Results 1 to 19 of 19

Thread: 2 ledige D&D pladser i KBH, Torsdage kl. 18-21.30

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Default 2 ledige D&D pladser i KBH, Torsdage kl. 18-21.30

Hey folkens.

D&D erfaring er ikke nødvendig, vi lærer gerne nye op.

Jeg er DM for en gruppe hver torsdag aften.
    Vi spiller hos mig i Vanløse kl. 18-21.30.

Jeg har en gruppe, som lige er blevet level 3, så vi er stadig lige startet.
    Men 2 stopper, og jeg åbner derfor op for at hive 2-3 ind.

Du skal være frisk på hygge og teamplay, god historie og at leve sig ind i historien.

Mit campaign er homebrew, vi spiller D&D 5e.
    Det er fantasy og hero roller, en del magi.

Settingen er primært i Forgotten Realms, men 100 år efter officiel tidsregning, så ting er sket...
    Generelt har der været 100 år med rimelig ro på kontinentet. Der er stadig lokale krige og intriger.
    Men det er almindelig hverdag i denne middelalderlige verden, hvor større byer måske har 5000 indbyggere,
    og det er farligt at bevæge sig langt væk fra bebyggede områder, hvor bæster og monstre hærger.
    Verden har været hærget af katastorfer, kataklysmer, krige mellem guder osv.
    Så overalt bugner verden med ruiner, dungeons og ældgamle mystiske ting.
    Det har udviklet en kultur, hvor mange søger lykken i jagt på værdier, magi og artifakter. Med livet som indsats.

Men de sidste par uger har noget ændret sig.
    Nattehimlen skinner med mystiske grønlige "nordlys" flammer, og der ses flere og flere "stjerneskud" som også er grønlige og ildevarslende.
    Noget er på vej, og det er ikke noget godt.

De nye spillere vi får med i gruppen kunne være blandt dem som søger lykken i jagten på eventyr og værdier.
    I kan også bare søge svar på livets gåder, eller er på mission for deres guder, eller noget helt andet.

Jeg gør meget ud af at sammensætte en gruppe af spillere som passer sammen, og har samme interesser i spillet.
    Så vi spiller ikke D&D combat power gaming som om det var et PC spil.
    Combat er dog stadig et taktisk spil, hvor vi bruger kort og figurer, som jeg har klar.
    Resten er story og roleplay, med hygge og indlevelse.
    Er du ny, så hjælper jeg med det hele, og du får en blød/nem indlærings periode. Det er nemt nok!

Jeg gør også en del ud af at den karakter vi laver til dig, får betydning for historien.
    Vi finder på en baggrund om hvem du er. Mine spillere er ikke bare brikker, men roller i den historie jeg laver til jer.

Vil du vide mere? Spørgsmål? skriv eller pm. =)
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

PS.
    De andre i gruppen er 27 og 36 år, og stille og rolige flinke nørder, der spiller en Fighter og Warlock.
    Så gruppen kunne godt bruge alt fra Rogue, Cleric, eller generelt hvilken som helst anden class vil også passe ind.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Forum Elder Beawolf's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    PS.
    De andre i gruppen er 27 og 36 år, og stille og rolige flinke nørder, der spiller en Fighter og Warlock.
    Så gruppen kunne godt bruge alt fra Rogue, Cleric, eller generelt hvilken som helst anden class vil også passe ind.
    Må jeg være en beserker dværg med stor økse, kaldet Gumli Headcoppah ? :-P

Quote Originally Posted by Beawolf View Post
    Må jeg være en beserker dværg med stor økse, kaldet Gumli Headcoppah ? :-P
    Ja, du kan kalde din økse lige hvad du har lyst til!

Derudover, så er det en seriøs gruppe, som ikke spiller hack'n'slash D&D.
    Combat delen er et strategi spil i spillet, men hvor man også kan improvisere.
    "Jeg svinger mig i lysekronen over på ryggen af minotauren og holder ham for øjnene"

Gruppens karakterer spilles som personer i verden, som påvirker dem i møder, og alle handlinger har konsekvenser.
    Jeg har smidt 2 ud af gruppen, fordi deres tilgang var udelukkende combat og char optimering for at blive så stærke som muligt.
    De spillede D&D som om det var et computerspil.

D&D bør spilles for at få en spændende historie, og for at spille en rolle som er sjov og interessant, og ikke kun en brik i et kamp spil.
    Hvorfor slå ulven ihjel, hvis man nu kunne give den mad, og tæmme den, så man får en spændende companion?
    De fedste ting i D&D sker når man ikke løser alt med kamp, eller der i kamp sker noget uventet som "Jeg begynder at tilbede dragen, for at få lov til at tjene den, og vinde dens tillid".

Vi har andre, som vi inviterer til gruppen. Jeg skriver bare her, for at give jer chancen for at hoppe med på det fedeste der eksisterer inden for gaming!

w

Rådsmedlem Forum Senior Caligo's Avatar

Kan sige at vi spiller samme kampagne på "Tirsdags holdet" fra tid til anden
    Og det er sku en spændende historie og verden @wOOOOt er ved at have skabt sig her
    Der er rig mulighed for combat, tror ikke vi har en session endnu uden en eller anden form for combat så det er ikke udelukkende snakken osv.
    Og man belønnes tilmed for at være kreativ som han nævner
    Vi havde f.eks. en session hvor vi røg i combat ved kysten, der blev brugt noget kreativ teleporting fra vores side af og blev belønnet med en inspiration buff.. vil ikke gå for meget i detaljer her for ikke at afslører noget af historien, hvis nu nogen hopper på den vogn her :P
    Man kan også være kreativ uden for combat i de "sociale" miljøer ^^ jeg har i hvert fald hygget mig med nogle skumle idéer :P
    Vi er ikke så langt i historien endnu da vi bruger det som afløser for vores anden kampagne ved mandefald eller en weekend session en gang imellem.. men det tegner til at blive spændende og han lader til at tage hensyn til ens karakters baggrund også

OG så er det SUPER fedt at kortene er animeret og kører på en dejlig stor skærm han har lagt på bordet det giver en ekstra dimension på combat delen ^^

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

WTB more hours in life....

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    WTB more hours in life....
    Sell the kids!

Ja, du kan kalde din økse lige hvad du har lyst til!

Derudover, så er det en seriøs gruppe, som ikke spiller hack'n'slash D&D.
    Combat delen er et strategi spil i spillet, men hvor man også kan improvisere.
    "Jeg svinger mig i lysekronen over på ryggen af minotauren og holder ham for øjnene"

Gruppens karakterer spilles som personer i verden, som påvirker dem i møder, og alle handlinger har konsekvenser.
    Jeg har smidt 2 ud af gruppen, fordi deres tilgang var udelukkende combat og char optimering for at blive så stærke som muligt.
    De spillede D&D som om det var et computerspil.

D&D bør spilles for at få en spændende historie, og for at spille en rolle som er sjov og interessant, og ikke kun en brik i et kamp spil.
    Hvorfor slå ulven ihjel, hvis man nu kunne give den mad, og tæmme den, så man får en spændende companion?
    De fedste ting i D&D sker når man ikke løser alt med kamp, eller der i kamp sker noget uventet som "Jeg begynder at tilbede dragen, for at få lov til at tjene den, og vinde dens tillid".

Vi har andre, som vi inviterer til gruppen. Jeg skriver bare her, for at give jer chancen for at hoppe med på det fedeste der eksisterer inden for gaming!

w
    Præcis denne response jeg prøvede at fremprovokere fedt at der er dybde i jeres tilgang og spil tror vi alle har haft gode spil ødelagt af beserker dværgen og hans økse, eller afskygninger af det samme.

Beserker Dværgen er altid den karakter/spillertyper jeg frygter mest når jeg giver mig i kast med D&D (hvilket efterhånden er nogle år siden)

Den karakter jeg plejede at spille var en semi-pacifistisk Wizard der brugte non-combat spells til at overvinde udfordringer. Gør imho spillet sjovere når man bruger kreative tilgange frem for bare at svinge først

Håber du finder dem der mangler, det lyder som en god gruppe og gode sessioner

SD Medlem Forum Senior Grynte's Avatar

Præcis denne response jeg prøvede at fremprovokere fedt at der er dybde i jeres tilgang og spil tror vi alle har haft gode spil ødelagt af beserker dværgen og hans økse, eller afskygninger af det samme.

Beserker Dværgen er altid den karakter/spillertyper jeg frygter mest når jeg giver mig i kast med D&D (hvilket efterhånden er nogle år siden)

Den karakter jeg plejede at spille var en semi-pacifistisk Wizard der brugte non-combat spells til at overvinde udfordringer. Gør imho spillet sjovere når man bruger kreative tilgange frem for bare at svinge først

Håber du finder dem der mangler, det lyder som en god gruppe og gode sessioner
    Føler mig provokeret som eks-berserker-dværg Dem kan man også spille kreativt og med dybde
    Øff

Quote Originally Posted by Grynte View Post
    Føler mig provokeret som eks-berserker-dværg Dem kan man også spille kreativt og med dybde
    Helt sikkert min erfaring er bare at der er langt mellem dem

Helt sikkert min erfaring er bare at der er langt mellem dem
    Det er også fair, tror ikke jeg har nok D&D erfaring til rigtig at blande mig ville bare lige alligevel
    Øff

Man kan sagtens spille Barbarian Berserker, og stadig fungerer som teamplayer og få noget super roleplaying ud af det.
    Og det behøver ikke være en char som er "dum" og bare en vildmand, eller en drukkenbolt.
    Man kan jo eks. spille en BB som egentlig ikke ønsker at være det - men lidt som hulk, er der ting der trigger at vreden slippes løs.

SD Medlem Forum Acolyte Lummer's Avatar

Sell the kids!
    Hvor kan jeg det?
    og kan man sælge det som en pakke så man også kan få kone med
    PS. Stavefejlene er helt gratis

SD Medlem Forum Fledgling

Hey wOOOOt !

Jeg syntes det lyder mægtig interessant, selvom jeg er helt grøn. Har ikke prøvet det siden klubben for snart mange år siden.
    Så noget oplæring er helt sikkert nødvendig
    Jeg er dog lidt nervøs for at sige "Ja", til mere end jeg kan love, hvad "forventes" af en ny deltager?

Mvh. 28 årig nørd fra KBH NV

Quote Originally Posted by Bold View Post
    Hey wOOOOt !

Jeg syntes det lyder mægtig interessant, selvom jeg er helt grøn. Har ikke prøvet det siden klubben for snart mange år siden.
    Så noget oplæring er helt sikkert nødvendig
    Jeg er dog lidt nervøs for at sige "Ja", til mere end jeg kan love, hvad "forventes" af en ny deltager?

Mvh. 28 årig nørd fra KBH NV
    Hej Bold

Jeg startede jo selv "igen" for 1½ år siden, hvor det hele var nyt.
    Nu er jeg ny som DM, og ingen af os er super veteraner til noget.
    Der er ingen forventninger til at du har noget udstyr eller kan nogen regler.
    Det eneste der er vigtigt er at du har lyst til at prøve at være med, og er frisk på noget fantasy rpg.

Oplæring er let, fordi man tager tingene efterhånden som de kommer.
    Fra MMO gaming der ved du jo allerede en masse, så det bliver let at komme ind i D&D reglerne. De er faktisk lavet for at være så simple som muligt.
    Det er mig som DM, der er regel maskinen bag skærmen. Du skal bare være med i eventyret

Lad os starte med en snak på Discord - så forventnings afstemmer vi lidt der.
    Hvis det så virker fornuftigt for dig, så inviterer vi dig med til et prøve spil. Så du siger ikke ja til mere end at prøve at være med.
    Og så kan vi bagefter snakke om det var noget for dig eller ej.

Man kan sagtens spille Barbarian Berserker, og stadig fungerer som teamplayer og få noget super roleplaying ud af det.
    Og det behøver ikke være en char som er "dum" og bare en vildmand, eller en drukkenbolt.
    Man kan jo eks. spille en BB som egentlig ikke ønsker at være det - men lidt som hulk, er der ting der trigger at vreden slippes løs.
    Hvis jeg ikke boede i Aarhus gad jeg godt at spille med dig!
    Øff

SD Medlem Forum Acolyte Lummer's Avatar

Quote Originally Posted by Grynte View Post
    Hvis jeg ikke boede i Aarhus gad jeg godt at spille med dig!
    Woooot må jo bare gå online
    PS. Stavefejlene er helt gratis

Quote Originally Posted by Lummer View Post
    Woooot må jo bare gå online
    En del spiller online - men det er real life gruppen der giver den ekstra dimension af hygge og underholdning til spillet.

@Bold er nu på vej med til sit første prøvespil.
    Der er stadig plads til 1-2 mere. Jeg har samtaler med andre, men prioriterer SD'ere