kan man altid spørge. Evt skriv en PM på discord, så popper det på telefonen og du får et svar indenfor et par minutter.....
    Jeg vil dog gerne give dig ret i at tråden omkring 'det arbejder vi på lige nu', måske trænger til en kvartalvis opdatering.

I mine øjne klarer vores nuværende ledelse det rigtig flot.

Ja, jeg synes Semper Danica har fejlet.
    Jeg synes Semper Danica er på vej i den helt rigtige retning. Online gaming har ændret sig og det er vi nød til at omstille os til.

Synes SD længe/altid var "hvad kan SD gøre for mig", frem for "hvad kan jeg gøre for SD". Man har forsøgt med en masse spil og folk har fået lang snor. Der har været minimale krav om deltagelse og det endte hurtigt med at være noget med, man lige ville se om man nu gad den dag der skulle spilles og 9 ud af 10 gange, gad folk så ikke alligevel. Og det er ikke for at pege fingre, jeg har selv været sådan.
    I "gamle dage" når jeg var i en guild, var der krav om man hjalp guilden og folk kom selvom de havde børn og arbejde og det ene og det andet. Selvfølgelig ikke hver gang eller decideret tvang, men man kom for at bringe guilden frem og man kunne samle folk selvom der også var real life issues dengang, man kom ikke kun for at man selv havde nogen at spille med.

Man har prøvet mange ting efterhånden, man ville være social, man ville være community, man ville kun have to faste spil, man ville have mini spil osv. I dag, hvis ikke man spiller WOW eller er "en af de gamle" der følger lidt med endnu, så er der ingen grund til at være på forum. Det er sikkert også den tid vi lever i nu, hvor alt skal kunne vælges til og fra her og nu, men så skulle man nok bare sige SD er en decideret WOW guild og intet andet og så vil den leve indtil WOW dør eller der kommer noget der kan overtage (hvilket næppe sker).

Og misforstå mig ikke, har altid været glad for SD og hænger her stadig for at se hvad der sker på spilfronten og hvad folk synes om forskellige spil, men hvis forummet var væk i morgen, tror jeg ikke jeg ville bemærke det. Så er enig med @Shade i at SD har fejlet, men jeg har også svært ved at se hvad man skulle gøre anderledes, for noget skulle man forsøge da det gik den vej.

Er i tvivl om nogen overhovedet ved hvad målet med SD skal være i fremtiden.

Forum Senior Nilfen's Avatar

Havde egentligt skrevet en længere omgang, men tænkte, at det nok ikke var relevant for nogen alligevel, så vil nøjes med at skrive, at Virtuella og Stormlord rammer meget godt i det de skriver
    Nilfen

World of Warcraft
    Nilfen undead shadowpriest (tailor/enchanter)

SD Medlem Forum Senior Hardeknut's Avatar

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Jeg hænger stadig på, men det er kun i kraft af at der stadig udkommer diverse expansions i efterhånden gamle spil, hvor der er en lille del af de gamle SDere som samles i ny og næ.

Diverse spil er allerede nævnt i denne tråd men Everquest I, ARK og Minecraft er 3 gode eksempler på spil, hvor flere af de gamle rotter har været samlet op til flere gange og det er hyggeligt hver gang.
    Varer som regel kun en måned eller 2, men det er også helt ok med mig.
    Med alderen er der trådt andre prioriteter til, men SD er min sidste gaming guild.

Er på forum hver eneste dag, og det er også en stor del af grunden til jeg stadig er her.
    Uden forum og mulighed for at game diverse gamle spil med andre gamle SDere, ville der ikke rigtigt være nogen grund til at blive.
    Discord bliver jeg aldrig fast bruger af og bruger det kun når jeg er tvunget til det.
    Dog kan jeg godt se det er de samme personer som bruger forum mest, og de brugere er som regel af den ældre del af SD.

Håber da der på et tidspunkt udkommer endnu et godt mmorpg som samler guilden i samme spil, men det ser ikke ud til at der er noget på tegnebrættet.

Så indtil videre hænger jeg på og mødes så op med gamle SDere i diverse expansions eller når gamle spil genbesøges.
    Men nye SDere må da også gerne joine
    Du er jo også ved at have alderen hvor man falder i søvn midt i en dungeon og resten undrer sig over du ikke svarer.....
    Kims lov § 1: Kim har ALTID ret
    Kims lov § 2: Ved tvivlstilfælde....se § 1

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Quote Originally Posted by Hardeknut View Post
    Du er jo også ved at have alderen hvor man falder i søvn midt i en dungeon og resten undrer sig over du ikke svarer.....
    Ja det er svært at blive halvgammel og drikke sig i hegnet mens man spiller Everquest og tror man kan spille samtidigt

Men i det mindste skete det i hyggeligt samvær med gamle SDere

SD Medlem Forum Adept Mushizo's Avatar

Jeg har været med siden 2011, og forleden da et medlem leavede (som også var fra '11) blev han kaldt SD-Dino... sååå jeg tænker at jeg også er dino

I al den tid jeg har været i SD har ikke oplevet en mere åben og kommunikativ ledelse end vi har nu, så jeg kan overhovedet ikke nikke genkendende til den udtalelse om at ledelsen nu er lukket og at man bare skal tage ja-hatten på...

Jeg har oplevet at guilden mange gange har bedt guildmedlemmer om at deltage i debatten og i beslutninger, og meget ofte sker der ikke ret meget fra medlemmernes side. Mange af os er blevet gamle og lader andre styre tingene (nogle af os er blevet gamle og brokker os, men gør STADIG ikke noget ud over at brokke os)

Så jeg er 100% enig med @Strexx i de ting han nævner.

Generelt set har mmorpgs været dødvande siden 2010... WoW udkom i 04-05ish og en masse firmaer forsøgte at gøre dem kunsten efter... investorerne lukkede kassen omkring 2010 og siden da har nye mmorpgs været få og elendige.

Dog er der stadig nogle tilbage hvis man ønsker at spille store/gode mmorpgs, men det er helt ærligt ikke spillenes skyld at vi ikke kan samle en masse folk til et spil.

Nogle SD'er er "loyale" spillere og de spiller et spil aktivt og altid... andre spillere (størstedelen af SD) de spiller et spil et par måneder og så vil de videre til et nyt spil, og sådan vil de gøre hver eneste gang der kommer noget nyt. Den type spillere (mig selv bla.) er ikke særligt gode til at danne tætte communities ingame, og det har vi set gang på gang ved hvert eneste release i al den tid jeg har været i SD.
    En eller anden skriver en stor flot post om hvorfor "indsæt mmorpg navn" ikke levede op til forventningerne og så springer 20 mere med på vognen fordi de nu har fået sat ord på hvorfor de er klar til det næste spil :P

Multigame communities vil til enhver tid segmentere sig og kravle ind i sine små nicher hvor folk holder sig for sig selv, og selvfølgelig er det IKKE vejen frem for at skabe et stærkt samlet fællesskab. Så kan man så diskutere om det nu også er meningen eller om vi er okay med en masse små grupper SD'er som hygger sig hver for sig og som kommer hinanden ved på forum/discord.

Hvorfor synes jeg SD i sin nuværende form er bedre end "gamle sd" ? Det synes jeg fordi jeg føler at der er en aktiv ledelse, en ledelse som dagligt er på både forum og discord-voice, en ledelse som er synlig. Jeg får følelsen af at SD er en GUILD, fordi jeg taler med mine guildies på voice.
    Jeg synes det nuværende SD er bedre fordi vi som medlemmer regelmæssigt opfordres til at tage del i udviklingen af guilden og hjælpe med at løfte den. (ja ja, jeg blev da også spurgt om jeg ville være sgt/officer halløj i forbindelse med Guild Wars 2 og ESO og BDO, men det var mund til mund metoden... Nu er det forum posts hvor alle i guilden får lov at være med til at løfte hvis de har lyst)

Rådsmedlem Forum Apprentice Pilinias's Avatar

I er alle mere end velkomne til at tage fat i ledelsen. Jeg modtager ofte beskeder fra medlemmer som har forslag, kritik, spørgsmål og som kommer med ros. Alle er velkomne til at skrive til mig. Jeg skal gerne personligt svare hver en besked jeg modtager. Og ofte er mange forslagene faktisk ret så gode, at de bliver taget med videre.

Med hensyn til at tingene ikke bliver vendt med resten af medlemmerne, inden ledelsen kommer med et nyt tiltag: ofte efterspørger vi i ledelsen meninger fra medlemmer, forslag og spørger efter medlemmer som aktivt gerne vil deltage i mere. Men i den seneste post hvor vi fx søger efter en til vores rekrutteringsteam, er der ikke én eneste der melder sig på banen. Så er det dælme svært at forny os endnu mere end vi gør i forvejen
    Jeg synes personligt selv at ledelsen forsøger så meget som muligt at være gennemsigtige og spørge ud, hvis der er brug for noget. Sommetider foregår det på Discord- sommetider foregår det på forum....

Også er jeg altså nødt til at sige det her: det er altså ikke kun ledelsen den er galt med... nej ledelsen er ikke fejlfri.. men... Vi er ALLE nødt til at løfte i flok. SD er et fællesskab
    Ansvaret ligger ikke kun på de få mennesker i ledelsen. Vi har ALLE et ansvar over for Semper Danica.
    Og nej... Det er ikke en kritik! Det er en heads up!

SD Medlem Forum Elder Najsen's Avatar

Det er HELT okay at debattere, og vende forskellige meninger, men vi forventer at der holdes en god tone, også selv om man ikke er enig.

Jeg elsker den nuværende ledelse. og jeg er glad for at man er proaktiv på issues der har ligget stille i flere år.

Glæder mig til de nye tiltag i det nye år. hvor SD tager de næste store skridt i den rigtige retning, så SD er tæt på at være tidsvarende, og i øjenhøjde med 2019.

Jeg har deletet upassende kommentarer.
    Kom tilbage på sporet !

Forum Knight Stormlord's Avatar

Quote Originally Posted by Najsen View Post
    Jeg har deletet upassende kommentarer.
    Kom tilbage på sporet !
    Hvorfor Naja? For at beskytte Ratkuul?

Quote Originally Posted by Stormlord View Post
    Hvorfor Naja? For at beskytte Ratkuul?
    Det synes jeg er en mærkelig kommentar.
    Jeg har slettet de kommentarer som IKKE høre hjemme her i tråden.

I må MEGET gerne debattere det emne Palihz har smidt op, men sådan der er skrevet i de kommentarer, høre ikke hjemme.

Quote Originally Posted by Najsen View Post
    Det synes jeg er en mærkelig kommentar.
    Jeg har slettet de kommentarer som IKKE høre hjemme her i tråden.

I må MEGET gerne debattere det emne Palihz har smidt op, men sådan der er skrevet i de kommentarer, høre ikke hjemme.
    Fair nok... Jeg blev bare harm og skulle lukke galde ud. Håber i tager den internt med ham istedet...

Fair nok... Jeg blev bare harm og skulle lukke galde ud. Håber i tager den internt med ham istedet...
    Ja vi holder det internt, members only

Forum Warden Lingmao's Avatar

Begynder at blive lidt af en klassiker.
    mange følelser, skyttegravs argumenter er begyndt at komme til overfladen. flere kommer senere hen jo længere ud debatten kommer.

alt sammen noget der kunne undgås over en øl og et åbent sind.

hvis man ikke kan se positive sider af den gamle ledelses form, eller den nye.
    så er man fuldkommen blind. hvert især havde positive sider.
    hvor den gamle bare ikke virkede mere, end of story.

ja. det er et mere dynamisk SD, men hvor Værdien af et medlemskab er reduceret for at kunne tiltrække et bredere medlems skare.

syntes altid det er sørgeligt at se gamle kaptajner komme på forum for at skrive negativt om nye retninger SD skibet tager.
    accepter det ikke længere af i jeres hænder, og at man gjorde det man kunne.
    ikke et ondt ord skal blive sagt om dem som stædigt ligger tid i SD eller har gjort, om man har været enig med dem eller ej, så har folk altid haft de bedste intentioner.
    findes sku ikke nogle skurk i frivillig arbejde imho.
    Battletag: Vantage#2621
    Steam: Nimmeth
    Twitch: Nimmeths

Quote Originally Posted by Lingmao View Post
    syntes altid det er sørgeligt at se gamle kaptajner komme på forum for at skrive negativt om nye retninger SD skibet tager.
    Lige i denne tråd blev vi spurgt om hvorfor vi leavede. Og det er det, der bliver svaret på. Det var ikke gamle medlemmer der startede mudderkastningen. Der må i kigge indad...

Officer Marquis of the Board HolgerDK's Avatar

Lige i denne tråd blev vi spurgt om hvorfor vi leavede. Og det er det, der bliver svaret på. Det var ikke gamle medlemmer der startede mudderkastningen. Der må i kigge indad...
    Mhm, udsøgt dobbeltmoral.
    "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

SD Medlem Forum Elder JesperM's Avatar

Lige angående det her vil jeg da give Stormlord ret, der kommer godt nok en del ikke engang forsigtigt anlagte svinere til tidligere Ledelse og vil endda sige noget af det lød som om det var diktatur de havde gang i som folk beskrev det, og vi havde da folk som oplevede de var villige til at være omstillings parate i sin tid både i SWTOR og med Wildstar inden de spil floppede fuldstændigt, det afhængte af hvordan folk kom med en ide eller ændring om man havde gjort noget forarbejde med ens forslag eller om man bare kom og dumpede ideer til ledelsen og de skulle så ordne tingene og hvis ikke det skete med det samme så blev der snakket i ingame spil krogene og på mumble gjorde de det godt hele tiden nej ligesom alle os andre men de holdt sammen på guilden igennem en del forskellige situationer som kunne have haft knækket guilden.

Har guilden brug for opdatering i forhold til online delen ja det har den i forhold til folks behov idag, men Forum har altid været i centrum især for den gamle ledelse og en del af den ældre garde, og desværre som en del af os frygtede med Discord er forum desværre gået hen og blevet sekundær og i nogle tilfælde ser man bare lige en login og ud igen for at have aktivitet på forum disse dage, alt det her nuværende frem og tilbage er en af de nogle gange uheldige dele af SD's betydning vi har alle forskellige meninger angående visse ting, og ting ændrer sig og det gør at en guild eller community vokser fra hinanden, og det koster medlemmer jeg bruger flittigt forum synes jeg men selv min forum aktivitet er gået en hel del ned fordi folk bare ikke bruger det så meget og man har mange tråde hvor man er sidste poster på det interne forum.

Så ja jeg tror forum er ved at blive faset ud af den nyere generation af SD medlemmer og af en del af den nyere ledelse ser man også en masse fokus på selve Discord og begrænset brug af forum så ja jeg tror så småt i får skiftet SD folk ud til fordel for den nye garde af gamers, jeg har i hvertfald ikke samme så at sige kontakt som jeg havde førhen med SD medlemmer.
    SWTOR.COM NICK: JesperM
    Ingame navn (Republic) Alias, Aliaskuku, Blalock, Devasha, Joless, Tungston.
    (Empire) Darkalias, Dark-alias, Goijra, Tungstan, Wilrosty.

Quote Originally Posted by HolgerDK View Post
    Mhm, udsøgt dobbeltmoral.
    Hvor ligger dobbelmoralen henne? Undskyld men jeg kan ikke se det?

Hvis det er dobbeltmoral at svare igen på de svinere Ratkuul kommer med, så har jeg misforstået ordets betydning...

Officer Forum Adept Strexx's Avatar

Quote Originally Posted by JesperM View Post
    Har guilden brug for opdatering i forhold til online delen ja det har den i forhold til folks behov idag, men Forum har altid været i centrum især for den gamle ledelse og en del af den ældre garde, og desværre som en del af os frygtede med Discord er forum desværre gået hen og blevet sekundær og i nogle tilfælde ser man bare lige en login og ud igen for at have aktivitet på forum disse dage, alt det her nuværende frem og tilbage er en af de nogle gange uheldige dele af SD's betydning vi har alle forskellige meninger angående visse ting, og ting ændrer sig og det gør at en guild eller community vokser fra hinanden, og det koster medlemmer jeg bruger flittigt forum synes jeg men selv min forum aktivitet er gået en hel del ned fordi folk bare ikke bruger det så meget og man har mange tråde hvor man er sidste poster på det interne forum.

Så ja jeg tror forum er ved at blive faset ud af den nyere generation af SD medlemmer og af en del af den nyere ledelse ser man også en masse fokus på selve Discord og begrænset brug af forum så ja jeg tror så småt i får skiftet SD folk ud til fordel for den nye garde af gamers, jeg har i hvertfald ikke samme så at sige kontakt som jeg havde førhen med SD medlemmer.
    Jeg vil gerne vove den påstand at forum allerede var ved at dø ud før vi skiftede fra Mumble til Discord.

Var heller ikke den store fan af at vi skulle skifte voicecom, men er godt nok positiv overrasket over Discords funktionalitet.

SD Medlem Paladin of the Board Shade's Avatar

Jeg vil gerne lige tilføje at jeg ikke har noget personligt i mod ledelsen. Jeg synes det er super fedt, at der er nogen der gider trække i arbejdstrøjen, og jeg ved det er et super hårdt arbejde og ikke altid så givende som man kunne håbe. JEg er bare slet ikke enig i retningen, og jeg mener man løber fra tidligere løfter og går i tilbage i sin udvikling. Og det er det jeg angriber. Hvis der ikke bliver gjort noget ved den udvikling, så går det galt.

@Ratkull Jeg forlader ikke SD fordi jeg tror på SD, fordi jeg tror på dens værdier, fordi der stadig er håb for SD.

Der er flere der har brugt ordet dynamisk i sin beskrivelse om det nye Semper Danica. Jeg har umiddelbart svært ved at se hvor det dynamiske er henne?

I siger der er mere åbenhed. Jeg har umiddelbart svært ved at se hvor den åbenhed er henne?

Flere har sagt at der bliver lyttet til medlemmerne. Hvornår er medlemmerne blevet hørt?
    Last edited by Shade; 06-11-2018 at 8:28.
    Currently playing: Fallout 76, CS:GO
    Waiting for: Next big MMORPG
    Maintaining SD Guild in EQ2

SD Medlem Forum Elder Cookiebo's Avatar

Oi...

Jeg leavede af den simple grund...
    Jeg gamer ik mere... men kunne da godt finde på at søge ind når wow classic kommer😅

Go tirsdag!
    Bo

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

@Shade jeg får dejavu af det der
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Officer Marquis of the Board HolgerDK's Avatar

Hvor ligger dobbelmoralen henne? Undskyld men jeg kan ikke se det?

Hvis det er dobbeltmoral at svare igen på de svinere Ratkuul kommer med, så har jeg misforstået ordets betydning...
    "Det var ikke gamle medlemmer der startede mudderkastningen" - vil du selv fortælle hvad i skriver i OFFSD?
    "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

Jeg synes det er ærgerligt at det lidt bliver en "det gamle råd mod det nye".
    Jeg tror INGEN er i tvivl om at "det gamle råd" har lagt MEGET arbejde i SD, lige så vel som "det nye råd" har, og lige så vel som alle der gennem tiden har været med ledelsen i SD.

Jeg har lige har min 7års "fødselsdag" her i SD, det er ikke lige så længe som andre, men det er i min optik stadig en del år.
    Jeg har gennem de året været meget aktiv, lidt aktiv, og slet ikke aktiv. Jeg har været både sergent og officer af flere omgange.
    Jeg har set hvordan forum og de sociale ting er gået ned af bakke.
    Det er IKKE kun sket siden rådet blev skiftet ud, allerede før der var et skift der var forum godt og grundigt dødt.

Jeg er ikke kæmpe fan af discord, da jeg netop synes det er synd at forum delen dør endnu mere.
    Dog synes jeg det er værd at huske på, at det ikke kun er SD som er dødt på forum delen, det er RIGTIG mange guilds. Forum fylder ikke på samme måde for folk, som det gjorde førhen.

Der udover så er det IKKE kun ledelsen ansvar at holder liv i forum. Det er også de almene medlemmer, og det er i den grad også social members.
    Vi har ALLE et ansvar for at løfte SD. Er man ikke interesseret i at være med til det, så er min personlige mening, at man måske skal overveje hvorfor man er i SD.

"Sammen er vi stærkere"