Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 80

Thread: Ny Forum Struktur

Forum Elder Deadlock's Avatar

Lige et par input til oprydningen, så er det godt nok rodet med alle spil i samme subforum uden nogen opdeling

Kunne man ikke f.eks. lave "for alle" og derinde have en som hed "blandet spil" en med "division" "ark" og hvis der er andre spil med et større antal tråde og så til sidst "off topic"?

Selvfølgelig bare et forslag

Derudover så hvad med de raidhold som har spillere som ikke er i guilden af den ene eller anden grund, det kan bøde være efter eget ønske eller fordi de ikke må/kan de har jo nu lidt svært ved at følge med/opretholde kontakten til raidholdet i deres respektive tråd?

Er sikkert andre ting, men det var lige de ting som faldt mig ind

Råds Formand Forum Warden Shakazu's Avatar

Quote Originally Posted by Deadlock View Post
    Lige et par input til oprydningen, så er det godt nok rodet med alle spil i samme subforum uden nogen opdeling

Kunne man ikke f.eks. lave "for alle" og derinde have en som hed "blandet spil" en med "division" "ark" og hvis der er andre spil med et større antal tråde og så til sidst "off topic"?

Selvfølgelig bare et forslag

Derudover så hvad med de raidhold som har spillere som ikke er i guilden af den ene eller anden grund, det kan bøde være efter eget ønske eller fordi de ikke må/kan de har jo nu lidt svært ved at følge med/opretholde kontakten til raidholdet i deres respektive tråd?

Er sikkert andre ting, men det var lige de ting som faldt mig ind
    Jeg kan sagtens se hvad du mener, men hvis vi opretter sub-forums til alle spil igen, så vi jo bare tilbage til det gamle design igen ?
    Nu mere vi lægger ud på det åbne forum, nu mindre grund er der til og bruge vores interne, og uden det interne forum er der ingen grund til og være medlem. Så skulle man lukke fuldstændig op for hele forum, og kun holde internet som den sociale del, og det er også en mulighed, men så der bare igen ikke den store grund til og være medlem hvis man ikke er social.

Dem vi har på raid hold i wow der ikke er medlem af Semper Danica bruger alligevel kun Discord til og snakke med deres hold, så dette bliver næppe et problem, ellers må vi finde en løsning

Du kommer bare med mere når der opstår noget, selvom vi ikke er enige, så kan det være andre i ledelsen er enig med dig, eller store dele af Semper Danica, så du har måske noget der vil blive kigget meget nærmere på som en løsning

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Det store problem er de gamle tråde der lå i subforums med spillets titel, der nu bare står "kan ikke logge ind" uden at ane hvad spil de snakker om. Men det løser sig nok over tid.

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    Det store problem er de gamle tråde der lå i subforums med spillets titel, der nu bare står "kan ikke logge ind" uden at ane hvad spil de snakker om. Men det løser sig nok over tid.
    Oh? Kan du sende mig et billede over Discord? Har ellers prøvet og logge ind på en anden bruger, og teste det med og uden medlems status :S

SD Medlem Paladin of the Board Shade's Avatar

Når vi tænker på hvor meget forum bliver brugt, så er at 'gemme forum væk' for non-members vel lidt det samme, som at lokke børn med broccoli?

Vores kerneydelse af sammenspil i diverse SD spil, så hvorfor ikke bruge dette som gulerod. For eksempel Division 2, skulle nok ikke have haft lov til at være åben for alle. Her kunne man have sagt til alle de sure gamle mænd: "Hvis du vil nyde, så må du også nyde. Smut ind og lav en ansøgning, det har aldrig været nemmere. SÅ får du adgang til alt hvad SD kan tilbyde."
    Currently playing: Fallout 76, CS:GO
    Waiting for: Next big MMORPG
    Maintaining SD Guild in EQ2

Quote Originally Posted by Shade View Post
    Når vi tænker på hvor meget forum bliver brugt, så er at 'gemme forum væk' for non-members vel lidt det samme, som at lokke børn med broccoli?

Vores kerneydelse af sammenspil i diverse SD spil, så hvorfor ikke bruge dette som gulerod. For eksempel Division 2, skulle nok ikke have haft lov til at være åben for alle. Her kunne man have sagt til alle de sure gamle mænd: "Hvis du vil nyde, så må du også nyde. Smut ind og lav en ansøgning, det har aldrig været nemmere. SÅ får du adgang til alt hvad SD kan tilbyde."
    Det var jo faktisk det vi gjorde til og starte med, hvor Semper Danica medlemmer sagde de bare ville lave en guild uden for Semper Danica hvis vi gjorde det. For det der var præcis den første løsning, men grundet stor opråb fra medlemmer kunne det ikke lade sig gøre.

Forum Elder Deadlock's Avatar

Quote Originally Posted by Shakazu View Post
    Jeg kan sagtens se hvad du mener, men hvis vi opretter sub-forums til alle spil igen, så vi jo bare tilbage til det gamle design igen ?
    Nu var det ikke at beholde det gamle, men tænkte man godt kunne til rette det nye så det var mere overskueligt, min tanke var bare de samme tråde som nu, bare mere overskuelige.

Jeg følger ikke så meget med i wow holdene mere, men kan da huske at blandt andet koijner havde folk som ikke var i guilden som også brugte forum.
    Last edited by Deadlock; 12-04-2019 at 16:25.

SD Medlem Paladin of the Board Shade's Avatar

Havde det været et problem? Skal vi virkelig beholde folk, som ikke engang er interesseret i at støtte Semper Danica med en simpel ansøgning?

Og hvis de ikke engang er villige til at lave en ansøgning for at spille sammen med andre SD'ere, tror du så de kommer løbende fordi de nu ikke får noget broccoli(internt forum)?
    Currently playing: Fallout 76, CS:GO
    Waiting for: Next big MMORPG
    Maintaining SD Guild in EQ2

Quote Originally Posted by Shade View Post
    Havde det været et problem? Skal vi virkelig beholde folk, som ikke engang er interesseret i at støtte Semper Danica med en simpel ansøgning?

Og hvis de ikke engang er villige til at lave en ansøgning for at spille sammen med andre SD'ere, tror du så de kommer løbende fordi de nu ikke får noget broccoli(internt forum)?
    Tror måske vi snakker forbi hinanden, eller måske misforstår jeg noget?
    Det var de nuværende medlemmer, som ville lave en uofficiel clan væk fra Semper Danica, hvis de ikke fik deres vilje med en åben clan.

Jeg tror ikke de "Sure gamle mænd" som du omtaler, kommer bare fordi vi gemmer forum væk, men ærligt, så jeg personligt også ligeglad med dem. Vores fokus skal 100% ligge på nuværende og fremtidige medlemmer, og ikke andre.

Quote Originally Posted by Deadlock View Post
    Nu var det ikke at beholde det gamle, men tænkte man godt kunne til rette det nye så det var mere overskueligt, min tanke var bare de samme tråde som nu, bare mere overskuelige.

Jeg følger ikke så meget med i wow holdene mere, men kan da huske at blandt andet koijner havde folk som ikke var i guilden som også brugte forum.
    Vi prøver os frem, det kan måske godt gå hen og blive en mulighed, men i første om gang vil vi gerne lige give det her en chance
    Du havde ret, der er nu oprettet et Raid Teams sub forum, og vi vil prøve og gøre mere fokus på alle raid hold i Semper Danica ligemeget hvilket spil, lige nu er det i et sub forum, men vi prøver og finde en mulighed så det bliver en ekstra synligt for og få nye til.

Men i det store hele, er det så ikke bare det der sker.. Er det ikke selve essensen af teknologi og kommunikation, at det er i konstant fornyelse/bevægelse? Mund til mund blev forbedret med skrift, og skrift blev tilgængeligt ved læsning og skrivning. Så kom telegrafen, så kom telefonen, så kom computeren osv. osv. Nu er vi der, hvor dette forum falder væk til fordel for de moderne "forums". Jeg skriver det som "forum", da det faktisk ikke bare er et forum men en udbygning af forum til at rumme meget mere - og sikkert også skære det fra, som ikke længere søges af flertallet?

Personligt er jeg også mest til forum, fordi der her er en orden, som jeg synes discord mangler. Discord er for mig alt for rodet og uoverskueligt, og derfor magter jeg ikke at følge med i noget derinde :P Men det er fantastisk til chat og voice; og sikkert også velfungerende som forum, hvis man modsat mig kan overskue det Men på den del ga' jeg jo som sagt bare op ..
    Men damn, hvor er det lækkert bare at kaste links og billeder, som jeg kaster sedler en fredag aften *pwdr pwdr pwdr*
    Stewie: It doesn't matter how you find the pot of gold, B to the rian. All that matters is that you beat the leprechauns.
    Brian: That doesn't make any sense..
    Stewie: It doesn't have to make sense when you look like this!

Forum Warden Lingmao's Avatar

et skridt i den rette retning imho.
    Battletag: Vantage#2621
    Steam: Nimmeth
    Twitch: Nimmeths

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Har prøvet Discord men kan simpelthen ikke klare det.
    Selv ICQ fungerede bedre i 90erne

Er mere til almindeligt forum som dette.
    Det er mere overskueligt og nemmere at genfinde information og gamle tråde.

Discord har den fordel at det selvfølgelig er hurtigere lige at smide links/pics i farten så andre members lige kan tjekke dem ud, men udover det er jeg ikke fan af den måde at kommunikere på.

Men jeg er nu også så gammeldaws at jeg helst vil bruge spillenes ingame chat funktion

Jeg synes det ser sørgeligt ud, men det er jo den vej det går, når mere og mere ender på Discord.

Med de egoistiske briller på, så er der ikke meget grund til at blive hængende længere. Jeg spiller ikke nok til at være medlem, men har altid hygget mig ved at læse med i alt herinde. Tager jeg brillerne af, så skal SD selvfølgelig gøre det der virker for SD
    Last edited by Hest; 13-04-2019 at 11:07.

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Har prøvet Discord men kan simpelthen ikke klare det.
    Selv ICQ fungerede bedre i 90erne

Er mere til almindeligt forum som dette.
    Det er mere overskueligt og nemmere at genfinde information og gamle tråde.

Discord har den fordel at det selvfølgelig er hurtigere lige at smide links/pics i farten så andre members lige kan tjekke dem ud, men udover det er jeg ikke fan af den måde at kommunikere på.

Men jeg er nu også så gammeldaws at jeg helst vil bruge spillenes ingame chat funktion
    ICQ ?

Jeg er enig med dig, og det er præcis derfor vi prøver og gøre mere ud af forum, gøre det mere brugervenligt og attraktivt så vi får mere liv tilbage

Vi prøver os frem til vi finder det som virker, vigtigste er bare vi ikke går i stå og tænker "Nu det godt nok" vi skal udvikle os hele tiden, så vores medlemmer og fremtidige medlemmer har lysten til og bruge forum, også selvom mange mener det er gammeldags

Quote Originally Posted by Hest View Post
    Jeg synes det ser sørgeligt ud, men det er jo den vej det går, når mere og mere ender på Discord.

Med de egoistiske briller på, så er der ikke meget grund til at blive hængende længere. Jeg spiller ikke nok til at være medlem, men har altid hygget mig ved at læse med i alt herinde. Tager jeg brillerne af, så skal SD selvfølgelig gøre det der virker for SD
    Der heldigvis flere som synes det er den rigtige retning, end som deler din mening.

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Der er da ihvertfald masser der kigger på forummet. Lige pt står der at der er over 700 inde på siden. Ved ikke om den data er korrekt stadig.

Rådsmedlem Forum Apprentice Pilinias's Avatar

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Der er da ihvertfald masser der kigger på forummet. Lige pt står der at der er over 700 inde på siden. Ved ikke om den data er korrekt stadig.
    Vi har sat timeren op for medlemmer. Så uanset hvad, vil du fremover opleve det syner af flere medlemmer end der egentlig er online, fordi der går længere tid inden de ryger af.
    Last edited by Pilinias; 13-04-2019 at 14:05.

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Discord sutter røv, der er simpelthen for mange steder den ikke fungerer ordenligt for rigtig mange mennesker, blandt andet Division 1 og 2. Er selv tvunget til at bruge browser udgaven af Discord i Division 2, da App'en er noget lort.. Der kan man godt savne Mumble lidt.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Quote Originally Posted by Talnox View Post
    Discord sutter røv, der er simpelthen for mange steder den ikke fungerer ordenligt for rigtig mange mennesker, blandt andet Division 1 og 2. Er selv tvunget til at bruge browser udgaven af Discord i Division 2, da App'en er noget lort.. Der kan man godt savne Mumble lidt.
    Nu skal jeg ikke gøre mig klog på problemet, da du ved langt mere om computer end jeg gør, så det ikke en diskussion jeg har lyst til og bevæge mig ud i med dig, men jeg har aldrig haft problemer med Discord, hverken i Division 1 eller 2 og der sidder hver eneste dag flere tusinde online på Division 2s egen Discord hvor de spiller og snakker? Er det muligt, at de "få" som har problemer er på ground af noget i deres ende?
    Tænker bare, at Discord er jo det største lige nu af en årsag, og den årsag er vel næppe fordi det "sutter røv" eller på anden måde er dårligt i forhold til alternativet.

Quote Originally Posted by Shakazu View Post
    Nu skal jeg ikke gøre mig klog på problemet, da du ved langt mere om computer end jeg gør, så det ikke en diskussion jeg har lyst til og bevæge mig ud i med dig, men jeg har aldrig haft problemer med Discord, hverken i Division 1 eller 2 og der sidder hver eneste dag flere tusinde online på Division 2s egen Discord hvor de spiller og snakker? Er det muligt, at de "få" som har problemer er på ground af noget i deres ende?
    Tænker bare, at Discord er jo det største lige nu af en årsag, og den årsag er vel næppe fordi det "sutter røv" eller på anden måde er dårligt i forhold til alternativet.
    En hurtig google søgning kan hurtig gøre dig lidt klogere der Der er RIGTIG mange der har problemer med Discord i forskellige spil, ikke kun i Division.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Nogen af dem jeg spiller med i Pubg og Division, der kan man tydeligt høre forskel, hvor de i Division får støj på og hakker i talen. Mens de er klare og tydelige i andre spil.
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Nogen af dem jeg spiller med i Pubg og Division, der kan man tydeligt høre forskel, hvor de i Division får støj på og hakker i talen. Mens de er klare og tydelige i andre spil.
    Lige præcis. Det er skide irriterende

En hurtig google søgning kan hurtig gøre dig lidt klogere der Der er RIGTIG mange der har problemer med Discord i forskellige spil, ikke kun i Division.
    Gad vide hvorfor der er det. Der må vel være en grund til nogen har og andre ikke har.
    Jeg har aldrig haft problemer med Discord, og jeg har brugt det i mange år før Semper Danica fik det, hvor jeg har spillet rigtig mange spil. Du faktisk den første jeg har hørt der har problemer, jeg var slet ikke gjort opmærksom på folk havde problemer før lige nu :O

SD Medlem Forum Disciple Moody's Avatar

Kan kun tilslutte mig holdningen, om at discord er noget bras. Jeg sidder på mere eller mindre dagligt i division 2, og det er stort set hver eneste dag der er problemer med at høre hinanden. Det er så vanvittigt ustabilt og jeg ville personligt ønske at vi ikke skulle bruge det. Samtlige voice programmer vi har haft tidligere har gjort det bedre på trods af fejl og mangler.