Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 37

Thread: Path of exile. Ny sæson synthesis marts 2019. Tips og builds.

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Default Path of exile. Ny sæson synthesis marts 2019. Tips og builds.

Der er jo startet en ny sæson i Path of exile som jo er verdens bedste arpg og så er det jo stadig gratis at spille.

Er ikke selv kommet så langt endnu da jeg skrottede min start toon og begyndte på en nyt build, men selve sæson delen ser rigtig interessant ud.
    Er gået i gang med dette build storm brand, da jeg ikke har prøvet det før http://www.pathofexile.com/forum/vie...2326164/page/1

Selve nexus sæson delen.
    Man skal i en form for puslespil opbygge et kort som man får "brikker" ved at løbe igennem maps som delvist bliver mindre og mindre mens man finder de ting i dem som giver en brik som man kan placere.

Lidt svært at forklare men det er faktisk rigtigt fedt og hvis man får bygget sit kort ordentligt kan man få åbnet for nogle crazy maps med mange modifiers.

Ziggy kan forklare det en del bedre men rigtigt fed ny feature denne sæson.

Last edited by Virtuella; 10-03-2019 at 23:23.

SD Medlem Forum Warden Palihz's Avatar

Ærgrer mig stadig lidt at jeg ikke er kommet i gang i PoE, sådan ordentligt. Bliver nok heller ikke lige nu, men jeg har et par spørgsmål som jeg håber en er jer erfarne rotter kan svare på;

- Er det muligt at spille hardcore som i D2/D3/andre hack'n'slash spil?
    - I D3 har jeg altid bedst kunne lide whirlwind barb. Kan jeg spille noget der ligner i PoE?
    nvr4getcryevrytiemlol

Quote Originally Posted by Palihz View Post
    Ærgrer mig stadig lidt at jeg ikke er kommet i gang i PoE, sådan ordentligt. Bliver nok heller ikke lige nu, men jeg har et par spørgsmål som jeg håber en er jer erfarne rotter kan svare på;

- Er det muligt at spille hardcore som i D2/D3/andre hack'n'slash spil?
    - I D3 har jeg altid bedst kunne lide whirlwind barb. Kan jeg spille noget der ligner i PoE?
    ja og ja

Her er et build til 3.6 synthesis season som svarer til whirlwind i Diablo.

Om det er godt nok til hardcore ved jeg ikke, men hvis jeg aldrig havde spille poe før, ville jeg slet ikke starte op på hardcore, da der er så mange ting man skal lære.
    jeg ville som minimum tage en måneds tid på alm server.

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Her er et build til 3.6 synthesis season som svarer til whirlwind i Diablo.

Om det er godt nok til hardcore ved jeg ikke, men hvis jeg aldrig havde spille poe før, ville jeg slet ikke starte op på hardcore, da der er så mange ting man skal lære.
    jeg ville som minimum tage en måneds tid på alm server.
    Tak .

Og der er vi jo så nok forskellige. Jeg vil hellere dø 100 gange på en hc char end jeg vil spille 1 min på normal .
    nvr4getcryevrytiemlol

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

Youtube guides til poe er meh -.-
    Find hellere top updated 3.6 builds som er velskrevet på poe forum

F.eks https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2313297

Builds til forskellige classes bliver opdateret løbende

EDIT: HAr du ikke spillet poe før - så får du nok et chock over dybden af spillet

- Crafting
    - Enchanting
    - Beast craft / enchant
    - Modify af items

etc - det her er et af de spil jeg nok har googlet mest når jeg skulle lære stuff
    Last edited by Kodimagnyl; 11-03-2019 at 10:17.

Tak .

Og der er vi jo så nok forskellige. Jeg vil hellere dø 100 gange på en hc char end jeg vil spille 1 min på normal .
    POE er bare lidt ekstra sur at dø på i hardcore i forhold til Diablo, da du skal udføre sygeligt mange flere ting mens du levler op i forhold til diablo, så der ryger mere tid pr death.
    Samle gems, samle specifikt gear, crafte items, samle/udføre maps, Løbe igennem labyrintens flere sværdhedsgrader for at åbne flere skills, Samle dyr i beastiary, samle nexus memory "puslespillet" osv osv.

Det er fedt så meget der er kommet i POE gennem årenes løb, men hardcore ville jeg ikke bevæge mig ind på, da sæsonen alligevel kun er 3 måneder gammel, og så starter man forfra igen i ny sæson.

Arh.. fik indtrykket af der lige var startet ny sæson :/. Så kan det godt være det lige bliver sat på time-out indtil ny sæson starter. Med mindre jeg lige kommer til at kede mig. Men lige nu går min tid med at kæmpe på D3 hc barb solo listen, med ww spec.
    Min første char døde desværre, med et par rigtig gode ancient våben. Så lige nu kæmper jeg for at komme over 92. Min plads er eller 866 med den gamle char, men det var grift 96. Og #1 er grift 120 - hvilket er helt latterligt, og jeg gætter på det er bot. Ellers spiller han fanme nærmest 24/7 da han har pg-lvl 2500ish.
    nvr4getcryevrytiemlol

Arh.. fik indtrykket af der lige var startet ny sæson :/. Så kan det godt være det lige bliver sat på time-out indtil ny sæson starter. Med mindre jeg lige kommer til at kede mig. Men lige nu går min tid med at kæmpe på D3 hc barb solo listen, med ww spec.
    Min første char døde desværre, med et par rigtig gode ancient våben. Så lige nu kæmper jeg for at komme over 92. Min plads er eller 866 med den gamle char, men det var grift 96. Og #1 er grift 120 - hvilket er helt latterligt, og jeg gætter på det er bot. Ellers spiller han fanme nærmest 24/7 da han har pg-lvl 2500ish.
    Denne synth season er lige started her d. 8
    Tror han mener den varer 3 måneder

Quote Originally Posted by Kodimagnyl View Post
    Denne synth season er lige started her d. 8
    Tror han mener den varer 3 måneder
    Aha.. jamen så lukker jeg da lige d3 og åbner poe igen .
    nvr4getcryevrytiemlol

Aha.. jamen så lukker jeg da lige d3 og åbner poe igen .
    Fik du set mit post https://www.semperdanica.dk/threads/60288-Path-of-exile-Ny-sæson-synthesis-marts-2019-Tips-og-builds?p=954570&viewfull=1#post954570
    Mig og virt postede samtidig ca måske du missede den, men vi er vidst meget enige virt og mig om poe's komplexitet

Good luck Exile

Tak - jeg havde faktisk overset din post. Men det ændrer nu ikke noget ift hc. Jeg gider ikke spille hns spil hvis ikke det er hc. Men er glad for at høre der er lidt dybde i spillet, det er det jeg savner mest i d3.
    nvr4getcryevrytiemlol

Tak - jeg havde faktisk overset din post. Men det ændrer nu ikke noget ift hc. Jeg gider ikke spille hns spil hvis ikke det er hc. Men er glad for at høre der er lidt dybde i spillet, det er det jeg savner mest i d3.
    OH YES The Dybde is REAL

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Jeg blev lige en kende overrasket over hvad ham gutten i videoen sagde - jeg hørte måske forkert, men det lød som om han sagde at han kom i endgame på EN DAG!

How the fuck??

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    Jeg blev lige en kende overrasket over hvad ham gutten i videoen sagde - jeg hørte måske forkert, men det lød som om han sagde at han kom i endgame på EN DAG!

How the fuck??
    Det er ikke unormalt at dem der streamer meget - laver guides osv, bare rusher igennem de 10 acts
    Der er lidt en konkurrence i det - lidt som i wow - både nogen der grupper sammen om det & andre der gir den gas solo

Er der en SD guild i PoE, og hvem skal jeg slå ned for at få invite ?
    nvr4getcryevrytiemlol

How the fuck??
    De når måske til sidste acts osv, men de er langfra færdige med at bygge deres toon op med gear, crafte gear, levle hideout, færdiggøre atlas, nakke alle bosser og uber bosser, samle alle dyr ind, osv osv.

Spillet er det mest komplicerede arpg på markedet uden tvivl.
    Der er så meget der skal nås på 3 måneder.
    Jeg har efter 2200+ timer aldrig nået alt på en sæson og der er bosser jeg stadigvæk aldrig har fået nakket.

Rent faktisk har jeg aldrig fået bygget mit atlas så langt op med maps at jeg kan nakke de 4 indereste mini bosser før den sidste boss.
    Crafting er et helt spil i sig selv og syyyyyygeligt dyrt i currency at gå i gang med.
    Ikke bare syyyyyygt dyrt med syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyygt dyrt

Oh yes

Det kan dog godt lade sig gøre at spille på et casual plan - Det gør jeg
    Men man skal nok huske sig selv på at man så nok aldrig får adgang til high end gear osv - i hvert fald ikke sådan lige
    Man kan dog trade sig til udemærkede items, men det kan være bøvlet & dyrt - og currency i sig selv er et kapitel for sig lol

Nu gamede jeg det lidt sidste league, som var min debut & jeg har slet ikke skrabet overfladen over dybden af stuff to do or make

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Quote Originally Posted by Kodimagnyl View Post
    Det er ikke unormalt at dem der streamer meget - laver guides osv, bare rusher igennem de 10 acts
    Der er lidt en konkurrence i det - lidt som i wow - både nogen der grupper sammen om det & andre der gir den gas solo
    But how? Selvom jeg ignorerer sidequests som bandits, og bare tager de primære quests, så kan jeg sq da ikke nå lvl 70 på 12 timer med en char uden nogen form for hjælpemidler i form af hand-me-down 4 link items, legendaries og lignende.

SD Medlem Forum Warden Skiz's Avatar

But how? Selvom jeg ignorerer sidequests som bandits, og bare tager de primære quests, så kan jeg sq da ikke nå lvl 70 på 12 timer med en char uden nogen form for hjælpemidler i form af hand-me-down 4 link items, legendaries og lignende.
    https://www.youtube.com/watch?v=yf-kPHvfwOQ
    The diffrence between insanity and genius is measured only by succes
    My mind has left, my body follows

he he det sjovt nok essence drain build jeg prøver denne league
    Føltes lidt clunky i starten og lidt frustrerende langsomt, men som man kommer op i lvl bliver det mere flydende

Forum Senior Nilfen's Avatar

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    POE er bare lidt ekstra sur at dø på i hardcore i forhold til Diablo, da du skal udføre sygeligt mange flere ting mens du levler op i forhold til diablo, så der ryger mere tid pr death.
    Samle gems, samle specifikt gear, crafte items, samle/udføre maps, Løbe igennem labyrintens flere sværdhedsgrader for at åbne flere skills, Samle dyr i beastiary, samle nexus memory "puslespillet" osv osv.

Det er fedt så meget der er kommet i POE gennem årenes løb, men hardcore ville jeg ikke bevæge mig ind på, da sæsonen alligevel kun er 3 måneder gammel, og så starter man forfra igen i ny sæson.
    Der er ikke så mange ting du SKAL, men du har mange muligheder. Du er er ikke væsentligt ringere stillet ved at droppe beastiary, nexus, dvelve eller lign. Jeg plejer at fokuere på maps og lab og når gerne dertil hvor jeg vil i endgame. Hvis du ønsker at spille hele spillet skal du enten have oceaner af tid, eller sætte dig et mål for, hvilken del af spillet du vil (i en given league).

Hvis man vil igang, vælg et build, lav en toon og hop ud i det.
    Nilfen

World of Warcraft
    Nilfen undead shadowpriest (tailor/enchanter)

SD Medlem Forum Disciple Jay's Avatar

Har vi en SD guild i PoE?
    Spilkoordinator i GW2, Jay.5604