Results 1 to 4 of 4

Thread: The International 2019

Cool The International 2019

Er der andre end mig der følger dette års International?
    Personligt har jeg fuldt dota siden 2012 og har det stadig som mit goto spil.

Til dem der ikke helt ved hvad det er, så er det nok E-sportens super bowl.

Det er verdens største e-sport turnering med spillet Dota2, udgivet af Valve. De har siden 2011 afholdt disse kæmpe turneringer. Den første i 2011 havde en præmie pulje på hele 1,6 mil dollars. Hvilket var vanvittigt dengang. Siden da er beløbet kun steget.

Valve smider selv 1.6 mil i præmie puljen hvorefter det er communitien der hjælper med at hæve beløbet til et vanvittig mængde. Dette år er den fx. Lige pt på: $33,897,093 USD ($32,297,093 USD added)
    De har så smarte at lave et ingame compendium som man kan købe for ca ~10 euro. I det compendium, er der en masse quest som kan hjælpe en med at stige levels. Næsten hver eneste af disse levels udløser en eller anden form for reward. Alt fra fine hatte til sjove ingame voice lines som rigtig kan være med til at gøre hver eneste spil sjovere eller mere irriterende. 25% af alt hvad man køber ingame ryger direkte i præmie puljen. Det er også derefter den år efter år bliver ved med at vokse.

Dette år afholdes det i Shanghai, Kina og setuppet er endnu engang for vildt!
    dota-2-the-intetnational-9-main-event-bracket-confirmed-valve-dota-TI9.jpg

Vi nærmer os finale weekenden og top 6 holdene.
    OG - Sidste års vindere og nok det mest innovative hold vi har set indtil videre

PSG.LGD - Finalist sidste år mod netop OG, har det med at spille rimelig safe og stabilt

Team Liquid - Har man fuldt startcraft, har man hørt om dem før. De vandt TI i 2017. De udskiftede deres midlaner et par måneder inden TI, men formår stadig at levere god dota.

Evil Genuises - Samme concept som med TL. Vandt i 2015 med et lidt andet roster. Deres Hard carry, Arteezy har været favorit til at vinde TI i mange år nu. Spændende at se om de i år kan præstere til det.

Vici Gaming - Lidt samme spilstil som PSG.LGD. Stabilt. Det hjælper altid at være et kinesisk hold i Kina

Infamous - Kæmpe underdogs! Sydamerikansk hold der virkelig overrasker alle lige pt!

EDIT: Infamous tabte desværre ret overbevisende til Team Secret 2-0..

Selv holder jeg altid med Team Liquid. Må dog nok erkende at i år håber jeg lidt at OG kan genskabe det de gjorde sidste år, hvor de var kæmpe underdogs men alligevel vandt. I år spiller de så kreativt at alle deres kampe bare er sjove at følge.

Udover fantastiske kampe og en stemning uden lige, så har de nogle vanvittige bits undervejs. Vi er "heldige" at have SirActionSlacks som laver de fedeste videoer som pause underholdning.
    Fx. Har han været inden over den her omkring Evil Geniuses. Der jokes med at selvom holdet er baseret i North America, at det ikke er et amerikansk hold. Ud af deres 5 spillere er 2 af dem rigtig fra NA, ellers er de fra Danmark, Sverige og Israel

Hvis man selv vil læse mere omkring hvordan præmie puljen osv er fordelt, samt hvilke andre hold der er med kan i følge linket her: https://liquipedia.net/dota2/The_International/2019

Håber der er andre end mig der er lige så hyped omkring det her som jeg er
    Last edited by Wupacow; 23-08-2019 at 10:16.

Forum Trainee Kwalz's Avatar

det var nogle fantastiske kampe og især finale.. OG satte endnu engang en stor fed streg under at de er i top 3 i verden med b2b championship.

SD Medlem Forum Convert

Overfalds Dota, så dejligt underholdene samtidig :-)

Quote Originally Posted by Arantixe View Post
    Overfalds Dota, så dejligt underholdene samtidig :-)
    Helt enig! Fantastisk underholdene hele vejen igennem. Var ok glad for at konen stjal barnet med ud af huset i dag, så jeg kunne sidde og faktisk følge med i kampene