Page 15 of 17 FirstFirst ... 511121314151617 LastLast
Results 351 to 375 of 410

Thread: Semper Danica i Division 2

SD Medlem Forum Disciple Moody's Avatar

Hvordan er the div 2 disse dage? Jeg har efterhånden ikke spillet det i et halvt års tid. Jeg er stoppet med at følge med i state of the game. Jeg synes mere eller mindre alt hvad der var med i første season af seasonpass har svigtet mig og har ikke formået at lokke mig ind og spille. Jeg har dog hørt lidt om at loot har fået eller får en ordentlig overhaul "inden længe" (hvem ved med massive - synes godt nok de tager sig lang tid om at implementere ting).

Nogen der stadig spillet lidt indimellem og kan dele lidt info ud?

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Jeg har ikke rørt det siden starten, hvor jeg gik kold i for meget loot, og justering af loot.
    Det spil ville være genialt, hvis alle drop rates blev justeret ned til 10%, så det betød noget når noget droppede.
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Jeg har siddet, siden min sidste post, og kigget på hvordan det står til. Loot er ikke lavet om endnu, men det er undervejs. Det skulle blive lavet lidt mere simpelt, hvor de fjerner et par stats, samler et par andre under en fane, fjerner lidt talents osv. osv.

Det skulle også blive lavet sådan at der kommer til at droppe mindre loot, men at det er bedre, det der så dropper. Jeg forventer dog ikke at det bliver en 1 til 4 ratio eller noget i den stil, hvor vi i stedet for 20 drops får 5 (f.eks.). Men bare det at der bliver skåret lidt ned på det er fint i min bog, for ja, der var/er alt for meget inventory oprydning.

Det er bare så forbandet at det er noget de planlægger og ikke noget der er oppe at køre nu eller om en uge. Det tager sikkert måneder inden det bliver implementeret. Hvis det allerede var lavet om nu så kunne jeg godt finde på at hoppe ind og spille lidt. Men i og med at det først kommer senere sidder jeg lidt med en fornemmelse af at det kan ikke rigtigt betale sig at dykke ned i det igen før. Generelt achilles hælen for spillet - den rille har de hængt fast i siden launch, hvor vi ikke fik world tier 5 før en måned senere.

Men, interessant. De skal bestemt have props for at holde ved spillet og prøve at forbedre det i stedet for bare at sige fuck it, tid til en 3'er i stedet

Råds Formand Forum Warden Shakazu's Avatar

Jeg fik død af samme årsager som W000t, så det godt at høre de kigger på præcis de emner. om det betyder jeg kommer tilbage ved jeg dog ikke lige.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Fedt, hold os lige opdateret, hvis de gør loot og micromanagement nemmere og mindre overvældende, for spillet er jo virkelig super fedt.
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Ja, spillet er nemlig rimelig fedt, så jeg gad godt at det kunne fange mig igen. Skal nok smide lidt info når jeg falder over det.

Der er spekulationer om at de med det nye loot system vil hæve gear score. Det ville give mening. Hvis det er tilfældet kunne jeg muligvis godt finde på at springe på igen, splitte alt gear ad på en char, slette den og starte forfra. Så er der god basis for at skille sig af med stort set alt gear/mods, vaske tavlen lootmæssigt ren og starte med tomt inventory

SD Medlem Forum Adept Berleburg's Avatar

Har også gen-installeret det her for nogle dage siden. Synes det er et godt spil, men ja, endgame og loot er dets største udfordringer nu.
    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | Dell U2719D (27"/2560x1440@60 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Efter at have set et par korte videoer der snakkede lidt om hvad state of the game omhandlede sidste uge, har jeg nu langt om længe selv fået set det. Jeg må sige at jeg synes faktisk det virker ret spændende, hvad de har planer om at lave om, omkring gear, named items, gear sets, weapons osv.

State of the game kan ses her, hvis i ikke har set det og har lyst. Det er en rimelig lang stream, ca 45 min, så det er ikke sikkert alle gider at se det hele. Men prøv evt at se deres power point præsentation, hvor de viser lidt eksempler på hvordan loot kommer til at se ud. Den starter 6:52 inde i videoen.

Efter hvad de selv siger er denne uges content ca. 1/3 af hele billedet. Resten skulle komme i næste afsnit, på onsdag. Der vil de bl.a. snakke om det nye skill tier og lidt andre ting som de ikke rigtigt kommer ind på hvad er. De hinter lidt til at de vil have at vi kan spille med disse nye ændringer i nyt content, med ny GS cap, hvor alle alligevel skal ud og finde nyt gear med højere GS.

Jeg håber inderligt at der kommer noget ala underground eller survival (uden que!). For mit eget vedkommende har jeg svært ved at se gear farming alene, som en gulerod. Jeg skal have et eller andet andet jeg farmer eller prøver at samle, feks. reputation eller stationer til basen eller noget i den stil.
    Hvis de bare indfører det nye loot system, med højere GS, i det samme content vi har nu, hvor vi så skal rende de samme missioner vi allerede har kørt så mange gange og kender alt for godt, så taber jeg uden tvivl hurtigt interessen.

Der mangler virkeligt en ny game mode i spillet, i stedet for at det bare er nye missioner vi kører som en nye og interessante de første 2-3 gange og så efterfølgende bare er business as usual. Så fingers crossed for at det er noget de har i tankerne.

Dette nye loot system kommer ikke med episode 3, som kommer i feb. Det vil komme efterfølgende i en større update. Så det ligger desværre "langt" ud i fremtiden og er nok ikke noget jeg vil forvente at se før marts/april. Som tidligere skrevet, så frygter jeg bare at det momentum de formår at opbygge nu her, med snak om revamps, er fizzlet fuldstændigt ud om 2 måneder. Vi må vente og se.

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Er fuldstændig enig vedr. Underground og/eller Survival mode, det var de primære ting jeg brugte tid på i 1'eren, da alt andet var blevet farmet til ukendelighed, specielt i events. Så bliver spændende at se, men kommer ikke tilbage før der bliver lavet noget drastisk, så må vi se om der stadig er spillere tilbage til den tid.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Lidt mere info fra state of the game idag.

Skill power bliver lavet om, så man nu kan få 1-6 tiers, med mulighed for overpower, hvor ens skills går amok i et par sekunder. Man kan på hvert stykke gear få +1 skill tier, til ialt 6, som for hver tier forbedrer din skills.

Recal bliver også lavet om, så du i stedet for at skulle samle og gemme gear i dit inventory til fremtidige recal's, i stedet kan extract dem til din recal station. Derefter kan man bruge dem lige så mange gange man vil. Hvis jeg forstod det rigtigt, så har kvaliteten af det du extracter også noget at sige. Så man skal ud og finde "god rolled" recal items, hvis man går rigtigt meget op i det.

Sværhedsgrader på det man laver får nu noget at sige, mere end før i hvert fald, i form af hvor godt loot man får - eller øger chancerne for det. Lyttede ikke helt efter lige der da jeg sad og spillede og gad ikke lige spole tilbage .

Så alt i alt, kombineret med det de allerede har indført mens jeg har været væk, så tror jeg at jeg i et eller andet omfang kommer tilbage og spiller. Det er lidt svært at sige, da updaten stadig er noget tid væk, desværre. Men det kunne godt lyde som om at størstedelen af issues mht inventory management bliver løst. Man slipper ikke for at kigge det igennem her og der, men det bliver nemmere at spotte det gode, recal items kommer til at ligge i bænken og mods bliver simplified i et omfang.

Jeg vil dog stadig savne noget nyt non mission/stronghold content at lave. Men det kan være det kommer med det content de ikke snakkede om ville komme i forbindelse med GS increase.

SD Medlem Forum Elder JesperM's Avatar

Ved ikke om jeg ender med at spille det igen som jeg gjorde førhen kigger ind i mellem ind i spillet pt, men deres revamp og så videre hele tiden gør at ens arbejde igen og igen er ubrugeligt så alt det arbejde i at have et godt build er bare timer tabt.

Lyder som om de igen laver om på alt nu her, og som mange har sagt så lugter de her ting af forberedelser til year 2 season pass og nye dlc så de ender med at frigive det sammen og man nok har visse fordele ved tidlig adgang og så videre igen igen.

Spillet er fedt og mechanics i selve spillet er gode men de her konstante ændringer og "forbedringer" tager godt nok lysten fra en efter man bruger tid på at optimere ens nye build om og om igen, fik mit merciless build op at køre så det var ekstremt brugbart og så boom ændring fordi de ikke havde gjort boomer og andre bosser immune for dens skade, så folk kunne cheese bosserne i raidet, så kom skillpower og vi fik det op at køre så ændrede de talents så de talents blev unique og nu vil de så ændre alt igen ikke bare lidt men helt.

Så ja det bliver bare alt for meget arbejde man skal lave for at spille spillet med et godt build, kan være bare for at finde ud af hvad de ændringer gør at jeg laver en ny char når det er og leveler med den og så måske efter den rammer lvl 30 bruger min main og får et build sat op på den, men jeg er ikke så optimistisk angående at spille det som jeg gjorde både Division 1 og så i starten af Division 2 igen og smide 50+ timer om ugen i spillet.
    SWTOR.COM NICK: JesperM
    Ingame navn (Republic) Alias, Aliaskuku, Blalock, Devasha, Joless, Tungston.
    (Empire) Darkalias, Dark-alias, Goijra, Tungstan, Wilrosty.

En del ud fra info om rekalibrering og andre ting så vil det være en god ide at få flere penge inde i spillet og så få fat i materialer da de vil ændre drop rate så det bliver lavere og de så lager et bibliotek for ens rekalibrerings statistikker så man ikke behøver at gemme en stump fordi det har gode stats man kan bare tilføje det til ens station men de ændrer vist på både prisen og materialer det vil kræve med rekalibrering så hvis i vil spille spillet når den nye patch kommer kan i gøre nogle forberedelser jeg har godt nok en masse materialer på min main men kan godt rende nogle missioner hvis folk mangler en hånd.

Jeg tager det som det kommer. Tror jeg ligger fint nok med materialer og ved jeg ligger rigeligt fint med penge.

Jeg ved stadig ikke helt hvordan lysten vil se ud når patchen engang kommer. Det må jeg se på når det er. Jeg har dog lyst til at logge ind og spille for tiden, men det er bare en skam at det er så ligegyldigt (for mig, i hvertfald) før den patch rammer

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Jeg tager det som det kommer. Tror jeg ligger fint nok med materialer og ved jeg ligger rigeligt fint med penge.

Jeg ved stadig ikke helt hvordan lysten vil se ud når patchen engang kommer. Det må jeg se på når det er. Jeg har dog lyst til at logge ind og spille for tiden, men det er bare en skam at det er så ligegyldigt (for mig, i hvertfald) før den patch rammer
    Har det på samme måde med bare at log ind i spillet for lige at lave lidt men ikke nogle missioner eller noget bare rundt og samler nøgler pt, men jeg spiller generelt ikke noget for tiden, fik spillet lidt surge 2 for nylig og det har vist været det hele.

Det bliver så 30 euro igen her med sæson 2, så alle os med year one pass det eneste vi fik ud af det var tidlig adgang til indhold og så kunne vi låse op for specialization med det samme, så jeg regner med at hoppe over den her "expansion" money grab.

Ja, jeg afholder mig nok også fra at købe season passes fremover. Det var pengene værdi 1'eren imo, men virkelig en fesen omgang i 2'eren. Lesson learned

Jeg køber intet division 2 fremadrettet, før jeg ved om det er pengene værd og ved præcis hvad jeg får. Men håber stadig på at have lysten til at spille lidt mere når den næste store patch rammer som ændrer en del.

Jeg har hørt spekulationer om det nye content i new york bliver at de stort set væver div 1 ind i 2'eren. Men den tror jeg ikke på. Tror nærmere det bliver samme slags missions som der er nu, hvor man hopper ind, laver en mission og så færdig.

I dunno, synes sgu de har fumblet alt for meget i 2'eren og synes virkeligt det er ærgerligt. De startede stærkt, men det har bare været ned ad bakke siden

SD Medlem Forum Adept Berleburg's Avatar

Jeg ville ønske det var awesome. Det lyder også spændende med de nye ændringer.
    Men jeg kan simpelthen ikke retfærdiggøre at bruge så mange penge på et spil jeg allerede har købt. Det var en slem skuffelse når man var nået et vist punkt ind i spillet.
    Det er DEM, der skal lokke mig tilbage. Ikke MIG, der skal betale for at få lov til at spille et spil, der måske er nærmere det man ønskede fra start. Vi deltog tilsyneladende i en 1½ år lang selvbetalt beta-test, og nu kan vi få lov at betale igen for at få adgang til det fede indhold. Nope!
    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | Dell U2719D (27"/2560x1440@60 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Jeg må sige at flere af de ting der kommer med warlods expansion lyder faktisk rimelig gode. Der kommer flere af de ting jeg personligt har savnet hele vejen igennem. Det eneste jeg er usikker på, er hvor meget bliver free og hvor meget får man med warlord expansion. Jeg er ret sikker på at jeg på et tidspunkt kommer til at samle det op igen, i et eller andet omfang, men står 100% ved hvad jeg skrev tidligere - vil vide nøjagtigt hvad jeg får og se nogen reviews af det inden jeg køber noget.

Hvor er det fucking frustrerende at de ligesom i 1'eren skal gennem så lang en rejse før de får pejlet sig ind på hvordan spillet skal være og hvad spillerne vil have. Jeg siger ikke det er nemt at gøre, at regne det ud fra starten. Men med alt deres erfaring fra 1'eren så gad jeg godt de fik styr på det meget hurtigere. Men det kunne godt pejle i retningen af at de får spillet op på et godt plan hen imod "slutningen" (hvem ved hvornår en 3'er kommer).

Gået i gang med Destiny 2 ikke spillet det første eller noget men ville have et andet looter/shooter at give mig i kast med så jeg ikke ender med at købe WoNY, endelig giv et shout out hvis nu nogen af jer får prøvet det og syntes det er det værd.

Efter og være kølet lidt af så ser den expansion ikke så tosset ud, dog er prisen lige lidt høj men den giver så adgang til nyt indhold de næste 12 måneder med det season værk og de lyttede til et af de råd jeg gav i sin tid med Roaming Hunters som hvis man er lidt effektiv kan gå på jagt efter en, og man skal på manhunts i lightzone.

Jeg kan også godt mærke at jeg er ved at varme op til den. Men vil stadig se hvad man får gratis og hvad expansion helt nøjagtigt giver. Fungerer den som et season pass, hvis man køber den?

Hvis nu nogen har overvejet the Division 2 så er det ekstremt billigt pt på Uplay store 23kr.
    Der er også kommet et referel system hvis nu nogen vælger at tage tilbuddet :P.
    Last edited by JesperM; 15-02-2020 at 18:40.

Quote Originally Posted by JesperM View Post
    Der er også kommet et referel system
    Som de røvhuller har gemt et eksklusivt hunter outfit bag. Det er jeg en lille smule øv over. Det er da en af de federe outfits, frem for at rende rundt og lige en eller anden badehat i nogen af den utallige flade outfits. Det er dog kun kosmetisk, så mon ikke jeg kommer mig over det

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Som de røvhuller har gemt et eksklusivt hunter outfit bag. Det er jeg en lille smule øv over. Det er da en af de federe outfits, frem for at rende rundt og lige en eller anden badehat i nogen af den utallige flade outfits. Det er dog kun kosmetisk, så mon ikke jeg kommer mig over det
    Håber de ender med at frigive sådan nogle outfits men ja det er lidt skod den her med hunter outfit noget som vi har bedt om siden The Division, nok også derfor de har valgt den under deres referel program

Der er en kanon assault rifle man kan lave nu, den hører til den nye fire specialization savage wolverine AR.
    Det er ved step 4 af dens unlock for fire specialization man får den recipe til den AR.
    Der er guides til den specialization og at låse op for den, en jeg brugte en del var den hive og dens bleed effect til at give mobs status effekt.