Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 80

Thread: Ny Forum Struktur

Råds Formand Forum Warden Shakazu's Avatar

Default Ny Forum Struktur

Hallo?
    Er den her tændt? Hallo? Hallo?

Som jeg skrev i tråden omkring Rune's farvel til Rådet, så vil der meget snart komme en ny forum struktur, enten her sidst på ugen eller i weekenden.

Den primære årsag er, at vi vil prøve og genskabe det behov der engang var ved og være i Semper Danica, og få den der "klub" følelse tilbage af, at man er medlem af noget som kan gøre en forskel for en.
    Lige nu er grænsen meget flyende, nærmest ikke eksisterende om man er medlem eller ikke. Dette er noget vi gerne vil genskabe, så man får lyst til og søge ind i Semper Danica og være medlem af et fællesskab med samme interesser som en selv.

Som de fleste nok ved, så er jeg jo nærmest vokset op i Semper Danica. Jeg kom ind lige da jeg var blevet 18 år som jo var grænsen, og i har ikke kunne slippe af med mig igen
    Jeg synes det var sådan en fed følelse af, at man stod sådan uden for, og tænkte "Det der vil jeg gerne være medlem!" og så kæmpe for det. Så derfor lukker vi heller ikke helt ned for vores åben forum, men mange emner vil blive flyttet til det interne forum, og så vil vores åben forum igen få den "opgave" at det skal give lidt blod på tanden, men hvis man vil have mere skal man søge ind.

Der er andre emner oppe og vende i forhold til, hvordan man igen kan gøre Semper Danica attraktivt og søge ind i igen, men dette er første skridt.

Håber i alle sammen får en god dag, og tak til alle og enhver for og gøre Semper Danica til det vi er

EDIT: Jeg har allerede fået en del spørgsmål i min indbakke, men vælger og besvare dem her hvis der skulle sidde andre med samme tanker.

Spørgsmål #1 - Det er rekrutterings systemet den er gal med, ikke forum... Grunden til vores rekruttering er som den er lige nu er ganske simple. For omkring 2 år siden var der så få aktive spillere i Semper Danica, at vores spil ingame ikke kunne køre rundt.
    I World of Warcraft var det ofte umuligt og stille et helt raid, sjælden mere end de nødvendige 10 og det var altid de samme. Mythic+ og andre oplevelser ingame kunne man også kigge meget langt efter. Det var af ren og skær overlevelse vi valgte og skære så meget ned på vores rekrutterings krav, for hvis vores spil ingame først døde ville vi slet ikke kunne få folk til Semper Danica.

Det var omkring dette tidspunkt hvor BDO også valgte og hive omkring 200 aktive spillere ud af Semper Danica, så vi hvade ikke meget og tilbyde nye folk som skulle søge ind i Semper Danica.
    Denne slags ansøgnings system er ganske normalt, og mange guilds bruger præcist det samme, så hvis vi skulle være bare nogenlunde konkurrence dygtige var det desværre nødvendigt og bruge samme løsning, så vi valgte og bruge "Nemt og komme ind, men nemmere og komme ud" princippet.

Vi arbejder hele tiden på og gøre rekrutteringen bedre, men det er en meget hård fingrænse mellem hvad der er for meget og hvad der er for lidt. Fordi folk i dag er dovne og gider ikke søge ind hvis det tager mere end 2 minutter, det kunne vi jo se da vi stadig brugte det gamle, og vi ingen nye medlemmer fik overhovedet.

Spørgsmål #2 - Hvordan skal folk få blod på tanden, hvis i lukker forum helt ned... Vi lukker ikke forum helt ned, men vi begrænser en smule hvad ikke medlemmer har adgang til, ellers er der netop ingen grund til og være medlem. Udover forum, så har vi også Discord som er fuldstændig åben overfor alle.
    Last edited by Shakazu; 08-04-2019 at 12:42.

SD Medlem Forum Elder Marwen's Avatar

SD Medlem Forum Adept Blamage's Avatar

• Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes. :-)

Opdateret med spørgsmål fra min indbakke.

Rådsmedlem Forum Convert Pilinias's Avatar

Det er rigtig godt med de spørgsmål, for det er et vigtigt emne, som vi meget gerne vil tage med resten af SD. Så kom ud af busken, for der findes ingen dumme spørgsmål, og vi vil gøre vores bedste for at besvare så godt som overhovedet muligt

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

Jeg er så meget FAN!
    Giver mig endda lyst til at søge ind i ledelsen igen

Officer Forum Warden Harpos's Avatar

Det er SÅ godt det der @Shakazu

Harpos - Level 120 Blodelf Paladin Retribution

Good Luck, Nephalem! May the loot gods treat you kindly and your deeds of valor be remembered.

SD Officer Forum Nestling Vubbi's Avatar

Happy Wife, Happy Life

Det er ikke en børnehave det her, vel?

Quote Originally Posted by Kodimagnyl View Post
    Jeg er så meget FAN!
    Giver mig endda lyst til at søge ind i ledelsen igen
    Du altid velkommen tilbage i ledelsen for min skyld hvis vi mangler hænder

Forum Knight Stormlord's Avatar

Quote Originally Posted by Pilinias View Post
    Så kom ud af busken, for der findes ingen dumme spørgsmål, og vi vil gøre vores bedste for at besvare så godt som overhovedet muligt
    Hvor mange tænder har en afrikansk hanløve i overmunden?

Det gaaas... Godt gået til hele ledelsen

SD Medlem Forum Knight Tristanas's Avatar

dejligt i giver den gas og for testet hvad virker og ikke virker.

WoW: Tristánas, Paladin Tank (MAIN) // Tristanas, Hunter
    Diablo 3: Tristanas#2716

Må man spørge hvilke "begrænsninger" det er i vil lave? Nu tænker jeg der er mange SD medlemmer der selv starter tråde i det åbne, så de må have en interesse i at alle/flere er med.

Quote Originally Posted by Hest View Post
    Må man spørge hvilke "begrænsninger" det er i vil lave? Nu tænker jeg der er mange SD medlemmer der selv starter tråde i det åbne, så de må have en interesse i at alle/flere er med.
    Alle spørgsmål er velkommen, og jeg skal nok besvare dem alle sammen.
    Vores plan lige nu sådan her ud, men det kan godt nå og ændre sig. Det mindre dog meget om hvordan det var i gamle dage.

Semper Danica Boards - Open Forum

-Vigtig Information

-For Alle
    --Off-Topic
    --Spil

-Medlemskab Hos Semper Danica
    --Ansøgninger
    --Medlemmer
    --Udmeldte
    --Afviste
    --Afskedstråde

SD Medlem Forum Recruit

Hvis forum skal være mindre synligt kunne det så være muligt at ændre på timeout for dem som er logged in. Ofte når jeg er logget ind og lige bliver distraheret af noget andet og vil fortsætte på forum så skal jeg logge ind igen. F.eks hvis du har timeout nu efter 1 time så kunne man ændre det til 4 timer eller 8 timer. Pointen er at jeg ofte bare ser om der noget nyt under sidste nye forum posts og hvis disse posts forsvinder for offentlig view så bliver det noget irri at skulle logge på hver gang man vil tjekke for nyt.

Quote Originally Posted by Stormlord View Post
    Hvor mange tænder har en afrikansk hanløve i overmunden?

Det gaaas... Godt gået til hele ledelsen
    Det' sgu egentlig et godt spørgsmål! Det må næsten undersøges
    - Og tak!

Quote Originally Posted by Qobra View Post
    Hvis forum skal være mindre synligt kunne det så være muligt at ændre på timeout for dem som er logged in. Ofte når jeg er logget ind og lige bliver distraheret af noget andet og vil fortsætte på forum så skal jeg logge ind igen. F.eks hvis du har timeout nu efter 1 time så kunne man ændre det til 4 timer eller 8 timer. Pointen er at jeg ofte bare ser om der noget nyt under sidste nye forum posts og hvis disse posts forsvinder for offentlig view så bliver det noget irri at skulle logge på hver gang man vil tjekke for nyt.
    Rigtig god pointe. Den kan @Shakazu lige skrive med i. Jeg har oplevet det samme sommetider. Tak for den feedback

Forum timeout? Har jeg aldrig oplevet i alle mine år. Jeg er altid logget ind så frem min computer er tændt, og jeg har aldrig oplevet det problem.

Vi skal måske lige have @Obse indover her, for det er en smule for teknisk til mig, hahaha.

SD Medlem Forum Recruit

Tænkte jeg måske havde overset noget i forum settings men kan ikke finde noget vedr. timeout, så det lidt mystisk at nogen ikke bliver smidt af og andre gør ????

Det nyt for mig i hvert fald. Jeg har aldrig hørt nogen nævne det før.

Officer Forum Warden Harpos's Avatar

Jeg har heller ikke oplevet det i mine knap 10 år jeg har været medlem, og jeg er online på min pc, i ALT for mange timer om dagen.
    Men Obse ved nok mere om det.

Harpos - Level 120 Blodelf Paladin Retribution

Good Luck, Nephalem! May the loot gods treat you kindly and your deeds of valor be remembered.

Jeg har oplevet det, hvis jeg hopper på en anden enhed, end min stationære computer

SD Medlem Forum Recruit

Jeg har flere enheder der kører på en gang så måske er det derfor jeg bliver smidt af, vil gætte på at jeg bliver smidt af indenfor 30 mins.

Ja, okay på den måde. Det ganske rigtigt du ikke kan være logget ind på flere enheder. Det er af ren sikkerhed og noget der er bygget ind i forumet.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Jeg synes det lyder som et godt tiltag, og jeg håber det virker for jer.

I gør den primære del som jeg selv ville ha gjort - gør internt forum mere relevant og attraktivt.
    Dog ville jeg ha forsøgt at finde en løsning, hvor åbent forum ligeledes blev mere spændende, for at danne et spil community uden om SD.
    Men det er en sværere øvelse. Så jeg tror I gør det rigtige.

Så bør i bare lukke ned for skriftlig chat på Discord. Få den del tilbage på forum, så kommer der automatisk mere liv, fordi det er på forum det sker!
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Elder Marwen's Avatar

Jeg er uenig med at lukke det skriftlige ned fra Discord - så længe man holder Discord til spontane ting og group finding og ‘+1’ posts