Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 26 to 50 of 80

Thread: Ny Forum Struktur

Råds Formand Forum Warden Shakazu's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Jeg synes det lyder som et godt tiltag, og jeg håber det virker for jer.

I gør den primære del som jeg selv ville ha gjort - gør internt forum mere relevant og attraktivt.
    Dog ville jeg ha forsøgt at finde en løsning, hvor åbent forum ligeledes blev mere spændende, for at danne et spil community uden om SD.
    Men det er en sværere øvelse. Så jeg tror I gør det rigtige.

Så bør i bare lukke ned for skriftlig chat på Discord. Få den del tilbage på forum, så kommer der automatisk mere liv, fordi det er på forum det sker!
    Vi vil rigtig gerne lave et community uden om Semper Danica også, slet ingen tvivl, men som du siger bliver det ikke nemt. I første om gang får den indre del af Semper Danica en stor tur, og så må vi gå videre derfra.

Jeg er ikke enig med Discord delen hvor alt skal lukkes.
    Så meget bliver der heller ikke skrevet på Discord, faktisk er vores mest brugte nok den nye mad kanal vi har lavet, og det ville være et værre helvede og lave på forum, fordi man skulle til og lægge billeder fra sin telefon over på computeren, så finde en hjemmeside og lægge det op på, og sidst linke på forum, hvor på Discord du kun trykker på 1 knap og så tager den til billede direkte til Discord.

Udover det, så før vi fik Discord blev forum jo heller ikke brugt. Jeg var fortaler for Discord fordi ingen brugte forum udover de samme 6 personer, og alle sad bare på mumble og snakkede sammen i stedet for og skrive. Det er på Discord det sker i dag, og ikke på et forum som for 5 år siden.
    Så skal man bevist tage den beslutning, at man vil satse på forum og kun forum, men det vil vi miste rigtig mange på, muligvis så mange, at vores spil ingame ikke kunne køre rundt. De fleste unge mennesker vi får ind i Semper Danica har aldrig hørt om et forum før vi tvinger dem til og bruge det, og det er altså langt største delen. Ja, vi er nogen hardcore forum brugere, også mig selv, men det er bare ikke den vejen spille verden går mere, desværre.

Forum Elder Beawolf's Avatar

Jeg ønsker ikke at være negativ, men frygter øvelsen vil slå det sidste liv ud af forum, især hvis Discord tekst chat forbliver åben for alle.

Held og lykke med det omstruktureringen bliver nok det sidste for mig

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Quote Originally Posted by Marwen View Post
    Jeg er uenig med at lukke det skriftlige ned fra Discord - så længe man holder Discord til spontane ting og group finding og ‘+1’ posts
    Men spontane poster, group finding og "+1 poster" er det der er med til at gøre forum sjovt..
    Er den slags på forum, så kommer der mere til, fordi det ER på forummet!

De medlemmer som "ikke orker" så meget skriftligt, som netop vil nøjes med den kategori af nemme poster, de har nok i Discord.
    Det er det I skal ændre på!
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Quote Originally Posted by Shakazu View Post
    Vi vil rigtig gerne lave et community uden om Semper Danica også, slet ingen tvivl, men som du siger bliver det ikke nemt. I første om gang får den indre del af Semper Danica en stor tur, og så må vi gå videre derfra.

Jeg er ikke enig med Discord delen hvor alt skal lukkes.
    Så meget bliver der heller ikke skrevet på Discord, faktisk er vores mest brugte nok den nye mad kanal vi har lavet, og det ville være et værre helvede og lave på forum, fordi man skulle til og lægge billeder fra sin telefon over på computeren, så finde en hjemmeside og lægge det op på, og sidst linke på forum, hvor på Discord du kun trykker på 1 knap og så tager den til billede direkte til Discord.

Udover det, så før vi fik Discord blev forum jo heller ikke brugt. Jeg var fortaler for Discord fordi ingen brugte forum udover de samme 6 personer, og alle sad bare på mumble og snakkede sammen i stedet for og skrive. Det er på Discord det sker i dag, og ikke på et forum som for 5 år siden.
    Så skal man bevist tage den beslutning, at man vil satse på forum og kun forum, men det vil vi miste rigtig mange på, muligvis så mange, at vores spil ingame ikke kunne køre rundt. De fleste unge mennesker vi får ind i Semper Danica har aldrig hørt om et forum før vi tvinger dem til og bruge det, og det er altså langt største delen. Ja, vi er nogen hardcore forum brugere, også mig selv, men det er bare ikke den vejen spille verden går mere, desværre.
    Sålænge i bruger Discord til "Lidt af det sjove", så vil I have mange der synes det er fint at nøjes med at være der.

Og seriøst, men den måde SD kørte forum "tidligere", var 100% også ny for alle der søgte ind.
    SD's unikke forum dengang var SD kulturen, og når folk kom ind så lærte de det.
    SD's forum overvældede alle der kom ind, men når man deltog, så blev man en del af livet i SD.

Og jeres postulat - "de ikke er vant til fora idag" - stop det. Der er fora OVERALT, specielt i gaming.
    Men når i tillader folk at slacke og giver dem "nemmere" valgmuligheder, så fortynder i øllet!

Jeg siger ikke at discord skal lukkes. Der skal bare ikke postes der. Der skal være info tekst der linker til forum.
    Og jeg siger ikke at den ændring vil løse alle problemer, men vil I have et mere livligt forum, så skal i ikke sprede kommunikationen, i skal samle den.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)

Rådsmedlem Forum Convert Pilinias's Avatar

Dog ville jeg ha forsøgt at finde en løsning, hvor åbent forum ligeledes blev mere spændende, for at danne et spil community uden om SD.
    Men det er en sværere øvelse. Så jeg tror I gør det rigtige.
    Jeg er nysgerrig på om du har nogle ideer til hvordan det kan gøres? Vi har vendt og drejet den op til flere gange i ledelsen, og åbner nu op for resten af SD kan komme med inputs. Så skyd endelig, hvis du har forslag og idéer Intet er for småt eller for stort.

Sålænge i bruger Discord til "Lidt af det sjove", så vil I have mange der synes det er fint at nøjes med at være der.

Og seriøst, men den måde SD kørte forum "tidligere", var 100% også ny for alle der søgte ind.
    SD's forum overvældede alle der kom ind, men når man deltog, så blev man en del af livet i SD.

Og jeres postulat - "de ikke er vant til fora idag" - stop det. Der er fora OVERALT, specielt i gaming.
    Men når i tillader folk at slacke og giver dem "nemmere" valgmuligheder, så fortynder i øllet!

Jeg siger ikke at discord skal lukkes. Der skal bare ikke postes der. Der skal være info tekst der linker til forum.
    Og jeg siger ikke at den ændring vil løse alle problemer, men vil I have et mere livligt forum, så skal i ikke sprede kommunikationen, i skal samle den.
    Vi kommer tydeligvis meget forskellige steder, for det eneste sted jeg mindes et livligt forum efterhånden er MMO Champion, og det er et kæmpe stor internationalt forum, som vi på ingen måde kan måles med.

Jeg kan slet ikke huske nogen guilds fra WoW som har et aktivt forum, alle de store er skiftet 100% over på Discord, samme med Diablo, Overwatch, Destiny 2 og alle andre spil jeg lige kan komme i tanke om.

Jeg kan ærligt slet ikke huske hvor jeg sidst har set et aktivt forum som ikke var internationalt.

Quote Originally Posted by Beawolf View Post
    Jeg ønsker ikke at være negativ, men frygter øvelsen vil slå det sidste liv ud af forum, især hvis Discord tekst chat forbliver åben for alle.

Held og lykke med det omstruktureringen bliver nok det sidste for mig
    Det er også min tanke, er der endnu mindre aktivitet bagefter, så er der ikke meget grund til at blive hængende desværre.

Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Quote Originally Posted by Qobra View Post
    Hvis forum skal være mindre synligt kunne det så være muligt at ændre på timeout for dem som er logged in. Ofte når jeg er logget ind og lige bliver distraheret af noget andet og vil fortsætte på forum så skal jeg logge ind igen. F.eks hvis du har timeout nu efter 1 time så kunne man ændre det til 4 timer eller 8 timer. Pointen er at jeg ofte bare ser om der noget nyt under sidste nye forum posts og hvis disse posts forsvinder for offentlig view så bliver det noget irri at skulle logge på hver gang man vil tjekke for nyt.
    Sætter du hak i "remember me" under login boksen, så skal du ikke logge ind igen.

For en god ordens skyld, så har jeg hævet session timeout til 4 timer - det burde hjælpe lidt.
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

SD Medlem Forum Recruit

Quote Originally Posted by Obse View Post
    Sætter du hak i "remember me" under login boksen, så skal du ikke logge ind igen.

For en god ordens skyld, så har jeg hævet session timeout til 4 timer - det burde hjælpe lidt.
    Herligt session timeout bliver sat op, det sjovt nok af sikkerheds hensyn jeg aldrig sætter flueben i Remember Me boxe eller access coder

Quote Originally Posted by Pilinias View Post
    Jeg er nysgerrig på om du har nogle ideer til hvordan det kan gøres? Vi har vendt og drejet den op til flere gange i ledelsen, og åbner nu op for resten af SD kan komme med inputs. Så skyd endelig, hvis du har forslag og idéer Intet er for småt eller for stort.
    Jeg vil altid gerne hjælpe. Jeg har dog mange bolde i luften pt. så skal finde tid til det.
    Og så tænker jeg at det bliver en PM til dig, og så kan rådet vurdere om det helt eller delvis skal postes til debat.

w

Jeg vil altid gerne hjælpe. Jeg har dog mange bolde i luften pt. så skal finde tid til det.
    Og så tænker jeg at det bliver en PM til dig, og så kan rådet vurdere om det helt eller delvis skal postes til debat.

w
    Det er helt iorden. Du er velkommen til at sende mig en PM, hvis du har tiden/lysten til det. Jeg er i hvert fald nysgerrig på at høre mere ! Også tager vi den jo selvfølgelig bare derfra.

SD Medlem Forum Adept Strexx's Avatar

Du tager 100% fejl og burde virkelig snart se at komme ud af den 200x boble du bliver ved med at referere til. Det er 2019 kammerat.
    Shaka har ret når han siger at vi støder på folk der ikke aner hvad et forum er, eller hvordan de signer op.

Mit indtryk er modsat dit, at der bliver færre og færre fora og de der er emmer ikke ligefrem af liv.
    Flere af de sites jeg følger er endda blevet 100% discord communities.

Det samme gælder iøvrigt flere og flere spil. Eksempelvis Division 2, som du iøvrigt selv spiller.

https://tomclancy-thedivision.ubisof...Discord-Server

SD Medlem "Hi, my name is _____" Weibel's Avatar

Quote Originally Posted by Strexx View Post
    Du tager 100% fejl og burde virkelig snart se at komme ud af den 200x boble du bliver ved med at referere til. Det er 2019 kammerat.
    Shaka har ret når han siger at vi støder på folk der ikke aner hvad et forum er, eller hvordan de signer op.

Mit indtryk er modsat dit, at der bliver færre og færre fora og de der er emmer ikke ligefrem af liv.
    Flere af de sites jeg følger er endda blevet 100% discord communities.

Det samme gælder iøvrigt flere og flere spil. Eksempelvis Division 2, som du iøvrigt selv spiller.

https://tomclancy-thedivision.ubisof...Discord-Server
    Jeg postede ikke for at der skal fluekneppes eksempler til vi er blå i hovedet, uden det kan bruges til noget konstruktivt.

Jeg siger bare at hvis SD gerne vil have flere medlemmer, og mere liv på forum, og den slags typisk er baseret på kommunikation,
    så er det dumt at splitte kommunikationen på to uafhængige kanaler.

Men lad mig spørge dig - Hvad er det SD vil? Hvad er det rådet vil?
    Og hvordan gavner Discord dette?

Men lad mig spørge dig - Hvad er det SD vil? Hvad er det rådet vil?
    Og hvordan gavner Discord dette?
    Nu svarer jeg lige på Rådets vegne

Vi vil gerne have at Semper Danica er dér, hvor spillerne er. Vi har forsøgt op til flere gange at skabe mere liv på forum, og vores konklusion lige pt. er, at næsten uanset om du er gammel eller ny spiller, så færdes størstedelen på Discord. Der bliver stadig samlet rigtig mange vigtige informationer over forum - og det er også derfor, at vi er i gang med at rydde godt og grundigt op herinde. For der ligger jo oceaner af wall-of-text's rundt omkring. På stående fod er der ingen af os der kan sige "dér skal du kigge", når der skal findes vigtig information. Uanset hvad, så er vi også nødt til at tænke på hvad vores medlemmer gerne vil. Discord er super smart og brugervenligt. Der skal du ikke tænke så meget, og det er altså den kultur vi alle mere eller mindre lever i idag. Discord bruges blandt andet til seriøse samtaler og sludder for en sladder. Vi overvejer konstant hvordan Discord skal opbygges, så den giver mest mening. Men vi kan ikke komme udenom, at det er dér folk befinder sig.

Ét er at vi har rigtig mange tidligere medlemmer som følger med på forum, men de har jo valgt at hoppe fra af en årsag, og derfor er det først og fremmest medlemmers prioriteringer vi gerne vil imødekomme Også tager vi selvfølgelig imod forslag hvis et tidligere medlem har noget på hjertet, som vil blive vurderet om det er noget der kunne fungere for SD. LÆS også, at tidligere medlemmer selvfølgelig er velkomne på det åbne forum.

Vi vil rigtig gerne inddrage medlemmerne i de beslutninger der skal træffes/bliver truffet. Det er også derfor vi smider sådan en tråd op som denne. Det er netop for, at der kan komme konstruktiv kritik og forslag. Uanset hvad, så er vi nødt til at tænke langsigtet. Som tingene kørte før vi gennemgik de store forandringer - og stadig en smule idag - så vil SD synke, hvis der ikke bliver gjort noget snart.

Vi har rigtig mange forslag og initiativer vi skal have søsat. Men vi er nødt til at tage én ting ad gangen. Ellers bliver det alt for forvirrende for både medlemmer og ledelsen.
    Last edited by Pilinias; 10-04-2019 at 11:46.

Jeg ville være ked af at forummet er væk, men jeg kan sagtens følge tanken med at det meste foregår over Discord i dag. Det er bare os gamle nisser der ikke kan komme videre
    Vil sikkert få nogle hug for det her, men hvorfor ikke bare få droppet forum helt og så slippe for diskussionen og arbejdet fremover. Det er altid et stort emne hver gang der kommer ændringer og det ender ofte med nogle halve løsninger hvor man prøver lidt her og lidt der. Så må vi gamle tilpasse os den nye stil og mon ikke man også overlever det når først man er tvunget til det.

Quote Originally Posted by Hest View Post
    Jeg ville være ked af at forummet er væk, men jeg kan sagtens følge tanken med at det meste foregår over Discord i dag. Det er bare os gamle nisser der ikke kan komme videre
    Vil sikkert få nogle hug for det her, men hvorfor ikke bare få droppet forum helt og så slippe for diskussionen og arbejdet fremover. Det er altid et stort emne hver gang der kommer ændringer og det ender ofte med nogle halve løsninger hvor man prøver lidt her og lidt der. Så må vi gamle tilpasse os den nye stil og mon ikke man også overlever det når først man er tvunget til det.
    Du får bestemt ikke hug for din feedback omkring og droppe forum helt, du er langt fra den første som er kommet med den ide, langt fra. Der er rigtig mange fordele ved og droppe forumet helt, og så samle alt information og kommunikation et sted som altid er regel nummer 1.

Ærligt, så er jeg nok et af problembørnede her, for jeg vil ikke af med forum.
    Jeg har siddet på det her forum siden 2007, så jeg har rigtig mange minder. Som sagt er jeg jo nærmest opvokset på forum og i Semper Danica siden jeg var 17-18 år, så jeg er en af dem som holder rigtig meget fast på forum, og nærmest sidder med armene over kryds og ryster på hovedet når snakke omkring vi skal droppe forum bliver vendt.

Ja, jeg ved godt det ikke er optimalt af mig, men jeg lægger personligt også meget vægt på forum, og synes det er et godt stykke værktøj.
    Udover det, så er der rigtig meget nostalgi her. Det var måden og få folk udefra ind i varmen og blive til en rigtig SD'er, og det er det vi håber på vil kunne ske igen, men vi nød til og tage en ting af gangen.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Jeg tror desværre også ideen om at få et aktivt forum som vi havde tidligere ikke vil fungerer.
    Jeg er selv stor tilhænger af det men ved også at det ikke er den ved de "unge" går i dag.

Min knægt f.eks... Sådan et forum her ville han nok ikke gide. Han ånder og lever på Discord (Og Redddit).

Har som altid stor respekt på jer der arbejder på at holde Semper Danica kørende. Jeg kan desværre ikke længere tilbyde at komme men kompetente ideer til hvordan det kan gøres bedre.. Jeg er for langt væk i dag.

Men jeg er sikker på at i nok skal finde frem til den løsning der vil fungere bedst for SD. Både for at kunne logge den yngre generation til, og samtidig have muligheden for overblik og historik (Det sidste ser jeg som det største minus ved at gå væk fra forum).

/Kirneh
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

Quote Originally Posted by Shakazu View Post
    Ærligt, så er jeg nok et af problembørnede her, for jeg vil ikke af med forum.
    Jeg har siddet på det her forum siden 2007, så jeg har rigtig mange minder. Som sagt er jeg jo nærmest opvokset på forum og i Semper Danica siden jeg var 17-18 år, så jeg er en af dem som holder rigtig meget fast på forum, og nærmest sidder med armene over kryds og ryster på hovedet når snakke omkring vi skal droppe forum bliver vendt.
    Og mange tak for det
    Forum er for mig en del af livsnerven i SD
    Jeg er helt med på at forum kan være mindre - men jeg ville blive ked af ikke at kunne have debat tråde eller tråde om alt muligt lort man kan få hjælp til
    Netop fordi SD er fyldt med mennesker fra alle kår - alle med forskellige sociale baggrunde, jobs osv.
    Har man brug for hjælp, så opretter man en tråd, & lur mig ikke om der næsten altid er nogen der kan hjælpe
    Det er så fedt

<3 Kodi

Vi vender det med forum næsten dagligt i ledelsen og i rådet. Vi vil gerne kunne lave en løsning der fungerer bedst for så mange som muligt.

Uanset hvad, så er der ingen planer om at forum skal droppes. Strukturen bliver ændret, så det bliver meget mere overskueligt for os alle. Uanset hvor meget eller hvor lidt vi bruger det. Vi forsøger så vidt muligt at følge med tiden, og forum kan sagtens følge med, hvis vi kan få optimeret det godt nok. For vi kan absolut ikke komme udenom Discord er dér mange af samtalerne kører. Men forum er samtidig et super værktøj til at holde styr på vigtige informationer m.m., så de ikke drukner i mængden.

Men forum bliver på nuværende tidspunkt mest brugt af dem som er vant til forum, og som har et nostalgisk forhold hertil. Det skal vi jo ikke smide på porten. Og derfor er vi ude i at omstrukturere.

Vi skal videre i teksten - og forum står stadig beskrevet i de næste mange kapitler vi fremover kommer til at læse Men forum har bare fået en (sød, irriterende, mærkelig, forvirrende .. -indsæt selv andet ord du finder passende) lillebror, Discord, som vi også skal forholde os til i fremtiden. Det vil sige, at de to kanaler blot kommer til at gå hånd i hånd med hinanden
    Last edited by Pilinias; 11-04-2019 at 13:02.

Jeg gik i gang med det her klokken 12:00 cirka. Brugte lige min frokostpause og lidt af min arbejdstid på det, så teknisk set var det her en lønnede opgave #Loophole
    Intet er slettet. Alt som er blevet brugt inden inden for et år ligger i Spil under For Alle. Jeg har udover det også flyttet alt som var i Blandet spil lige meget hvor gammelt det var.

SD Medlem Forum Senior Thalanoth's Avatar

Er det så færdig ommøbleret nu ?

Jeg kan sikkert komme med et par kommentare når jeg har dannet mig et overblik
    "Hotkey baseret combat er fyldt med nederens nektar" - Kebra

Hahah, ja. Der er færdig ommøbleret nu
    Du sender bare en liste når du klar :P

SD Medlem Forum Hatchling

Mht den tanke om at fjerne Forum helt, så er jeg også enig i at det ville være en dårlig ide. Fordi fordelen ved et forum er at du kan have flere tråde med forskellige topics inden for et hvis område (F.eks Vanilla wow, der har en poll med både Faction og Pvp / Ikke PvP). Hvis den diskussion skulle foregå på discord, som jo mere eller mindre bare er en scroll chat.. så ville man jo ikke kunne finde hvad andre har skrevet da det er blevet blæst lang op i chat loggen, og så skal man til og sidde og scrolle i flere timer for at læse det igennem.

Så min tanke er, behold begge.. de har begge deres minusser og plusser, det er bare at finde den gyldne middelvej for dem begge.

Quote Originally Posted by Melanai View Post
    Mht den tanke om at fjerne Forum helt, så er jeg også enig i at det ville være en dårlig ide. Fordi fordelen ved et forum er at du kan have flere tråde med forskellige topics inden for et hvis område (F.eks Vanilla wow, der har en poll med både Faction og Pvp / Ikke PvP). Hvis den diskussion skulle foregå på discord, som jo mere eller mindre bare er en scroll chat.. så ville man jo ikke kunne finde hvad andre har skrevet da det er blevet blæst lang op i chat loggen, og så skal man til og sidde og scrolle i flere timer for at læse det igennem.

Så min tanke er, behold begge.. de har begge deres minusser og plusser, det er bare at finde den gyldne middelvej for dem begge.
    Jeg er fuldstændig enig med dig, og vi prøver netop og finde den gyldne middelvej.
    Vi skal nok finde ud af det så længe vi står sammen under samme fane