Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 92

Thread: Classic WoW - Debat

SD Officer Forum Warden

Default Classic WoW - Debat

Her kan alt omkring Classic WoW debatteres.

Hvad ved vi omkring spillet lige nu? Er vi positive omkring det? Eller negative?

Jeg selv er meget positiv omkring det der er blevet meldt ud indtil videre. Jeg synes at det er en god ting at man med en subscription kan spille både Classic og BFA. Det giver flere mulighed for at prøve begge spil af, og evt. kører dem sideløbende.

Patch 1.12 er også en god ting i mine øjne. Eneste ulempe er er spillet nok ikke er tunet til det, men mon ikke der findes en løsning i det.

Mulighed for en bedre grafik end hvad Classic WoW, så man selv kan vælge om det skal være det helt gamle eller noget der, i mine øjne, er en forbedring til spiloplevelsen.

Håber at dette kan blive en konstruktiv debat.

/Gadrielz

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Altså hvis det er 100% den klassiske version uden alle de ting der findes idag, tror jeg sq de fleste springer fra meget hurtigt.

Jeg tror folk har glemt hvor meget tid de brugte på fx at klare en instance når alle skulle løbe en halv verden (og måske vente på zeppeliners), eller når man skulle bruge 12+ timer på at gennemføre alterac valley, og i øvrigt skulle vente foran indgangen til bg'en da der ikke var teleporting.

Jeg vil se mere info før jeg beslutter mig, men jeg har lidt en følelse af at mindet om hvordan det var, er bedre end hvordan det reelt set var.

Nostalgi er godt, men oftest er det bedst som minder.

SD Medlem Forum Senior Huntnez's Avatar
    Spil
    WoW

Kan man betale for spillet igen?

GM Wow Marquis of the Board HolgerDK's Avatar

Quote Originally Posted by Huntnez View Post
    Kan man betale for spillet igen?
    Øh ja, hvis du laver en helt ny konto, køber WoW og starter et ny abonnment. Men hvorfor? - dit nuværende abonnement dækker WoW Classic.
    "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

SD Medlem Forum Senior Huntnez's Avatar
    Spil
    WoW

Quote Originally Posted by HolgerDK View Post
    Øh ja, hvis du laver en helt ny konto, køber WoW og starter et ny abonnment. Men hvorfor? - dit nuværende abonnement dækker WoW Classic.
    Hov kan se min telefon hjalp med at skrive “kan” frem for “skal”

så mente om man SKAL betale igen, men det gav du et fint svar på

Quote Originally Posted by Huntnez View Post
    Hov kan se min telefon hjalp med at skrive “kan” frem for “skal”

så mente om man SKAL betale igen, men det gav du et fint svar på
    Det er også den autokorrektur.....
    "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

SD Medlem Forum Warden Palihz's Avatar

Kan nogen forklare for en ignorant som mig hvad det her omhandler? Er det blevet muligt at spille classic WoW igen? På blizzard servere?
    nvr4getcryevrytiemlol

SD Medlem Forum Convert HrLind's Avatar

Quote Originally Posted by Palihz View Post
    Kan nogen forklare for en ignorant som mig hvad det her omhandler? Er det blevet muligt at spille classic WoW igen? På blizzard servere?
    ja til sommer

SD Officer Forum Warden

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    Altså hvis det er 100% den klassiske version uden alle de ting der findes idag, tror jeg sq de fleste springer fra meget hurtigt.

Jeg tror folk har glemt hvor meget tid de brugte på fx at klare en instance når alle skulle løbe en halv verden (og måske vente på zeppeliners), eller når man skulle bruge 12+ timer på at gennemføre alterac valley, og i øvrigt skulle vente foran indgangen til bg'en da der ikke var teleporting.

Jeg vil se mere info før jeg beslutter mig, men jeg har lidt en følelse af at mindet om hvordan det var, er bedre end hvordan det reelt set var.

Nostalgi er godt, men oftest er det bedst som minder.
    Det bliver ikke 2004 WoW vi kommer til at spille. Som det ser ud nu, bliver det med patch 1.12 og så bliver spillet "formet" ud fra det. Hvordan og hvorledes er svært at spå om endnu, da demoen på Blizzcon ikke gav så mange svar, men snare gav grundlag for flere spørgsmål.

Jeg er enig i at man skal passe på med nostalgi og at Classic WoW nok ikke bliver for alle. Tror heller ikke det er meningen med spillet, men nok nærmere at fange de 200k+ spillere der er på private servers, og som ønsker Classic frem for BFA.

Jeg har selv spillet on and off det sidste år på div. private servers, og det var nostalgien og de gode minder der fik mig til det. Det levede helt op til mine forventninger, ja gameplay er slow og lvling er slow, men det sociale aspekt er stadig spot on. Det er længe siden jeg har hygget mig så meget i et MMO, netop fordi at jeg kan lide at man er nødsaget til at skabe relationer for at få det bedste ud af det.

Udover det så er Classic faktisk et spil som jeg kan se mig selv som casual i. Jeg har ikke tiden som jeg havde for 10+ år siden, men jeg tror at jeg stadig kan få skabt et forhold til en char og nogle mennesker som gør at jeg troligt vil logge ind når muligheden er der for at farme, grinde og raide. I mit tempo.

@Kodimagnyl

Så du får mit svar til dit spørgsmål her

Jeg har ikke lyst til at spille en 13 år gammel version af WoW med alle de ubalancer, gammelt UI, mangel på basale quality-of-life forbedringer og dårligt gennemtænkte questgiver placeringer det involver. Og så har jeg sikkert glemt noget mere der heller ikke giver mig lyst til at spille WoW Classic.

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

Quote Originally Posted by HolgerDK View Post
    @Kodimagnyl

Så du får mit svar til dit spørgsmål her

Jeg har ikke lyst til at spille en 13 år gammel version af WoW med alle de ubalancer, gammelt UI, mangel på basale quality-of-life forbedringer og dårligt gennemtænkte questgiver placeringer det involver. Og så har jeg sikkert glemt noget mere der heller ikke giver mig lyst til at spille WoW Classic.
    Tak Ville bare lige kort høre hvad der stod til grund for dine tanker osv

SD Medlem Forum Learner Xean's Avatar
    Spil
    WoW

DEBAT VI SKAL SPILLE ALLIANCE!.
    Tarren Mill Characters
    Xeán - Deathknight

Ceán - Druid
    Seanbobswagg - Monk

SD Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Kan se jeg lige skal lave lidt research på det. Kunne måske umiddelbart godt være interesseret. Jeg kunne godt lide wow i de gamle dage og hver gang jeg har kigget på evt. at prøve igen er jeg blevet påmindet om den fremskyndede leveling process, hvor man åbentbart bare render instances og leveler på den måde fremfor quests. Det har gjort at jeg hurtigt smed tanken fra mig igen.

Men inden jeg begynder at læse for meget op på det (hvis ellers der er noget info at læse, endnu), så vil jeg gerne vide hvad SD's planer er for servere. Bliver det en pvp server som i normalt spiller på? I så fald kan jeg melde fra allerede nu, for den slags er jeg ikke til.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Man kan vel forvente at samtlige WOW spillere, laver en "Alt" i WC
    Det ligner lidt en situation som kunne splitte den nuværende WOW afdeling.
    Men som også en situation SD kan udnytte, hvis I laver noget aktiv rekruttering.
    For det bliver helt sikkert en titel som mange gamle ex-WOW spillere, vil vende tilbage for at prøve igen.
    I vil da helt sikkert se ex-SD'ere der søger tilbage for noget nostalgi MMO
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Warden Caligo's Avatar

Jeg er personlig fristet til at genskabe min lille gnome warlock ^^

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

Forum Elder Beawolf's Avatar

Quote Originally Posted by Caligo View Post
    Jeg er personlig fristet til at genskabe min lille gnome warlock ^^
    Spillede Horde i Vanilla. Shaman, så skal selv i tænkeboks i forhold til start char. En dps Warrior lyder sjov, men husker jeg rigtigt så var arms Warrior intet værd i Vanilla ... måske man skulle gå Druid? ... alle de beslutninger

SD Medlem Forum Acolyte Cox's Avatar
    Spil
    WoW

Jeg skal helt sikkert også prøve WC for lige at se, om det er, som da jeg spillede det dengang. Jeg tvivler dog ikke på, at det blot bliver med en alt, og at min main game time kommer til at foregå i den nyeste udgave. Jeg har ikke tiden til at level så langsommeligt, som levelling var dengang, og det kræver en kæmpe tidsinvestering, som jeg ikke har. Jeg skal dog helt sikkert tjekke det ud, og jeg regner dag med, at vi laver en SD guild. Om det bliver Horde eller Alliance er jeg egentlig lidt ligeglad med. Jeg spillede Horde den gang, så det kunne være sjovt at oplevel de gamle zoner igen, men på den anden side fik jeg aldrig spillet en Alliance char op den gang (Man kunne ikke have både Alliance og Horde karaktere på samme sever den gang), så det kunne være sjovt at se den anden side. Jeg følger med flertallet :-)
    SWTOR: Cox, Coox, Coxx, Joldat
    Diablo3: Tapre#1240
    Steam: Ritard
    Origin: CoxSD
    Wow: Tapre

SD Medlem Forum Adept Strexx's Avatar
    Spil
    WoW

Bare man ikke skal grinde i en måned for at ha råd til epic mount

SD Medlem Forum Adept Berleburg's Avatar
    Spil
    WoW

Det skal da prøves af rent nostalgiske grunde.
    Men jeg er helt enig i mange af de betragtninger, der er bragt på banen.
    Jeg tror lidt at fortiden er blevet forherliget lidt her. Modern WoW er ganske vist noget helt andet, men der er rigtig mange gameplay-forbedringer.
    Jeg tror ikke at Classic er kompatibelt med den moderne gamer ift. pacing, quality of life osv.
    Der skal nok være en masse dedikerede til Classic, men det bliver nok en minoritet ift. modern.

SD Medlem Forum Acolyte Cox's Avatar
    Spil
    WoW

Jeg tænker, at inden spillet kommer, så skal der laves en officiel afstemning om, hvilken faction og type server vi skal spille på. Så har dem der ikke ønsker at følge flertallet mulighed for at undersøge, hvad de så vil gøre :-)
    SWTOR: Cox, Coox, Coxx, Joldat
    Diablo3: Tapre#1240
    Steam: Ritard
    Origin: CoxSD
    Wow: Tapre

Quote Originally Posted by Strexx View Post
    Bare man ikke skal grinde i en måned for at ha råd til epic mount
    Spil warlock eller paladin, og få den gratis efter at have lavet nogle quests?

Alle andre kan nok forvente først at få den almindelige mount omkring lvl 45 eller noget i den stil, og epic mount et par uger efter de rammer 60.

Det er blot en af de mange ting som jeg tror folk har glemt når de tænker på vanilla wow. Der er heller ikke noget der hedder horde paladins eller alliance shamans, så alliance kan græde snot over ikke at have battlelust mens horde kan skrige over bubblepallies.

SD Medlem "Hi, my name is _____"
    Spil
    WoW

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    alliance kan græde snot over ikke at have battlelust
    Er temlig sikker på Bloodlust/hero først kom til shamen på L70 i BC.

Edit: SHIT SRY hade lige glemt jeg var logged ind på glitters acount Mvh Xean
    Last edited by Glitter; 12-11-2018 at 15:15.

Forum Knight Stormlord's Avatar

Bare FYI, så i har noget at forholde jer til allerede...

Quote Originally Posted by Glitter View Post
    Er temlig sikker på Bloodlust/hero først kom til shamen på L70 i BC.
    Ja jeg kan godt se at BL først kom i TBC - lur mig om ikke der var andet der blev råbt og skreget over, når nu en specifik class kun var tilgængelig for den ene faction.

SD Medlem Forum Acolyte Purezombie's Avatar
    Spil
    WoW

Jeg er mest positiv med vanilla wow, efter jeg så deres præsentation til sidste blizzcon. Jeg kunne dog godt frygte at de ødelægger lvling oplevelsen, da det for mange er en vigtig del af oplevelsen til vanilla.
    Mange meldte ind at lvling delen var alt for nem i demo versionen til blizzcon.

Men hvis alt går godt, så tror Jeg mange kommer til at spille vanilla wow og nyde det.

Mange inklusiv mig selv, savner den tid hvor lvling også var en del af endgame. Jeg er også en af dem der har prøvede private realms, og spillet føles lige så sjovt, som da man spillede det første gang for 12+ år siden.
    Men jeg er nok også en af dem som synes mange forbedringer til live wow, ikke nødvendigvis har gjort det bedre. Less is more, for mit vedkommen.
    Wow:
    Purezombie - Death Knight

Warcraftpets collector: 610 unikke pets so far!!