Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 42

Thread: Hey SD, hvordan ser det ud med kommende MMO's?

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Default Hey SD, hvordan ser det ud med kommende MMO's?

Jeg har ingen overblik over kommende MMO's.
    Er der nogle interessante?
    Er der nogen som SD kigger seriøst på?
    Er der planer for noget?

Eller hygger I bare i WOW, og det er det?
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Learner Xean's Avatar
    Spil
    WoW

Tror generalt folk venter på, der kommer noget værd at sætte sine tænder i.

Camelot Unchained-Crowfall-Pantheon og mange flere er på vej. Men om de gode og hvornår de kommer er ikke til at sige.

Lost ark er noget jeg så frem til. Skulle være på vej til Rusland via my.com/Mail.Ru. Der desværre er et super greedy firma så håber ikke de for rettigheder til Vesten, men det gør de nok ;(

Tror det nærmest du kommer er raid i Division2 og wow classic til summer.
    Last edited by Xean; 11-02-2019 at 11:34.
    I7 8700k 4.8Ghz - Asus Prime Z370-A - Noctua NH-D15S
    Corsair LPX 16Gb 3000Mhz
    Samsung NVMe M.2 960 EVO 500Gb
    RTX 2070 - Asus ROG SWIFT PG278QR 1440p 165hz 1Ms G-Sync

Råds Formand Forum Warden Shakazu's Avatar

Generelt er vi altid på udkig efter flere spil, men det ligesom om MMO spil er ved og dø ud. Enten fordi firmaer bag bliver grådige med pay2win, eller også fanger spillet bare ikke.

Lige nu, venter vi meget spændt på Ashes of Creation, og krydser alt der kan krydses for det bliver stort og holder mere end 14 dage.

Udover MMO kigger vi meget på Division 2 lige nu, og er så småt ved og skabe noget struktur omkring det

Og som altid så søger og søger vi internet efter folk som har lyst til og starte noget op i andre spil. Der er ikke sagt nej til nogen endnu.
    Last edited by Shakazu; 11-02-2019 at 11:43.

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Jeg havde håbet lidt på at Camelot unchained kunne være et nyt SD game, men tror ikke rigtigt på det mere.
    Kiggede også på Dual Universe som stadig ser interessant ud, men nok ikke interessant nok til at samle SD, da det er sci fi survivalgame.

Ashes of creation kunne måske blive interessant, så det håber jeg på.

Forum Elder Deadlock's Avatar

Quote Originally Posted by Shakazu View Post
    Udover MMO kigger vi meget på Division 2 lige nu, og er så småt ved og skabe noget struktur omkring det
    Er i ved at lave noget officielt i division 2?

Fordi hvis i er det vil jeg da godt høre så jeg evt. kan finde nogle andre at joine, går ikke ud fra man kan joine hvis det bliver officielt.

Quote Originally Posted by Deadlock View Post

Fordi hvis i er det vil jeg da godt høre så jeg evt. kan finde nogle andre at joine, går ikke ud fra man kan joine hvis det bliver officielt.
    Division2 er ikke et MMO, så SD skal da lave helt om på reglerne, hvis de laver Div2 til members only.
    Ville være lidt tosset, da ½ af dem som spillede Div1 med SD, var/er eks medlemmer.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)

Quote Originally Posted by Deadlock View Post

Som det ser ud lige nu, så vil det fungerer på den måde, at Division 2 bliver en del af Semper Danica's spil bibliotek. Det vil betyde, at man skal være medlem for og være med i Division 2.

Der vil dog være en prøveperiode på X antal tid, hvor venner, familie og eks medlemmer frit kan være i Division 2, hvorefter det vil blive lukket ned og kun være tilgængeligt for medlemmer af Semper Danica.
    På den måde håber vi på, at det vil skabe noget interesse for Semper Danica og man vil få lyst til og blive medlem. Der jo ingen grund til, at have en guild hvis alle kan være i den uanset medlems status.

Det skal dog siges, at intet er fast endnu, dette er blot en idé som er oppe og vende lige nu.

Så må jeg jo finde nogle andre at spille med.

Det jo op til dig selv. Du kan også bare blive medlem igen og spille med dine venner.
    Vi prøver jo og gøre det være og være i Semper Danica, netop så man ikke kan få det hele ved ikke og være medlem.

Er ikke ændret noget af det som gjorde at jeg valgte at stoppe så det bliver et nej tak.

Igen, det helt op til dig selv, men du må også kunne forstå jeg ikke har tænkt mig og tage hensyn til folk som ikke er i Semper Danica.

Igen, det helt op til dig selv, men du må også kunne forstå jeg ikke har tænkt mig og tage hensyn til folk som ikke er i Semper Danica.
    Har jeg skrevet nogen steder jeg forventer at du tager hensyn til mig?

Jeg spurgte ind til det fordi jeg godt ville vide om jeg skulle begynde at kigge efter nogle andre steder.

Men tak fordi du meldte ud så jeg cirka ved hvad jeg har at forholde mig til.
    Last edited by Deadlock; 11-02-2019 at 16:05.

SD Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Jeg håber da ikke at i, i ledelsen, har tanker om at udelukke eks SD'ere fra at være med i the division 2. Spillet vil uden tvivl trække folk til i starten, men halvdelen af dem vil sikkert ogsåhurtigt falde fra. Set med the division 1 briller så ville vi stort set ikke kunne stable noget på benene, hvis vi kun havde folkene fra SD. Hvad var vi hen imod slutningen af the div 1, og et godt stykke forinden det i øvrigt, 7-8 personer?

Ville det så ikke være mere hensigtsmæssigt at lave en guild der ikke hed SD, og dem der spillede så havde chancer for at få stablet noget på benene. Skal vi til at problemer allerede fra start, med at stable et simpelt 8 mands raid på benene, så kommer det ganske simpelt ikke til at køre på sigt, og spillet vil langsomt dø kort efter start

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Jeg håber da ikke at i, i ledelsen, har tanker om at udelukke eks SD'ere fra at være med i the division 2. Spillet vil uden tvivl trække folk til i starten, men halvdelen af dem vil sikkert ogsåhurtigt falde fra. Set med the division 1 briller så ville vi stort set ikke kunne stable noget på benene, hvis vi kun havde folkene fra SD. Hvad var vi hen imod slutningen af the div 1, og et godt stykke forinden det i øvrigt, 7-8 personer?

Ville det så ikke være mere hensigtsmæssigt at lave en guild der ikke hed SD, og dem der spillede så havde chancer for at få stablet noget på benene. Skal vi til at problemer allerede fra start, med at stable et simpelt 8 mands raid på benene, så kommer det ganske simpelt ikke til at køre på sigt, og spillet vil langsomt dø kort efter start
    Jeg kan godt se din point, og jeg er da tildels også enig med dig, men hvorfor overhovedet have Semper Danica, hvis vi ikke har tænkt os og kæmpe for det? Der er jo ingen grund til og have Semper Danica, hvis vi spiller under andre navne.

Folk spørger hele tiden efter flere spil under Semper Danica navnet, men når vi så finder et spil og tilføjer det til Semper Danica, så det også forkert.

Så må eks medlemmer søge ind igen og være med til og gøre en forskel. Vi har ikke bandlyst nogen, og det heller ikke svært og komme ind.

Men som sagt, så er der ikke taget en beslutning endnu, dette er blot en enkelt ide.

SD Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Jeg kan godt se din point, og jeg er da tildels også enig med dig, men hvorfor overhovedet have Semper Danica, hvis vi ikke har tænkt os og kæmpe for det? Der er jo ingen grund til og have Semper Danica, hvis vi spiller under andre navne.

Folk spørger hele tiden efter flere spil under Semper Danica navnet, men når vi så finder et spil og tilføjer det til Semper Danica, så det også forkert.

Så må eks medlemmer søge ind igen og være med til og gøre en forskel. Vi har ikke bandlyst nogen, og det heller ikke svært og komme ind.

Men som sagt, så er der ikke taget en beslutning endnu, dette er blot en enkelt ide.
    Det er fair nok og jeg kan sagtens se din pointe. Jeg tror bare at man også må indse at man må vælge sine slag med omhu. Jeg tror personligt ikke at The division 2 er et sted vi har en chance for at få noget ud af at standhaftigt gå med SD regler for officielle spil. Det vil der simpelthen ikke være nok spillere til at kunne understøtte. Dette er egentligt bare en gentagelse af min foregående post, men jeg vil bare understrege hvor meget jeg tror det vil forhindre The division 2 i at kunne blive til noget som helst, hvis det er HER vi vælger at vi tager et standpunkt for SD. Det er bedre at rette det imod mmo's eller andre spile som har mindst dobbelt eller tredobbelt spillerbase. At der så bare desværre ikke er så mange af dem lige pt er self. ærgeligt, men betyder det at vi så skal forcere noget som bare aldrig ville kunne passe i mindre titler som ikke er bæredygtige nok?

Jeg prøvede lige af nysgerrighed meget kort at tælle sammen de mennesker der har meldt interesse i tråden for the div 2. Jeg kom ikke op på 20. Dette kan nå at ændre sig, men jeg tror det ærligt talt ikke. Det er ca. samme scenarie som i 1'eren, hvor halvdelen endte med helt at falde fra eller spille lidt for sig selv hist og her. Der skal nok regnes med at min. 1/3 falder fra inden eller kort efter spillets historie er spillet igennem. Så vil der være nogen hvis fokus hovedsageligt ligger i enten pve eller pvp og som ikke har meget interesse i den modsatte del, og en del der bare ingen interesse har for raiding eller 4 mands indhold. Så er der godt nok ikke mange tilbage at bygge noget op med, hvis ikke ikke-SD'ere kan være med.

Dette er bare stof, som jeg håber i tager med i beregningerne, hvilket jeg er sikker på i allerede har gjort. Jeg er med på at der ikke er truffet en beslutning endnu og at det blot er en ide.

Er det måske muligt at høre nærmere om hvad i ellers har af tanker og ideer, og måske inddrage nogen af de menige medlemmer til at komme med pro's & Con's inden en evt. beslutning bliver truffet?

SD Officer Forum Adept Berleburg's Avatar

Div2 virker ikke som et kerne-spil til SD i mine øjne, men mere som et slags supplement, hvor SD kan give aktive spillere et netværk af potentielle medspillere.
    AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 8 GB GDDR5 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design R6 USB-C / TG | ASUS ROG Swift PG278QE (27"/2560x1440@144 Hz) | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G703

Dette er en helt anden snak, men har SD tænkt sig at ændre på at man er medlem for at spille MMO med SD?
    SD er oprindeligt en guild hvor man skal spille MMO med SD for at være med.
    Ændrer I det til at man bare skal spille et eller andet med SD?
    Og hvad så hvis man kun spiller Division2 i en måned?

Hele forskellen ligger jo i at man typisk dedikerer sig i lang tid til et MMO, mens andre spil ofte er "døgnfluer" for mange.

SD Medlem Forum Learner Xean's Avatar
    Spil
    WoW

Er det ikke også derfor at vis MMO er lidt en uddøende race, måske pga. den mere morderne tilgang, til video spil idag og eller andre grunde. At vi er nød til at se på hvordan SD skal fungere frem af retted. Hvordan kan vi bedst adapte, og stadig være tiltrækne for nye members. Til de her spil som er oppe og vende et halvt års tid plus minus, alt efter hvor bæredygtigt content der indeholdes.

Jeg har ikke set noget fra nogen af tidligere (oppe) nævnte mmos, der skriger her er en sikker vinder.
    I7 8700k 4.8Ghz - Asus Prime Z370-A - Noctua NH-D15S
    Corsair LPX 16Gb 3000Mhz
    Samsung NVMe M.2 960 EVO 500Gb
    RTX 2070 - Asus ROG SWIFT PG278QR 1440p 165hz 1Ms G-Sync

Netop derfor ville jeg, hvis jeg var SD - fortsætte med at have SD i flere niveauer.
    Lav SD i Division2 og lignende spil for medlemmerne, men med invitation til venner, familie og ex-SD'ere.. Gruppen man kan kalde SD Hangarounds
    De får ikke SD fordelene inde i lukket medlems forum, med det der følger med der. Men som hangarounds, føler man stadig et tilhørs forhold, som bliver til en ansøgning, hvis der dukker et nyt SD MMO op.

Hvis I gør det nemt at blive medlem, og det er uanset spil, så forsvinder det specielle ved at være medlem. Alle kan komme ind, så er det ikke længere specielt.

Men I kan da tage den til next step, og merge de to ideer.

Åbent forum = gæster og nysgerrige.
    Medlem Light = lukket forum hvor man spiller Division og andre spil. Man er SD medlem.
    Medlem Plus = Den SD inderkreds som er MMO aktiv. Som har sin egen interne SD loge..
    Alle medlemmer er stadig lige, men det kunne være der var en ekstra SD MMO fest om året, eller noget andet sjov.
    Noget der gør at en SD hangaround, glæder sig til et MMO som SD skal spille, for så kan man komme med i inderkredsen.

Bare et par tanker =)
    Så kan I pive over at MMO markedet sux.. Det ved vi. Men der er WOW, og der skal jo nok komme noget på et tidspunkt..?? håber jeg

Nå, god aften til jer.

Quote Originally Posted by Xean View Post
    Er det ikke også derfor at vis MMO er lidt en uddøende race, måske pga. den mere morderne tilgang, til video spil idag og eller andre grunde. At vi er nød til at se på hvordan SD skal fungere frem af retted. Hvordan kan vi bedst adapte, og stadig være tiltrækne for nye members. Til de her spil som er oppe og vende et halvt års tid plus minus, alt efter hvor bæredygtigt content der indeholdes.

Jeg har ikke set noget fra nogen af tidligere (oppe) nævnte mmos, der skriger her er en sikker vinder.
    Jeg er enig i at det er der problemet ligger.. Så jeg forstår godt at SD kigger på alternativer.
    Men det er bare en ret fundemental ændring af SD's koncept, hvis I ændre medlems status fra at være MMO baseret, til at være online spil baseret.
    Og det vil give en helt ny udfordring i, at andre online spil som Div1+2 har meget kortere levetid (generelt - der er altid super fans som spiller Diablo3 i 2-3+ år i træk osv.)

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

Ville godt nok være ked af hvis "SD klubben" gør at jeg ikke kan gruppe & spille med mine venner uden for SD
    Mere er der vist ikke at sige

Må i også kun spille med SD i wow ?

Quote Originally Posted by Kodimagnyl View Post
    Ville godt nok være ked af hvis "SD klubben" gør at jeg ikke kan gruppe & spille med mine venner uden for SD
    Mere er der vist ikke at sige

Må i også kun spille med SD i wow ?

Tror da folk må spille med dem de vil, Det er jo mere selve guildfunktionen som man ikke nødvendigvis vil kunne dele med de venner som ikke er i samme guild, impulsive grupper organiseret i en evt. guildchat (aner ikke præcist hvad guild funktioner der er)

Jeg er ligeglad med guild funktionen - så længe jeg kan spille & gruppe med folk udefra så er jeg glad
    + i er stadig velkommen på discord hvor der nok mere opstår spontane grupper end i en chat
    Så mon ikke det går

EDIT: Nok mig der mistforstod stuff tidligere, anede ikke man kunne lave guild i Division2 nu
    Last edited by Kodimagnyl; 11-02-2019 at 21:04.

Ny video fra SkillUP - Ret god hvis du spørger mig
    Gør jer en tjeneste & se den hele

Og her er Marco's - 2 meget forskellige views