Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 42 of 42

Thread: Hey SD, hvordan ser det ud med kommende MMO's?

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

@Pilinias eller en anden med rettigheder da jeg åbenbart er en træt mand - som gider flytte de her 2 posts ---> hertil https://www.semperdanica.dk/threads/59531-The-Division-2-Ventetråd

Råds Formand Forum Warden Shakazu's Avatar

Quote Originally Posted by Kodimagnyl View Post
    Ville godt nok være ked af hvis "SD klubben" gør at jeg ikke kan gruppe & spille med mine venner uden for SD
    Mere er der vist ikke at sige

Må i også kun spille med SD i wow ?
    Som Deadlock skriver, så må du altid spille med dem du har lyst til. Ingen skal bestemme hvem du må og ikke må spille med, men guild navnet Semper Danica, vil kun være for dem som er medlem eller på prøve.

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Netop derfor ville jeg, hvis jeg var SD - fortsætte med at have SD i flere niveauer.
    Lav SD i Division2 og lignende spil for medlemmerne, men med invitation til venner, familie og ex-SD'ere.. Gruppen man kan kalde SD Hangarounds
    De får ikke SD fordelene inde i lukket medlems forum, med det der følger med der. Men som hangarounds, føler man stadig et tilhørs forhold, som bliver til en ansøgning, hvis der dukker et nyt SD MMO op.

Hvis I gør det nemt at blive medlem, og det er uanset spil, så forsvinder det specielle ved at være medlem. Alle kan komme ind, så er det ikke længere specielt.

Men I kan da tage den til next step, og merge de to ideer.

Åbent forum = gæster og nysgerrige.
    Medlem Light = lukket forum hvor man spiller Division og andre spil. Man er SD medlem.
    Medlem Plus = Den SD inderkreds som er MMO aktiv. Som har sin egen interne SD loge..
    Alle medlemmer er stadig lige, men det kunne være der var en ekstra SD MMO fest om året, eller noget andet sjov.
    Noget der gør at en SD hangaround, glæder sig til et MMO som SD skal spille, for så kan man komme med i inderkredsen.

Bare et par tanker =)
    Så kan I pive over at MMO markedet sux.. Det ved vi. Men der er WOW, og der skal jo nok komme noget på et tidspunkt..?? håber jeg

Nå, god aften til jer.
    Kan godt se hvad du mener, og sådan en idé ville da også være rigtig god hvis de forudsætninger holdte vand, men faktum er, at tæt på ingen bruger internt forum. Så den indre loge findes ikke mere.

I denne morderne verden, så foregår 90%+ kommunikation over voice delen, gjorde den også før vi skiftede til Discord. Forum har været mere eller mindre dødt i 4-5 år, og vi har prøvet forskellige tiltag for og få det brugt, men det har ingen interesse, i sær ikke hos de yngre mennesker som vi også gerne vil have inden for.

Derfor prøver vi nu med spil i stedet for, som division 2 og andre i fremtiden, netop så der er en gulerod ved og være medlem, fordi lige nu er det jo nærmest ligegyldigt om man er medlem eller ej. Du har fuld adgang til forum (Det faktisk eks medlemmer som holder liv i det åbne forum her), du har fuld adgang til Discord, og du kan spille med alle i og uden for Semper Danica.

Der er bare ingen grund til og være medlem, fordi den måde spil verdenen virker på lige nu, så er guilds bare ikke et fokus mere. Så vi prøver og prøver hele tiden på og skabe noget der er værd og tilbyde, netop så man får lyst til og blive medlem, men så længe du kan få alt ved ikke og være medlem, hvordan får man så kunder i butikken?

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Det er fair nok og jeg kan sagtens se din pointe. Jeg tror bare at man også må indse at man må vælge sine slag med omhu. Jeg tror personligt ikke at The division 2 er et sted vi har en chance for at få noget ud af at standhaftigt gå med SD regler for officielle spil. Det vil der simpelthen ikke være nok spillere til at kunne understøtte. Dette er egentligt bare en gentagelse af min foregående post, men jeg vil bare understrege hvor meget jeg tror det vil forhindre The division 2 i at kunne blive til noget som helst, hvis det er HER vi vælger at vi tager et standpunkt for SD. Det er bedre at rette det imod mmo's eller andre spile som har mindst dobbelt eller tredobbelt spillerbase. At der så bare desværre ikke er så mange af dem lige pt er self. ærgeligt, men betyder det at vi så skal forcere noget som bare aldrig ville kunne passe i mindre titler som ikke er bæredygtige nok?

Jeg prøvede lige af nysgerrighed meget kort at tælle sammen de mennesker der har meldt interesse i tråden for the div 2. Jeg kom ikke op på 20. Dette kan nå at ændre sig, men jeg tror det ærligt talt ikke. Det er ca. samme scenarie som i 1'eren, hvor halvdelen endte med helt at falde fra eller spille lidt for sig selv hist og her. Der skal nok regnes med at min. 1/3 falder fra inden eller kort efter spillets historie er spillet igennem. Så vil der være nogen hvis fokus hovedsageligt ligger i enten pve eller pvp og som ikke har meget interesse i den modsatte del, og en del der bare ingen interesse har for raiding eller 4 mands indhold. Så er der godt nok ikke mange tilbage at bygge noget op med, hvis ikke ikke-SD'ere kan være med.

Dette er bare stof, som jeg håber i tager med i beregningerne, hvilket jeg er sikker på i allerede har gjort. Jeg er med på at der ikke er truffet en beslutning endnu og at det blot er en ide.

Er det måske muligt at høre nærmere om hvad i ellers har af tanker og ideer, og måske inddrage nogen af de menige medlemmer til at komme med pro's & Con's inden en evt. beslutning bliver truffet?
    Jeg skal nok tage alt kritik og information til mig. Dette er også et spil jeg ønsker og spille, så vil meget gerne undgå vi går døde i det fordi der ikke er nok mennesker til det.

Intet er slået fast endnu, vi har mange ideer oppe og vende, og jeg vil da meget gerne høre hvad du har. Vi kan tage den over Discord en dag.

SD Medlem Forum Adept Mushizo's Avatar
    Spil
    WoW

mmorpg genren led en langsom død da world of warcraft udkom... alle investorerne ville have en bid af kagen og 5-6 år senere var markedet mættet og ved at være godt træt af alle wow-klonerne (engang imellem kom der et mmo som ikke forsøgte at kopiere wow's opskrift... men ikke nok)
    Lige nu styrer asien, især Korea, den primære udvikling af mmorpgs som vi kender dem (primært action mmorpgs med stort fokus på pvp), hvor vesten har større fokus kickstarter kampagner der forsøger at genoplive nostalgien (Pantheon, Crowfall, Camelot Unleashed, Cronicles of Elyria, Ashes of Creation... nu med Battle Royale :P ) .. og de firmaer som har pengene, de prøver at høste ved at følge med på de forskellige trends vi ser på online markedet ved fx. at lave Lobby-Based mmorpgs ala Destiny 2 og Division 1-2 og Anthem.

Der er mange små produktioner på vej, problemet er, som det altid er med spil, at de er buggy ved launch og på ingen må kan give mmorpg spillere det der junkie-fix som de føler de fik på deres første mmo... Vi får et lille spil ved launch, som skal konkurrere med mellem 20 og 10 års content i Ultima Online, EverQuest 1-2, WoW, osv osv...

Personligt har jeg et godt øje til Crowfall og har spillet det on and off de sidste 3 år, jeg kan sagtens se et SD community derinde pga muligheden for at køre korte kampagner og opbygge egen zone og offline progression ligesom i EVE Online, så selv de mindre aktive stadig har noget nyt at logge ind til.
    Ellers driver jeg min egen lille foretning inde i Legends of Aria , som er et Ultima Online klon med langt færre features, men det er stadig early access, så måske en dag... inden jeg bliver pensionist.
    Og så har jeg kig på Anthem som jeg synes virker spændende og har lidt mere appeal for mig end Destiny 2 havde (muligheden for flere forskellige sværhedsgrader, og et lidt dybere player build customization system, desværre ikke meget dybere, men lidt er også godt)

Jeg synes det er ærgeligt vi ikke bruger forum så meget som vi har gjort, men som @Shakazu også nævner, og har nævnt tidligere i andre tråde, så er vi som guild nødt til at følge med tiden. Størstedelen af folk som spillede mmorpgs på ruder konges tid, og som er okay med at bruge forum, de er enten allerede med i et guild-fællesskab eller også er de helt ude af mmorpgs og gaming. (hvis man skal generalisere, for selvfølgelig er de folk imellem, men det er ikke mange). Langt størstedelen af folk der gamer mmorpgs i dag, har efter min erfaring og opfattelse, nok i at kommunikere på Discord ved voice og tekst, og så oplever jeg at de bruger Facebook til vigtige opslag og lignende. Så jeg synes det er naturligt at Semper Danica er gået den vej vi er gået, ellers var guilden langsomt røget ned i et hul hvor de samme mennesker taler sammen på forum og ikke rigtigt spiller spil som et fællesskab, ud over de specielle spil i grupper af 3-10.

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Nå ja bevares, hvis det ser ud som om der bliver ligeså stor interesse fra ex-sd'ere som internt, så laver vi da bare et ikke-SD guild, så hopper jeg gerne med der, hvis det bliver den aktive
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

SD Medlem Forum Acolyte

Quote Originally Posted by Talnox View Post
    Nå ja bevares, hvis det ser ud som om der bliver ligeså stor interesse fra ex-sd'ere som internt, så laver vi da bare et ikke-SD guild, så hopper jeg gerne med der, hvis det bliver den aktive
    I am right there with you!

Forum Elder Beawolf's Avatar

Heri problemet Shakazu nævner! Det er mange år siden jeg har været generelt enig i hvad SD’s ledelse rendte rundt og lavede (eller mangel på samme), men her må jeg erkende mig enig!

At SD kigger ud over MMO verden og ind i andre spil tror jeg er en god ting, og for at bibeholde SD’s intregreritet må det nødvendigvis være members only.

Og hvorfor skal det pludselig være på premisen at vi hellere vil spille i en non-SD guild end i en SD guild? Hvad blev der af premisen om at hvis du vil spille med SD i et officielt SD spil, så må du melde dig ind.??

Quote Originally Posted by Beawolf View Post
    Heri problemet Shakazu nævner! Det er mange år siden jeg har været generelt enig i hvad SD’s ledelse rendte rundt og lavede (eller mangel på samme), men her må jeg erkende mig enig!

At SD kigger ud over MMO verden og ind i andre spil tror jeg er en god ting, og for at bibeholde SD’s intregreritet må det nødvendigvis være members only.

Og hvorfor skal det pludselig være på premisen at vi hellere vil spille i en non-SD guild end i en SD guild? Hvad blev der af premisen om at hvis du vil spille med SD i et officielt SD spil, så må du melde dig ind.??
    Det er også meget fint på papiret, men hvis præmissen er, at spillet dør ud for SD fordi vi ikke har nok folk der spiller, så vil jeg hellere (I mindre spil som f.eks. Division 2) være i et ikke-SD guild der har mulighed for overlevelse. Det er også ved at være nogen år siden, at det som sådan betød noget at have SD tag over hovedet (Forstås på den måde, at der er ikke de store krav til at komme i SD, samt da langt det meste foregår på Discord i dag, så bløder SD og omverdenen alligevel sammen det meste af tiden i diverse spil, med meget få undtagelser). Om det bare har været omkostningen ved at følge tidens tand skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan jo kun sige, at min mening reflekterer det samme - nemlig tidens tand og SD's mangel på interesserede i diverse spil.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

Quote Originally Posted by Shakazu View Post
    Som Deadlock skriver, så må du altid spille med dem du har lyst til. Ingen skal bestemme hvem du må og ikke må spille med, men guild navnet Semper Danica, vil kun være for dem som er medlem eller på prøve.
    I know , var bare mig der var late night forvirret /hug - i laver et skide godt stykke arbejde. Vi er bare noen gamle brokkerøve

Det var da et af de mest dobbeltmoralske udtalelser jeg længe har set fra dig. Jeg kan godt huske hvordan du var med til og kick folk fra Semper Danica over præcis sådan noget.

I stedet for og komme med den ene negative kommentar efter den anden, så kom dog med nogen løsningsforslag, noget energi til og starte noget stort og fast op. Det eneste der kommer ud af sådan nogle beskeder er splid og dårlig stemning.

Altså, for fanden Talnox, du kender mig da, vi har spillet sammen jeg ved ikke hvor mange år, vi har været til julefrokost sammen, du ved da jeg lytter. Jeg bruger så meget af min fritid på og kæmpe for Semper Danica, og sådan kommentarer modarbejder kun alt hvad Semper Danica og vores 5 værdier står for.

Quote Originally Posted by Shakazu View Post
    Det var da et af de mest dobbeltmoralske udtalelser jeg længe har set fra dig. Jeg kan godt huske hvordan du var med til og kick folk fra Semper Danica over præcis sådan noget.

I stedet for og komme med den ene negative kommentar efter den anden, så kom dog med nogen løsningsforslag, noget energi til og starte noget stort og fast op. Det eneste der kommer ud af sådan nogle beskeder er splid og dårlig stemning.

Altså, for fanden Talnox, du kender mig da, vi har spillet sammen jeg ved ikke hvor mange år, vi har været til julefrokost sammen, du ved da jeg lytter. Jeg bruger så meget af min fritid på og kæmpe for Semper Danica, og sådan kommentarer modarbejder kun alt hvad Semper Danica og vores 5 værdier står for.
    Det var dælme også andre tider dengang, Shaka. I dag er SD så udvandet, at medlemmer eller ikke-medlemmer er hip som hap, vi spiller med dem alle, for at holde liv i de spil vi gerne vil spille, når døgnfluerne falder fra. Det var faktisk ikke et forsøg på at være negativ, men en konstatering af, at hvis tilslutningen af dem jeg plejer at spille med, som af mange årsager ikke er i SD mere, så er jeg ligeglad med, om guildet jeg er i, i Division 2, hedder SD eller hvad end.

Er ked af at sige det, men langt de fleste jeg har spillet med, i ikke-WoW spil sidste 5-6 år, har været ex-SD'ere med en mindre tilslutning af SD'ere. Det er af samme årsag, at de servere jeg selv stiller til rådighed i forskellige spil, er tilgængelige for SD'ere, såvel som ex-SD'ere, da aktiviteten ellers ville være flat-lined for længe siden.

Skaden var efter min mening sket, længe for du kom til roret min ven, ellers havde jeg da råbt vagt i gevær, som jeg har gjort åh så mange gange før

Konstateringen har dog altid været det samme - SD skulle følge med tiden, ellers ville vi dø. Jeg følger også med tiden nu, så de spil vi rent faktisk kan samles om, ikke dør, bare fordi vi ikke kan holde liv i dem kun med SD-medlemmer..

SD Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Nu er det ikke fordi jeg ikke vil snakke med dig omkring dette over discord en dag. Det vil jeg gerne. Men, jeg vil hellere tage den her på forum, så alle der har interesse i spillet har mulighed for at være med og byde ind med ting. Jeg har ærlig talt ikke energien til at sætte mig ned og udforme en formel som jeg tror ville kunne virke, med risiko for at den hurtigt bliver skilt ad, enten fordi den strider mod SD's nuværende regler, eller at i allerede har snakket om det internt og vurderet at dette ikke er holdbart. Det er bare spild at energi som i forvejen ikke er meget tilstede pga. private issues. Jeg sætter pris på tiden i bruger på at prøve at få SD igang forskellige steder - No BS. Jeg ville ønske jeg havde overskud til at deltage.

Den model jeg søger for the division 2, og som jeg tror spillet ville have en chance for at ånde igennem, er som jeg har nævnt ovenfor. Et sted hvor der er mulighed for at invite SD'ere og deres omgangskreds on the fly. Ikke noget med at skulle ind og ansøge om medlemsskab først. Det kunne jo være at vi på sigt kunne opfordre dem til at søge ind i SD. Men jeg er relativt overbevist om at hvis vi kom til en situation hvor vi rendte ind i folk der gerne ville joine os i spillet og fik at vide at det kunne de sagtens, de skulle bare lave en ansøgning på forum, så er det momentum allerede kommet og gået og de ville bare sige "nej tak" og så allerhøjest tilføje en til friends list og så spille med en derfra i stedet.

Betyder det at vi må undlade navnet SD, så må det måske bare desværre være sådan? Jeg ville da gerne rende rundt med en SD banner, men først og fremmest vil jeg gerne se spillet overleve i mere end et par uger eller en måned. Det ved jeg at det vil for en lille håndfuld spillere, men er det med for mange regler over hovedet, så bliver det nok ikke meget længere, og muligheden for at samle 8 mand til raids eller regelmæssige 4mands grupper vil blive meget begrænset. Det skete i 1'eren uden guild funktion og jeg ser ikke meget der har ændret sig i 2'eren til at tro at dette skulle være anderledes. Guild funktionen giver en chance - hvis det er en åben funktion.

Måske der skulle dannes et lille overblik over hvem der rent faktisk skal spille - SD'ere og eks SD'ere, har pre-orderet allerede nu, hvad deres intentioner er med spillet (Pve, PvP, Raids, høj/lav sværhedsgrad, solo spil, kun for story osv.)? Dette kunne måske bidrage til hvilken model passer på lige netop denne størrelse spil.

Asocialt Medlem Forum Elder Drek Durshell's Avatar

Visse sites har været ude og kalde spillet "problematisk", så måske det er interessant:

"This is the worst kind of discrimination. The kind against me!"

SD Medlem Forum Apprentice bOOmer's Avatar

SD Medlem Forum Learner Xean's Avatar
    Spil
    WoW

Nu har jeg godt nok se disse youtube klip før, og det ligner virklig en gang være skrald der på vej ud.

Så kravler lige under dynen og tuder okay ;(
    I7 8700k 4.8Ghz - Asus Prime Z370-A - Noctua NH-D15S
    Corsair LPX 16Gb 3000Mhz
    Samsung NVMe M.2 960 EVO 500Gb
    RTX 2070 - Asus ROG SWIFT PG278QR 1440p 165hz 1Ms G-Sync

SD Medlem Forum Adept Mushizo's Avatar
    Spil
    WoW

Quote Originally Posted by Xean View Post
    Nu har jeg godt nok se disse youtube klip før, og det ligner virklig en gang være skrald der på vej ud.

Så kravler lige under dynen og tuder okay ;(
    du må igang med at lave dit eget mmorpg