Results 1 to 15 of 15

Thread: Classic WoW - Hvad nu?

SD Officer Forum Warden

Default Classic WoW - Hvad nu?

Der er nu kommet en update fra Blizzard omkring Classic WoW og vi er kommet en del tættere på en release. Dette gør at vi nu for alvor kan begynde at arbejde målrettet mod en SD Guild opstart.

Tanker fra mig omkring SD i Classic WoW
    Jeg ser gerne at Semper Danica får en stærk opstart, som kan danne grundlag for en levedygtig guild, hvor der er plads til og mulighed for det SDere lige brænder for. Classic WoW kræver meget af de enkelte guilds, specielt hvis man vil noget på raiding fronten som kræver en masse members, hvis man vil holde det internt i guilden. Endvidere er der også hele rejsen til lvl 60, som ikke bare lige klares på en aften. Denne gøres sjovere og nemmere hvis man har et aktivt netværk og spille med. Derudover må vi også forvente frafald, fra folk som lige skal prøve spillet af, og fra folk som finder ud af Classic WoW ikke lige er dem. Udover det, så er en stor og stærk guild meget mere attraktiv, for de fleste der er på udkig efter en guild.

Derfor skal vi være mange fra start.

Faction og Server valg
    I løbet af de næste par uger skal vi have fundet ud af om Semper Danica skal starte op på en PvP eller PvE server og om vi skal være Horde eller Alliance. Dette kommer til at foregå demokratisk gennem polls her på forum, inden for en overskuelig fremtid. Så har vi også mulighed for snarrest at gøre reklame for os selv og begynde at rekrutterer.

Vi vil starte op med en poll hvor man melder ind om man skal spille. De der stemmer at de skal spille, vil være dem der får indflydelse på server og faction valg, som vil komme efterfølgende.

Rekruttering
    Når server og factionvalg er truffet, vil vi begynde at rekruttere ud af til. Pt. snakkes der i ledelsen omkring muligheder for hvordan det kan gøres, så både SDs ånd kan bevares, men også hvor der er mulighed for at få bygget en stor spillerbase op. Der snakkes endvidere her også om venner af SD og gamle SD members. Mere info herom følger senere.

Selvom det er mig der er valgt til GM i WoW, så er det ikke ensbetydende med at tingene kommer til at kører som jeg vil have det. Jeg tager med glæde imod ideer og tanker fra alle, som mener de har noget på hjertet omkring Classic WoW.

Derudover søger jeg også en som brænder for dette spil, og som har lyst til at arbejde sammen med mig fremadrettet omkring opstarten og alt det der følger med.

/Gadrielz

SD Medlem Forum Acolyte

Jeg er klar lige meget hvor vi ender henne! Glæder mig godt nok til Classic og selvom jeg ikke har lige så meget tid til at spille, så glæder jeg mig virkelig til en masse gode timer sammen med andre SD`ere!
    "For to be free is not merely to cast off one's chains, but to live in a way that respects and enhances the freedom of others." Nelson Mandela

SD Medlem Forum Elder Marwen's Avatar
    Spil
    WoW

Det bliver spændende! Jeg er stadig en måske'er - dog skal det siges, at jeg nok kun kommer til at spille alliance. Horde i current er nok for mig Sorry hvis det er OT.

SD Medlem Forum Convert

skal max spille det! marven fik mig lige til at tænke, gik ud fra det var en selvfølge at vi spillet horde (har kun prøvet horde) så det regnet jeg med :P men jeg følger flowet , skal nok blive sjovt

Let´s go! Første mmo jeg overhovedet har set frem til siden jeg forlod SD

SD Medlem Forum Warden Palihz's Avatar

Quote Originally Posted by Hospitall View Post
    skal max spille det! marven fik mig lige til at tænke, gik ud fra det var en selvfølge at vi spillet horde (har kun prøvet horde) så det regnet jeg med :P men jeg følger flowet , skal nok blive sjovt
    But ofcourse skal vi spille alliance. Hvordan skal jeg ellers kunne spille dwarf holy priest?!
    nvr4getcryevrytiemlol

SD Medlem Forum Adept Blamage's Avatar
    Spil
    BDO

For mig betyder det ikke det store hvilken faktion vi ender i, men håber vi vælger en PVE server, bliver det en PVP følger jeg selvfølgelig SD.
    • Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes. :-)

SD Medlem Forum Apprentice

helt klart og jeg er frisk uasnet server

Jeg synes ikke SD's server skal bestemmes alene ud fra SD members tilkendegivelse. Jeg synes det kunne være fedt hvis der var mulighed for "pre-recruitment" - hvor folk kan ansøge til spillet inden det bliver giver frit. Jeg synes @Gadrielz skal have fri fart til at forhøre sig på andre fora om hvad de synes bedst. Dette skal selvfølgeliig sammenholdes med SD's mening. Men hvis vi kan få 50 nye medlemmer som horde, og kun 10 som alliance, ved jeg godt hvad jeg stemmer!

Jeg er så meget "pro-alliance" at jeg næppe kommer til at spille horde. Men SD er en vægtskive jeg ikke kan/vil underkende. Men jeg synes der skal lyttes til folk udenfor SD også, i sådan en beslutning.

(PS: @Gadrielz - ally ally)

(.FM -og undskyld mig
    nvr4getcryevrytiemlol

Forum Elder Deadlock's Avatar

Nu er jeg ikke i SD men ud fra det forslag @Palihz så ville du lave en guild for de nyes skyld og ikke for SD medlemmernes skyld? hvad hvis det så endte på en side hvor mindst antal Sder ville spille og derved mistede man aktive folk i egne rækker?

Men som sagt er hverken SDer eller skal spille classic, undrer mig bare over hvis det ville være det man ender med

PS: hvis i ikke ville have folks mening skulle i nok tage debatten indendørs

Quote Originally Posted by Deadlock View Post
    Nu er jeg ikke i SD men ud fra det forslag @Palihz så ville du lave en guild for de nyes skyld og ikke for SD medlemmernes skyld? hvad hvis det så endte på en side hvor mindst antal Sder ville spille og derved mistede man aktive folk i egne rækker?

Men som sagt er hverken SDer eller skal spille classic, undrer mig bare over hvis det ville være det man ender med

PS: hvis i ikke ville have folks mening skulle i nok tage debatten indendørs
    @Deadlock - først vil jeg starte med at udtrykke dit kenddskab til spil er flot. Men mere vigtigt din overordnede viden om modstanderens viden.
    Det her er noget e-sport ikke har fuldt implementeret endnu. Så derfor er dette også svært anvendeligt.

Og nu bliver det svært. Men det retmæssige forslag er her, at alle skal have en dom der er retfærdig-

Jeg skal nu forsøge at afgive en eller anden dom. Det er fanme vanskeligt. Men lad mig forsøge, med de meldinger jeg har.

Alliance: nogle ; horde; nogle (nogle er 10% - som defineret af andre spil-kommisioner.)

Og hvis bare "nogle" ville spille som der blev spillet - uden at have spillet det aktuelle spil eller noget i nærheden - er der tale om ubeføjede oplysninger der blev benytter(udnyttet). Hvorfor resultatet skal ændres.

Ja, at være dommer i alt tankesport er ikke sjovt. But i am there.

*edit*
    Jeg kan fungere som amatør leder i det meste e-sport.
    Jeg kan fungere som klub-niveau TL i whist/bridge kortspil.

*e/e"
    Hvis nogle skulle mangle kan jeg også fungere som MtG dommer.
    Bridge er stadig det nemmeste for mig at dømme. qua undervisning.
    Last edited by Palihz; 17-03-2019 at 22:48.
    nvr4getcryevrytiemlol

[QUOTE=Deadlock;954887]Nu er jeg ikke i SD men ud fra det forslag @Palihz så ville du lave en guild for de nyes skyld og ikke for SD medlemmernes skyld? hvad hvis det så endte på en side hvor mindst antal Sder ville spille og derved mistede man aktive folk i egne rækker?

Der vil jeg gerne udfordre det. Det er altid for SD medlemmernes skyld. De "nye" skal da - afhængigt af antallet, have noget at sige. Men hvis man vælge - som jeg er kæmpe fan af - at rekruttere til SD classic -- den overlader jeg til @Gadrielz.
    nvr4getcryevrytiemlol

SD Medlem Forum Acolyte Cox's Avatar
    Spil
    WoW

Det bliver spændende at se, hvad der sker. Blizzard er jo ikke rigtig overbevist om, hvor mange der reelt vil spille Classic, og jeg er også ret spændt på at se, hvor mange der holder ved Classic. Mange af dem der aldrig har prøvet det får hvert fald et chok! :-)
    SWTOR: Cox, Coox, Coxx, Joldat
    Diablo3: Tapre#1240
    Steam: Ritard
    Origin: CoxSD
    Wow: Tapre

SD Officer Forum Warden

Quote Originally Posted by Blamage View Post
    For mig betyder det ikke det store hvilken faktion vi ender i, men håber vi vælger en PVE server, bliver det en PVP følger jeg selvfølgelig SD.
    Dejligt at du vælger at følge SD selvom det ikke lige bliver det du håber på - men indflydelse på valget får du hvis du skal spille Classic.

Jeg selv har også noget jeg hellere vil end andet, men jeg vælger også SD og der hvor valget nu falder.

SD Officer Forum Warden

Quote Originally Posted by Palihz View Post
    Jeg synes ikke SD's server skal bestemmes alene ud fra SD members tilkendegivelse. Jeg synes det kunne være fedt hvis der var mulighed for "pre-recruitment" - hvor folk kan ansøge til spillet inden det bliver giver frit. Jeg synes @Gadrielz skal have fri fart til at forhøre sig på andre fora om hvad de synes bedst. Dette skal selvfølgeliig sammenholdes med SD's mening. Men hvis vi kan få 50 nye medlemmer som horde, og kun 10 som alliance, ved jeg godt hvad jeg stemmer!

Jeg er så meget "pro-alliance" at jeg næppe kommer til at spille horde. Men SD er en vægtskive jeg ikke kan/vil underkende. Men jeg synes der skal lyttes til folk udenfor SD også, i sådan en beslutning.

(PS: @Gadrielz - ally ally)

(.FM -og undskyld mig
    For det første så kommer vi til at rekruttere til SD Classic før release. Jeg vil gerne have en bæredygtig guild fra dag et af.

For det andet så er det en spændende tanke, med at inddrage ansøgere i en process omkring server og faktion valg, dog tænker jeg at det er en mere besværlig vej som kan give større problemer i en opstart, end vi ønsker.

Jeg tror, at ved at have det hele på plads inden vi åbner op, så skal vi nok få ansøgere. Vi vil få ansøgere som allerede har bestemt sig, og vælger SD på baggrund af vores valg. Vi vil højst sandsynligt få ansøgere som vælger os til, uanset hvad vi vælger. Og ja, der vil også være nogle der fravælger SD på baggrund af vores valg.
    Derimod kan jeg frygte, at vi vil få en masse ind som vil forlade os, hvis det ikke går deres vej selvom de får indflydelse på et valg.

Jeg er ligeglad med hvem vi får ind. Hardcore eller casual, ung eller gammel - bare de kommer fordi de vil SD og ser mulighederne vi kan have fremadrettet.