Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 37 of 37

Thread: Stadia - Gaming fremtiden?

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    Den fleste af slags ting kører man da aller de idag i en browser. Det behøver du jo ikke en pc for. Og hvis man i fremtiden kan subscribe til en tjeneste der lader dig bruge deres hardware til rendering af billeder og video så du ikke skal have en ret vild maskine for at gøre det derhjemme er det fint for mig.
    Det ville virkelig overraske mig hvis firmaer som Adobe ikke allerede arbejder i denne retning.
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Marquis of the Board Barahir's Avatar

Quote Originally Posted by Kirneh View Post
    Det ville virkelig overraske mig hvis firmaer som Adobe ikke allerede arbejder i denne retning.
    Google:
    https://www.zyncrender.com/

⋐█╬╬╬╬╬╬°¯°█|
    ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓۝

SD Medlem Forum Acolyte Cox's Avatar

Jeg synes også, at det lyder virkelig spændende. En af ulemperne ved PC kontra konsoller har i min optik altid været, at man var nød til at opgradere sin hardware for at kunne følge med. På denne her måde bliver det overflødigt, men det kan selvfølgelig også blive lidt for meget, hvis alle spil ligger i f.eks. Googles hænder. Hvad så hvis man vil spille Diablo 1 igen en gang for nostalgiens skyld, men Google har besluttet, at det ikke længere skal være tilgængeligt på deres platform? Men hvis man decideret køber et spil, så må der jo laves regler der tilkendegiver, at man har adgang til spillet "For evigt" på platformen, for ellers er der da ingen der vil købe et spil. Hvis det bliver abbonementbaseret som f.eks. Netflix der selv bestemmer det tilgængelige indhold, så må man jo se på udvalget og vurdere, om det er en tjeneste man vil købe sig adgang til.

Grundideen med ikke at skulle have kraftigt hardware kan jeg rigtig godt lide, tanken om at "mine" spil skal ligge hos en anden, den er jeg ikke helt så vild med. Der er dog ingen tvivl om, at det her er fremtiden inden for gaming, og det bliver spændende at se, hvad der sker. En så stor spiller som Google har helt sikkert musklerne til at revolutionere det hele.
    SWTOR: Cox, Coox, Coxx, Joldat
    Diablo3: Tapre#1240
    Steam: Ritard
    Origin: CoxSD
    Wow: Tapre
    Wow Classic: Coox

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Der må være nogle producenter af PCere og konsoller som ligger vågne om natten, hvis dette er fremtiden.

Godt nok vil de så måske kunne levere hardware til google og de andre der måtte køre med cloud gaming,
    men det er nok ikke samme indtjening som salg af PCere/konsoller indbringer.

Bortset fra det, hvad har google så af spil de kan præsentere i forhold til deres konkurrenter, der har langt flere spil i bagagen.

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Der må være nogle producenter af PCere og konsoller som ligger vågne om natten, hvis dette er fremtiden.

Godt nok vil de så måske kunne levere hardware til google og de andre der måtte køre med cloud gaming,
    men det er nok ikke samme indtjening som salg af PCere/konsoller indbringer.

Bortset fra det, hvad har google så af spil de kan præsentere i forhold til deres konkurrenter, der har langt flere spil i bagagen.
    Det tror jeg ikke de behøver, Cox har en god pointe i om man køber spil eller har abbonnement.

Steam dør ikke forløbigt, jeg stoler ikke nok på google til at købe et spil hos dem (de lukker services som vinden blæser) og abbonnement bliver noget man shopper rundt i da der vil være mange butikker.

Der bliver stadig solgt Bluray i Føtex

Quote Originally Posted by Kebra View Post
    Det tror jeg ikke de behøver, Cox har en god pointe i om man køber spil eller har abbonnement.

Steam dør ikke forløbigt, jeg stoler ikke nok på google til at købe et spil hos dem (de lukker services som vinden blæser) og abbonnement bliver noget man shopper rundt i da der vil være mange butikker.

Der bliver stadig solgt Bluray i Føtex
    Det var mere producenterne af hardware jeg mente.
    Hvis vi ikke har brug for en konsol eller en PC, men kun selve spillene, er der mange produktion sites der mister omsætning.

SD Medlem Forum Apprentice bOOmer's Avatar

Nu kan der forudbestilles, kommer til november

https://store.google.com/product/sta...unders_edition

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

1000 kroner for en controller og måske en chromecast? det virker noget pebret.

For 1000 kroner mere får du en Nintendo Switch

Ja ok det lyder ikke lige som en god måde at gøre det på.

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/gam...stor-skuffelse

SD Medlem Forum Adept Zebb's Avatar
    Byen hvor det er sankt hans næsten hver dag

Jeg skal betale for et abonnement for at kunne købe mine spil som jeg herefter skal streame til maks 60 fps. Nej tak
    - I have NEVER gone to bed with an ugly women. I have woken up with a few tho
    - I'm never wrong. I once thought I was wrong, turns out, I was mistaken.

SWTOR: Zleepwalker (healer) Znowflake (dps)

Forum Warden Lingmao's Avatar

Jeg har bestilt stadia, glæder mig til at modtage den i november og se hvordan det er.
    ideen tiltaler mig, jeg ved at det har været afprøvet før og fejlet noget så grusomt,
    Nu må vi sku se om google innovere med et eller andet, eller om det falder ned i kassen med de andre der har prøvet kræfter det samme og oplevet begrænset succes.

jeg har hvert fald satset på det, går det helt galt så regner jeg med at jeg bare har købt en lidt dyre chromecast.
    Battletag: Vantage#2621
    Steam: Nimmeth
    Twitch: Nimmeths

SD Medlem Forum Senior Thalanoth's Avatar

Stadia Base is the basic version of the service. You don't have to pay any fees to use it. The games themselves still cost money and are purchased individually, but with Stadia Base you can stream the games to your PC, TV, or mobile device for free. With Stadia Base, you'll be able to stream games up to 1080p at 60fps.

Kilde

Det var da godt for jeg troede da lige vi var blevet taget i røven allerede fra launch ved det høje beløb der først blev snakket om
    "Hotkey baseret combat er fyldt med nederens nektar" - Kebra