Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 43 of 43

Thread: Berle bygger ny gamer PC

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Har lige opgraderet min egen lidt og kører nu med følgende -

Asus Maximus Hero XI bundkort
    i9 9900k processor
    32 GB 3200 Mhz Corsair RAM
    Corsair RM750i PSU (Den har USB overvågning kontra x-modellen)
    Samsung Evo 970 M.2 1TB
    Samsung Evo 860 1TB
    Asus GTX 1080 ti Strix
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

@Talnox - hvad er årsagen til i9'eren? Det er jo en rablende dyr cpu.

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    @Talnox - hvad er årsagen til i9'eren? Det er jo en rablende dyr cpu.
    Kan jo vende den om og sige - hvorfor ikke?

Går aldrig ned på udstyr

kr. 4200 er da ikke så galt
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Forum Elder Deadlock's Avatar

Jeg købte en i9 9900K fordi jeg ville have noget af det bedste, det er ikke den man nødvendigvis får mest for pengene, men vil man have noget af det bedste så må man også betale hvad det koster

Quote Originally Posted by Deadlock View Post
    Jeg købte en i9 9900K fordi jeg ville have noget af det bedste, det er ikke den man nødvendigvis får mest for pengene, men vil man have noget af det bedste så må man også betale hvad det koster
    Ja, det er ikke helt ved siden af

Lidt samme årsag til, at jeg skiftede en mindre end ét år gammel Logitech G900 Chaos Spectrum mus ud, med en G903 model, da jeg så kunne få lightning pad til opladning (Bedste investering jeg har lavet længe btw ).

Behøvede det ikke, det var mest for gejl, men viste sig så i dette tilfælde, at være super nice også

Forum Elder Deadlock's Avatar

Min gamle CPU var en i7 4770k så den var også ved at have et par år på bagen, men dengang købte jeg også noget af det bedste jeg kunne finde på daværende tidspunkt.

Quote Originally Posted by Deadlock View Post
    Min gamle CPU var en i7 4770k så den var også ved at have et par år på bagen, men dengang købte jeg også noget af det bedste jeg kunne finde på daværende tidspunkt.
    Ja, mit var lidt griseri, men opvejede alternativerne, og havnede her. For 1½ år siden tror jeg, skiftede jeg også min 4770k ud med en 7700k, der fik min datter så en maskine med min gamle 4770k, et 1050ti kort osv. Men nu hænger knægten konstant i hendes computer og hun er træt af hun aldrig kan være alene (hun er 11 han er 5), så nu skulle jeg have lavet en til knægten også, derfor opgraderede jeg fra min 7700k til 9900k

Så knægten fik en maskine med en 7700k, 1070 strix osv. Forkælet 5-årig? Ja, men der er ro

SD Officer Forum Adept Berleburg's Avatar

Hvor er det fedt at researche til et build. Men hele min aften går med det fremfor at game, lol!

Opdateringer:
    - CPU-køling: Jeg har set mig lun på Hydro H60, så det ender jeg nok med. Om det så bliver som rear exhaust eller top exhaust vil jeg gå og summe lidt over. Det bliver den nye udgave med RGB.

Link: https://www.pricerunner.dk/pl/184-45...0-(2018)-120mm

- RAM: Der er utallige af modeller. Men jeg er nået frem til at prisforskellen mellem 2666 og 3200 er så lille, at jeg lige så godt kan gå med 3200. Så håber jeg at XMP virker som det skal, så jeg kan opnå det ekstra hastigheder. Derudover er valget faldet på Trident Z fra G.Skill. Jeg har dog også kigget på Corsair Vengeance RGB, men kan ikke finde dem på listen over supporterede DIMM-enheder på bundkortet (ROG Strix Z390-F). De bliver også med RGB. Derudover har jeg kigget på HyperX, men kan bedre lide looket på G.Skill.

Link: https://www.pricerunner.dk/pl/38-374...00C16D-16GTZR)

- Jeg har lige smidt en bestilling på kabinettet. Så nu er vi officielt i gang! De sælger lige nu Define R6 med tempered glass og USB-C for 999,-. Så det kan ikke blive meget mere belejligt.
    Last edited by Berleburg; 13-01-2019 at 23:09.
    AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 8 GB GDDR5 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design R6 USB-C / TG | ASUS ROG Swift PG278QE (27"/2560x1440@144 Hz) | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G703

Jeg har aldrig forstået det med glas i siden på en pc - kunne jeg slippe af sted med at bygge pc'en inde i et skab så jeg ikke skulle se på den ville jeg elske det. Men jeg har så heller ikke pc'en stående fremme så man kan kigge på alt den "smukke" hardware med LED dioder.

But each to their own =)

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Jeg sletter konstant på min 1 tb ssd for at befri plads så tænkte på at købe 1 ssd mere. Hvis ens motherboard understøtter sådan en Samsung evo 970 1 TB kan man smække den i og så flytte alle ens steam spil over på den, da det er mine spil som fylder mest.

Jeg har aldrig forstået det med glas i siden på en pc - kunne jeg slippe af sted med at bygge pc'en inde i et skab så jeg ikke skulle se på den ville jeg elske det. Men jeg har så heller ikke pc'en stående fremme så man kan kigge på alt den "smukke" hardware med LED dioder.

But each to their own =)
    Jeg synes, at det er sjovt at have muligheden for at se delene "in action". Det er jo det sjove ved PC fremfor fx konsoller. Her kan man rent faktisk se de enkelte komponenter i brug. Der lægges mere og mere vægt på udseende og design i disse tider, og derfor synes jeg det er synd at skjule det væk bag en lukket dør. Det tjener intet funktionelt behov, tværtimod (man kunne have en lydisoleret dør i stedet), men snarer et æstetisk - og det er jo en individuel ting.
    Det kan sammenlignes med at have et luksus-ur med open back, hvor man kan se ind i maskinrummet.

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Jeg sletter konstant på min 1 tb ssd for at befri plads så tænkte på at købe 1 ssd mere. Hvis ens motherboard understøtter sådan en Samsung evo 970 1 TB kan man smække den i og så flytte alle ens steam spil over på den, da det er mine spil som fylder mest.
    Jeg tænker at mit behov er dækket med 500 GB m.2 + samlet 750 GB fra mine eksisterende SSD. Men jeg er helt enig i, at man skal aldrig sigte for lavt. For det er virkelig en dårlig og frustrerende oplevelse, at løbe tør for plads.
    AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 8 GB GDDR5 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design R6 USB-C / TG | ASUS ROG Swift PG278QE (27"/2560x1440@144 Hz) | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G703

Quote Originally Posted by Berleburg View Post
    man kunne have en lydisoleret dør i stedet
    Og det er præcist hvad jeg går efter. Jo mindre min maskine siger (og jo mere anonym den er), jo mere har jeg vundet.

Og det er præcist hvad jeg går efter. Jo mindre min maskine siger (og jo mere anonym den er), jo mere har jeg vundet.
    Sidder lige ved siden af min og skal virkelig anstrenge mig for at høre den, selv under load. Jeg har et Genome II kabnet (vandkølet med vindue i siden), custom Noctua blæsere i hele kabinettet og den er perrrty

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Quote Originally Posted by Talnox View Post
    Sidder lige ved siden af min og skal virkelig anstrenge mig for at høre den, selv under load. Jeg har et Genome II kabnet (vandkølet med vindue i siden), custom Noctua blæsere i hele kabinettet og den er perrrty
    Og dit kabinet er lyserødt med gule heste?

Mit grafikkort kom også med nogle fancy lys der kunne disco og alt det der, men det blev slukket hurtigt.
    Det var da ikke til at holde ud at se på.

Mit grafikkort kom også med nogle fancy lys der kunne disco og alt det der, men det blev slukket hurtigt.
    Could not agree more - mit bundkort havde også diskolys...det forsvandt så hurtigt som jeg kunne finde den rigtige setting. Mit keyboard har mulighed for diskolys, som nu er erstattet af en ensartet (og permanent) rødlig farve.

Nej, den står under mit bord og alt lyser solidt rødt, så det matcher mit Logitech gear

Så blev den nye computer samlet i går.

Fractal Design Define R6 (Tempered Glass + USB-C)
    AMD Ryzen 5 2700X
    ASUS ROG Strix X470-F Gaming
    G.Skill Trident Z RGB 2x8 GB 3200 MHz
    Samsung 970 EVO (NVMe M.2 SSD) 500 GB
    Corsair RM750x V2 750W

Tak til @Obse, der uforvarende var medårsag til at jeg kastede mig ud i denne opgradering.

Jeg valgte at gå med AMD i stedet for Intel. Jeg synes bare det er mere value/krone. Særlig med den fine stock-køler, Wraith Prism, der følger med 2700x.

AMD er snart på trapperne med en ny generation af CPU'er, der helt sikkert bliver endnu en game-changer. Men jeg gad ikke vente på det.

Jeg brugte særlig lang tid på at studere RAM. Det er man nødt til med et AMD Ryzen-setup. I starten var det meget vanskeligt at få et par Hynix-RAM til at spille med de store klokhastigheder. Her ville man vælge de dyrere Samsung B-Die i stedet for. Men heldigvis spiller dette i dag en mindre rolle idet AMD efterhånden er blevet ret godt kompatible med de fleste ordinære RAM. Så jeg var i stand til at klokke dem op ved få klik i BIOS fra 2133 MHz til de specificerede 3200 MHz. Dettes gøres på Asus boards vha. D.O.C.P., der er Asus's pendant til XMP fra Intel.

Kabinettet er utroligt lækkert.

Jeg smider nok nogle billeder op senere i dag.