Results 1 to 12 of 12

Thread: Final Fantasy XIV Online

SD Medlem Forum Nestling Vubbi's Avatar

Default Final Fantasy XIV Online

Oy allesammen.

Jeg overvejer at starte Semper Danica op i FF14, da der lige kommet en expansion. Spillet er et stort stort MMO som ikke er PTW.

Jeg vil høre om der er interesse for det, hvis vi er nok, laver vi vores egen lille familie i FF14 med masser af muligheder for dungeons og raids..

Ser frem til at vi kan få stablet det på benene, spillet er mega fedt

Vubbi
    Last edited by Vubbi; 15-07-2019 at 15:23.
    Happy Wife, Happy Life

Det er ikke en børnehave det her, vel?

SD Medlem Forum Acolyte Saliq's Avatar

Folk praiser det nye dlc ret meget, det er fristende, men ved bare ikke om jeg kan finde tiden til et grindy MMO som FF =/

SD Medlem Forum Disciple Moody's Avatar

Er der nogen der spiller dette? Jeg har fået en 5 dages gratis invite og har valgt at tage imod det, men jeg kan mærke efter et par dage er jeg ved at køre lidt skævt i det. Synes ikke jeg kan finde hoved og hale i hvordan quests og hvor man får dem henne, er skruet sammen. Synes jeg render meget rundt for at finde nogen der passer til mit level, uden rigtigt at finde nogen steder der har mere end 3-4 ad gangen. Så står jeg lidt efter jeg har lavet dem, og kløer mig lidt i skægget ved ikke rigtigt hvor jeg så skal bevæge mig hen. Måske det bare er sådan spillet er skruet sammen, men jeg tænker at der er en eller anden form for feature jeg har overset?

Nogen der kan oplyse mig lidt omkring dette og/eller andet i spillet?

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Hvis det er et klassisk asiatisk mmo, som fx Lineage, så handler det mest om at du skal grinde 95% af tiden.

Helt så slemt er det ikke. Der er masser af quests (man kan se hvis de er for højt level), de er bare spredt helt vildt ud, og zoner virker til at strække sig fra f.eks. level 1 - 45, alt efter hvor langt ind i zonen man bevæger sig. Det synes jeg virker lidt sært, specielt taget i betragtning at zonerne ikke er super store. Man kan nok løbe til fods fra en ende til en anden på et minut eller 1½.

Jeg brugte tidligere idag 20 minutter på at rende fra zone til zone for at finde nogen quests at lave, og da jeg fandt nogen var der 4 og de tog mig 7 minutter at lave. Blev ikke sendt videre til et andet område. Det virker enten meget sært skruet sammen eller også at jeg har misset et eller andet der får det til at give mening (jeg hælder nok til det sidste - bare en mavefornemmelse). Jeg skal så også blankt indrømme at langt de fleste dialoger skipper jeg. Der er ikke voiceover på ret meget, så det skal læses og det er mit liv for kort til at jeg gider - specielt når der er skrevet i den der klassiske asiatiske JRPG tone . Så det skal ikke overraske mig at jeg har skippet forbi et eller andet.

Hejsa,

Jeg har prøvet at finde andre danskere at spille med fra tid til anden. Men det lader lidt til at vi er en sjældenhed i FFXIV.
    Kom dog lige til at tænke på at SD jo er allevegne, så hvorfor ikke lige prøve her også
    Jeg savner nogle at hænge ud med, nu jeg har nærmest uendeligt meget tid til at spille de her dage.
    Fortæller gerne om spillet til nye hvis det er, men hvis jeg skal gøre det her bliver den alt alt for meget tekst, for der er virkeligt meget. Meget mere end i de fleste MMORPG'er jeg har spillet tidligere, hvilket er det meste siden ca. 2001.
    Send mig en besked hvis det skulle være af interesse, så kan vi fixe noget Discord eller noget

Jeg laver det meste i spillet, pånær PvP og de hårdeste raids.
    https://na.finalfantasyxiv.com/lodes...cter/23768271/

Mvh,
    Freya

Quote Originally Posted by Freyamew View Post
    Hejsa,

Jeg har prøvet at finde andre danskere at spille med fra tid til anden. Men det lader lidt til at vi er en sjældenhed i FFXIV.
    Kom dog lige til at tænke på at SD jo er allevegne, så hvorfor ikke lige prøve her også
    Jeg savner nogle at hænge ud med, nu jeg har nærmest uendeligt meget tid til at spille de her dage.
    Fortæller gerne om spillet til nye hvis det er, men hvis jeg skal gøre det her bliver den alt alt for meget tekst, for der er virkeligt meget. Meget mere end i de fleste MMORPG'er jeg har spillet tidligere, hvilket er det meste siden ca. 2001.
    Send mig en besked hvis det skulle være af interesse, så kan vi fixe noget Discord eller noget

Jeg laver det meste i spillet, pånær PvP og de hårdeste raids.
    https://na.finalfantasyxiv.com/lodes...cter/23768271/

Mvh,
    Freya
    Jeg valgte at sub en måned efter mine 5 dage var udløbet, fordi jeg tænkte der var mere til spillet end hvad jeg havde (lidt svært) ved at finde ud af. Men tror kun jeg fik spillet 3 dage yderligere før jeg tabte interessen lidt. Jeg har dog stadig et par uger tilbage af min sub. Kunne godt være interesseret i at spille lidt igen og om ikke andet, så få lidt forklaring af hvordan det hele hænger sammen. Men, min toon er kun level 25 eller 35 (kan ikke huske hvad det blev), så du er sikkert for højt level til hvad jeg render og laver.

Jeg har dog en skæv døgnrytme for tiden, så jeg kan kun være på om aftenen og natten hvis det er, indtil det bliver rettet op igen.

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Jeg valgte at sub en måned efter mine 5 dage var udløbet, fordi jeg tænkte der var mere til spillet end hvad jeg havde (lidt svært) ved at finde ud af. Men tror kun jeg fik spillet 3 dage yderligere før jeg tabte interessen lidt. Jeg har dog stadig et par uger tilbage af min sub. Kunne godt være interesseret i at spille lidt igen og om ikke andet, så få lidt forklaring af hvordan det hele hænger sammen. Men, min toon er kun level 25 eller 35 (kan ikke huske hvad det blev), så du er sikkert for højt level til hvad jeg render og laver.

Jeg har dog en skæv døgnrytme for tiden, så jeg kan kun være på om aftenen og natten hvis det er, indtil det bliver rettet op igen.

Det kommer også lidt an på hvilket datacenter du er på med din toon, om vi kan lave så meget. Men på det level er der dungeons.
    Spillet åbner først rigtigt op når man har klaret alt vanilla halløjet og det er ret tungt og langsommeligt, desværre. Derfor anbefaler jeg altid folk at købe et boost hvis de ikke har tålmodigheden og interessen i historien.
    Men skriv gerne til mig på Discord, så kan jeg fortælle lidt hvis du er interesseret (Freya#8114).

Ja, serveren har nok lidt at sige også . Jeg valgte at starte på Twintania. Det var serveren der blev anbefalet og havde lidt exp boost.

Jeg har det nok lidt stramt med at købe exp boost og skippe det meste af spillet. Det besejrer lidt hele formålet. Men du har ret, jeg finder det en anelse langsommeligt. Asiatiske mmo's er bare skruet anderledes sammen end alle andre slags - på godt og ondt.

SD Medlem Forum Trainee

Quote Originally Posted by Moody View Post

Nu har jeg også kun prøvet at får dig til at spille det 4 gange sidste år, Men dejligt at se du har givet det en chance til trods for at det ikke var et spil du gad bruge tid på
    Mig selv personligt er jeg stoppet da jeg er strandet ved Prinsen (den hvor man først spiller som Hien og derefter sig selv) Kan ikke få de 3 sværd ned hurtigt nok til trods af jeg er SAM. Så jeg kan ikke kommer vidre.

SD Medlem Forum Acolyte Saliq's Avatar

Jeg lavede en character på Cerberus, så jeg starter lige så stille ud, dog er det eksamens måned, så spille tid bliver lidt vag

Quote Originally Posted by silverdemon View Post
    Nu har jeg også kun prøvet at får dig til at spille det 4 gange sidste år, Men dejligt at se du har givet det en chance til trods for at det ikke var et spil du gad bruge tid på
    Mig selv personligt er jeg stoppet da jeg er strandet ved Prinsen (den hvor man først spiller som Hien og derefter sig selv) Kan ikke få de 3 sværd ned hurtigt nok til trods af jeg er SAM. Så jeg kan ikke kommer vidre.
    Det eneste der fik mig tilbage var også kun de 5 dage gratis . Hvilket jeg ikke ville have fået hvis du ikke havde købt spillet til mig, så tak for det .

Tror bare jeg træder mmo vande indtil Pantheon engang udkommer. Det ser rimelig godt ud og virker som noget for mig, da det ligger meget op ad EQ, som jeg altid har elsket. Håber ikke det ender ligesom EQ next. Det ser ud til at de er rimelig langt i udviklingen har flere områder mere eller mindre klar, så jeg tror ikke det går den vej *fingers crossed*.

Savner virkeligt et mmo at give mig i kast med igen!