Results 1 to 19 of 19

Thread: SD starter op som Alliance på en PvP server i WoW Classic

Officer Forum Warden

Default SD starter op som Alliance på en PvP server i WoW Classic

Semper Danica starter op som Alliance på en PvP server.

Hermed en informations post til gamle SD-medlemmer og folk som følger med på dette forum. Der har været efterspørgsel på hvilke planer SD har omkring WoW Classic, og vi er nu klar til at dele nogle af de informationer.

Det er valgt i Semper Danica, at vi starter som Alliance på en PvP server. En side som er helt ny for SD, da vi altid har spillet Horde i WoW.

Med valg af faktion og servertype er vi nu også begyndt at arbejde fremad mod release. Vi har valgt i SD at forsøge at satse stort på dette MMO, da vi tror og håber på at spillet kan bære det. Derudover så mener vi også det er en nødvendighed at satse stort, da Classic kræver en stor og bæredygtigt guild, for at formå at komme omkring alle aspekter af spillet. Planen er at SD skal fungere som en selvstændig guild med raiding hold og hvad der dertil hører.

Der er dannet en ledelse, bestående af Gadrielz, Caligo og Zparkinson, som vil arbejde på at SD får den bedst mulige start i Classic.

Med et nyt spil på trapperne betyder det også, at der vil være en øget interesse for SD fra gamle som nye medlemmer, som har til hensigt at joine SD i dette ”nye” eventyr. Derfor arbejder vi allerede nu målrettet imod at få gang i rekrutteringen til guilden.

Vi forventer, at åbne op for ansøgninger, fra folk der ønsker at spille med SD i Classic, i slutningen af denne måned.

SD Medlem Forum Nestling

Årh forhelvede. Jeg har spillet ally i hele Vanilla. Og herefter Horde

Det respekterer jeg selvfølgelig, og bliver sjovt at være Human igen.

SD Trial Forum Apprentice Skjorten's Avatar

Forum Warden Lingmao's Avatar

Dejligt. jeg har bare lige et par spørgsmål på vejen.

- hvor mange regner med at starte op?

- er der blevet overvejet at starte op på samme servers sammen med andre danske guilds igennem https://www.wowclassicdanmark.dk ?
    der er fordele og ulemper ved det, hvor fordele ville være flere danskere at spille sammen med blandt andet, og hvor en af de største ulemper ville være eventuelt medlems tab, men på det punkt syntes jeg dog SD har en del at byde på til at det bliver nogen stor faktor

- Der bliver nævnt at SD skal fungere med selvstændigt raidhold. det betyder at der skal være omkring 40 mand der kan troppe til x antal timer. x antal dage om ugen.
    Nu er det bare med at finde ud af hvor mange dage det er, hvor mange timer det er, ikke nødvendigvis hvilken dage,
    Det er noget jeg tror folk vægter højt inden de vælger en guild, hvis de har intentioner om at raide.

- har i nogle planer om at organisere guild dungeon grupper? det kunne også være noget der kunne lokke folk til.
    f.eks guild leveling dungeon grupper.
    caligo linkede en video igår der fortalte at der var statisk (ændre sig forhåbelig ) monster spawn (altså fast f.eks hver 5 minut) imod sætning til dynamisk som er på private servere, hvilket kommer til at gøre det meget langtsom at level hvis man befinder sig på samme stadie som resten af pøblen.
    jeg kan f.eks godt træde til og få organiseret det ud fra et spørge skema folk udfylder, så bliver det nemt bare at logge ind og så er det good to go. med f.eks backup spiller in case der er en fra gruppen der bliver forhindret osv.
    det er en god måde at få blandet folk på, selfølgelig vil den gamle ensidet medlem sige hvad skal man bruge det til. for han/hun spiller sammen med de faste spillere. men det er en rigtig god måde at få blandet mange nye folk sammen med gamle medlemmer, og derved undgå faktioner inde i guilden.

- Hvordan vil raid loot blive udelt ? DKP eller loot council?
    igen et udbredt spørgsmål

- Rekruttering
    har lavet nogle bevingede ord man skal copy/paste rundt omkring? eller står det f.eks mig frit for at skrive rundt omkring for at reklamere for den gode guild SD?
    jeg har set danske guild reklamere en del steder, selv inde på en lukket torrent side's forum. og på privat servere.
    ikke at jeg syntes det er de rigtige steder at gøre sådan noget, men der bliver brugt en del kræfter på at rekruttering fra andre guilds lige pt.

Edit:
    Kommer garanteret noget mere hen af dagen.
    Last edited by Lingmao; 13-06-2019 at 7:31.
    Battletag: Vantage#2621
    Steam: Nimmeth
    Twitch: Nimmeths

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

SD Medlem Forum Elder Marwen's Avatar

Quote Originally Posted by Kodimagnyl View Post
    den er kun tilgængelig for medlemmer

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

Quote Originally Posted by Marwen View Post
    den er kun tilgængelig for medlemmer
    Aahh, ja ok, det så jeg sgu ikke lige
    Må nok ikke copy paste det herud så uden officer accept

Officer Forum Warden

@Lingmao Mange spørgsmål og tanker du har gjort dig, og det er bare helt fint.

Ledelsen i SD er først endeligt blevet sammensat her i Juni måned, og vi er i fuld gang med at udfærdige en masse ting. Vi har en masse tanker og ideer, der gerne skulle være med til at skabe en god start for SD og en bæredygtig guild på længere sigt.

Planen er ja at SD skal være en guild der kan bære sig selv i endgame. Ud fra de polls der har været, så har en del SDere tilkendegivet at de enten skal spille spille med stor sikkerhed, samt en del der har tilkendegivet at de måske skal spille. Ud fra dette har vi så valgt at sige at vi kan rekruttere stort til SD, da vi har en god base SDere der starter op. Et tal der er meldt ud til members, er ca 100 til opstart. Om det er realistisk ved vi om et par måneder, men skulle det blive sådan så er jeg rimelig overbevist om vi kan stille et raidhold selvstændigt.

Skulle det ikke blive muligt så vil en af de tiltag vi arbejder på, give os chancen alligevel. Vi arbejder på at få skabt et samarbejde på tværs af guild i norden. Både for at give os selv muligheden for at havne på en server der vil være attaktiv for os, men også netop for at kunne indgå i samarbejde med andre guild, om tiltag og events der kan blive aktuelt.

Der er et arbejde igang med at lave rekruteringsposts og præsentations video, som vil blive postet steder som vi finder relevante i første omgang. Derfor vil vi gerne frabede os at du begynder at rekrutterer til SD.

Vi har en overordnet plan for hele forløbet og en strategi der gerne skulle give os de bedste forudsætninger for en god start. Og det indebærer at der bliver implementeret nogle ting løbende, når vi mener de er færdige og gennemtænkte.

Der vil være mange ting der skal tænkes igennem - og vi tager dem i det tempo vi kan. Som du ved så er SDs Ledelse baseret på frivilligt arbejde, så tiden og hænderne skal være der. Men jeg er sikker på vi nok skal nå det hele igennem.

Quote Originally Posted by Gadrielz
    @Lingmao Mange spørgsmål og tanker du har gjort dig, og det er bare helt fint.
    Altid Altid
    Ledelsen i SD er først endeligt blevet sammensat her i Juni måned, og vi er i fuld gang med at udfærdige en masse ting. Vi har en masse tanker og ideer,
    Det fik jeg også afvide af Pilinias i en pm, hvilket er en infomation der er guld værd at komme ud på det åbne forum.
    Et tal der er meldt ud til members, er ca 100 til opstart.
    Woah, det er sku mange,
    også rigtig godt at komme ud med sådan et nummer, det giver stof til eftertanke.
    hvis man starter op med den mængde folk så skulle der nok være rigtig gode chancer for at kunne nå 40 ved raid start
    Vi arbejder på at få skabt et samarbejde på tværs af guild i norden.
    ja. det har jeg også været igang gyde til i et par uger.
    især hvis man kunne få stablet et PVE alternativ op til folk der ikke kan lide nogen form for pvp.
    (edit: her mener jeg selvfølgelig danskere generelt, eftersom jeg kun har set danske guilds der går efter pvp servere)

Der er et arbejde igang med at lave rekruteringsposts og præsentations video, som vil blive postet steder som vi finder relevante i første omgang. Derfor vil vi gerne frabede os at du begynder at rekrutterer til SD.
    ja, det tænkte jeg nok, har af samme grund ikke gjort noget, ud over nævne hvilken guild jeg starter op med .

Der vil være mange ting der skal tænkes igennem - og vi tager dem i det tempo vi kan.
    det er her ikke for at irreterre eller noget i den dur. men for guds skyld pas på med at overtænke alt for meget. det gør nogle gange at man indirekte bruger mere tid på det,

jeg har et hav af grumme eksempler over årene, der desværre nogle gange har ført til stor frustation for folk.

men nok om det, tak for indsatsen og venter i spænd til flere SD leaks.
    skal der bruges hjælp med noget så bare hola, altid frisk på at hjælpe.
    Last edited by Lingmao; 13-06-2019 at 10:21.

Officer Forum Warden

Jeg bliver simpelthen nød til lige at komme med denne; Der kan ikke meldes noget ud før der er noget at melde ud

Og bare rolig, intet bliver overtænkt - men ting bliver tænkt i den rækkefølge og tempo ting skal tænkes (Fed sætning! xD)

SD Medlem Forum Acolyte Cox's Avatar

Det lyder bare godt, og jeg glæder mig meget til at starte op i Classis med SD.

Som nævnt tidligere så er jeg lidt usikker på, hvor meget spiltid jeg får mht. IRL, men det bliver hvertf fald spændende :-)
    SWTOR: Cox, Coox, Coxx, Joldat
    Diablo3: Tapre#1240
    Steam: Ritard
    Origin: CoxSD
    Wow: Tapre

SD Medlem Forum Convert Borias's Avatar

Det kunne være sjovt at spille WOW vanilla og så med Alliance, jeg er frisk

Officer Forum Neophyte

Quote Originally Posted by Borias View Post
    Det kunne være sjovt at spille WOW vanilla og så med Alliance, jeg er frisk
    Kom glad, classic release er den 27 august.

Paladin of the Board Magicha's Avatar

Sidder da helt seriøst og overvejer at genaktivere min WoW konto igen

Maggie is the name - Wow is the game. SD! - A chuisle mo chroí
    One Woman to rule them all, One Woman to find them, One Woman to bring them all and in the darkness bind them

Officer Forum Convert Xean's Avatar

Quote Originally Posted by Magicha View Post
    Lyder som en god ide
    I7 8700k 4.8Ghz - Asus Prime Z370-A - Noctua NH-D15S
    Corsair LPX 16Gb 3000Mhz
    Samsung NVMe M.2 960 EVO 500Gb
    RTX 2070 - Asus ROG SWIFT PG278QR 1440p 165hz 1Ms G-Sync

@Magicha

imho en rigtig god video at kigge på hvis man overvejer at hoppe tilbage

SD Medlem Forum Adept Blamage's Avatar

Quote Originally Posted by Magicha View Post
    Det vil glæde mig hvis du gør det :-)€
    • Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes. :-)€

SD Medlem Forum Disciple Jay's Avatar

Nik @Hushovmester og Jay double rogue teamet regner også med at være tilbage i WoW Classic
    Last edited by Jay; 18-06-2019 at 13:51.
    Spilkoordinator i GW2, Jay.5604

Officer Forum Warden

Quote Originally Posted by Jay View Post
    Nik (@hushovmester) og Jay double rogue teamet regner også med at være tilbage i WoW Classic
    Udfyld endelig denne ��

https://www.semperdanica.dk/threads/...ssion-oversigt