Page 1 of 9 12345 ... LastLast
Results 1 to 25 of 207

Thread: Svært ved at komme ind i Path of Exile

SD Medlem Forum Adept Berleburg's Avatar

Default Svært ved at komme ind i Path of Exile

Nu kan jeg se at der er kommet en ny expansion til PoE.

Nu er jeg bare lidt splittet. Jeg mangler lidt et spil at fordybe mig i, men på den anden side finder jeg simpelthen PoE så uoverskueligt at kaste mig over. Alle de builds jeg finder indeholder begreber jeg ikke aner hvad betyder.

Er der en side man kan bruge, der kortlægger alt hvad jeg skal vide om nogle gode builds? For de gode builds ændrer sig jo alt efter hvad level du er. Så en step-by-step guide er lidt nødvendigt for mig.
    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | Dell U2719D (27"/2560x1440@60 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Quote Originally Posted by Berleburg View Post
    Nu kan jeg se at der er kommet en ny expansion til PoE.

Nu er jeg bare lidt splittet. Jeg mangler lidt et spil at fordybe mig i, men på den anden side finder jeg simpelthen PoE så uoverskueligt at kaste mig over. Alle de builds jeg finder indeholder begreber jeg ikke aner hvad betyder.

Er der en side man kan bruge, der kortlægger alt hvad jeg skal vide om nogle gode builds? For de gode builds ændrer sig jo alt efter hvad level du er. Så en step-by-step guide er lidt nødvendigt for mig.
    Jeg har spillet 10+ chars, uden at kigge på et eneste build.
    Der er ingen skade i at spille til lvl 20-30 stykker bare ved at eksperimentere.
    Learning by doing

Men ok, jeg er heller ikke nået længere end til lvl 71 med en char, hvor jeg begynder at gå kold i endgamet
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Jeg har spillet 10+ chars, uden at kigge på et eneste build.
    Der er ingen skade i at spille til lvl 20-30 stykker bare ved at eksperimentere.
    Learning by doing

Men ok, jeg er heller ikke nået længere end til lvl 71 med en char, hvor jeg begynder at gå kold i endgamet
    Samme her - jeg tror dog jeg er noget op et sted i 80'erne, men problemet er at man bruger 20 timer på at komme til mapping (jeg har aldrig klaret at gøre det på 10 timer som nogle gør) og så er jeg bare allerede gået kold før det sådan rigtigt kommer igang.

SD Medlem Forum Apprentice Neorim's Avatar

Som i skriver kan man sagetns komme igennem spillet uden at have en specielt build, men hvis man vil i endgame og godt kan lide at have en mål, så vil jeg helt klar foreslå at gå ind på https://www.poebuilds.cc/ of vælge en af de mest populære builds. Det er ofte builds som både spiller godt, og som har mulighed for at komme ind i endgame.

Det tager oftes heller ikke så lang tid at komme til endgame da de builds er mere gennemtænkt og derfor laver mere skade og overlever mere

Det er builds som har en guide der beskriver mange af de mekanikker der bliver brugt i buildet. Det splitter spillets mange komplicerede mekanikker lidt op så det er lidt lettere at lære

Hvis de builds ikke lige er noget, så er denne hjemmeside også god: https://www.requnix.com/path-of-exil...starter-builds
    Det er gode starter builds, det vil sige de ikke kræver voldsomt meget gear for at klare sig godt.
    Der er også en del youtube videoer med "Starter Builds" som giver en lille smag på hvad buildet er.

Jeg har selv spillet PoE i mange år, og har stadig ikke styr på alt og køre stadig efter guides. Man lære hele tiden noget nyt, og det syntes jeg også er charmen ved PoE
    Vorznal // Neorim

SD Medlem Forum Nestling Conzo's Avatar

Jeg kan anbefale at du ser nogle af EngineeringEternity's guides:

https://www.youtube.com/watch?v=lEZt...FXtIwP362XrdNe

Han er rigtig god, og fin at høre på.

Tag at level en character lidt, og når du så finder en attackskill du er glad for, så søg efter et build til den.
    Forvent heller ikke at din char virker som noget særligt før du er level 40, og har klaret en labyrith for ascendancy.
    Som mange siger, du kan sagtens komme langt selv, men hvis du ikke har et build i tankerne allerede inden lvl 20, kan du sagtens "brick" din char.
    Men så igen, PoE handler om at rerolle.

Har selv brugt omkring 3k timer i det nu. (og nok ca 4000kr+, men det snakker vi ikke om )

Skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med noget!

SD Medlem Forum Adept Berleburg's Avatar

Cool. Jeg må prøve ad. Det lader til at den nye expansion har gjort ranged/archers mere spændende. Synes jeg har set mange recommended builds gå ad dén vej.
    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | Dell U2719D (27"/2560x1440@60 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Hvis du vil lære alle aspekter af spillet, skal du sætte mere end sæson af til det.
    Prøv at læs op på spillet og så sæt dig nogle sæson mål, for sandsynligheden for at du når alt hvad POE kan tilbyde på en sæson er praktisk talt lig nul.
    Jeg er på min steam account på knap 2700 timer og der er masser af end bosser jeg aldrig har været i nærheden af at kunne klare.

Den største ulempe er, hvis du elsker at lave alts er du prisgivet i dette spil, for der er så mange fede builds at spille.
    Jeg kan aldrig holde mig til et enkelt build på en sæson, og det gør så at jeg aldrig når at færdigøre atlas maps, bosser, shaper og hvad der nu ellers er af ting i endgame.

Men kan se der er kommet helt nyt content i denne sæson, hvor man kan lave sine egne bosser, så det skal jeg da lige teste ud

Og en næsten must have ting er et lootfilter så du ikke går totalt i coma over drops senere hen

Jeg kører i starten med et regular filter som dette.

https://filterblast.xyz/NeverSink/

Og så kan jeg altid downloade de næste versioner der filtrerer mere væk, hvis nødvendigt.

Quote Originally Posted by Conzo View Post
    (og nok ca 4000kr+, men det snakker vi ikke om )
    Respekt for det, tak for at du holder POE gratis for os andre
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Senior Kodimagnyl's Avatar

500+ timer i poe & føler mig stadig som en noob.

Dog har jeg lært at få lootfilter - bruger Neversink's & så har jeg endda avanceret mig selv med en Trade macro også :P

Som andre skriver - er denne her god for begyndere https://www.poebuilds.net/builds - bare brug gæst

Quote Originally Posted by Conzo View Post
    Har selv brugt omkring 3k timer i det nu. (og nok ca 4000kr+, men det snakker vi ikke om )
    Hvad i himlens navn har du brugt 4.000 kr på? Det er da stort set kun kosmetiske ting de sælger?

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    Hvad i himlens navn har du brugt 4.000 kr på? Det er da stort set kun kosmetiske ting de sælger?
    Det er nu ikke så svært.
    Køb en masse inventory, plus special stashes og så en del armor/weapon/spell/atck visuelt fluff, så er man deroppe af
    Tror selv jeg har brugt en 1500,- eller deromkring siden release. har ikke helt styr på det.

Jeg er startet med at prøve dette build ud.
    Fik kun gamet lidt i går aftes så er kun nået til act 2.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2575392

Svært at vide om det er godt eller ej, da jeg ikke er twinket som first toon denne sæson, men er da ikke død endnu
    Fandt en screaming eagle ret hurtigt, så det hjalp lidt på start DPS og har købt en https://www.pathofexile.com/trade/se...tamorph/przbC0 for min første chaos drop.
    Skal lige have en chaos mere til dual wield temptestous steel.

Nu må vi se hvordan den er på senere levels.

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Det er nu ikke så svært.
    Køb en masse inventory, plus special stashes og så en del armor/weapon/spell/atck visuelt fluff, så er man deroppe af
    Tror selv jeg har brugt en 1500,- eller deromkring siden release. har ikke helt styr på det.
    Vildt. Jeg har aldrig brugt en eneste krone i poe.

Vildt. Jeg har aldrig brugt en eneste krone i poe.
    Jeg har med vilje købt inventory og fluff gennem årens løb.
    Hvis ikke de får nogle kroner ind gennem disse transaktioner, kan de ikke holde det gratis for resten.

Jeg synes at hvis man kan lide spillet og har brugt en del tid i spillet, burde man lige smide bare lidt mønt efter dem, for at værdsætte deres arbejde.
    Og lidt inventory slots er altid rart
    Specielt de inventory slots som stacker diverse currency items, så det er til at holde styr på.

Jeg har købt et par inventory expansions og de specielle til alt det specielle, det er sgu rart at have sortering og overblik.

De der inventory ting....er de pr account eller pr char? Forsvinder de i hver ny sæson?

Din account deler stash tabs på alle dine karakterer i league.
    Dejligt nemt på den måde at twinke sine alts i en league, når man bare kan hente items i sit fælles league stash.

Når sæsonen stopper bliver league stash ført over i normal league stash, og så starter man en ny league med tomme inventory stash igen, men hvis du har købt 10 ekstra stash slots, får du også dem hver sæson.
    Nogle stash kan man også farvelægge og rename for bedre at få overblik.
    Kan ikke huske hvad de hedder, men det kan man se i shop.

Kan helt klar anbefale at købe et currency stash, et stash til maps, et til billedkort og et til de dersens ting man kan opgradere sine weapon/armor med.
    Til at starte med er currency og map stash nok bedst at have.

De kører tilbud jævnligt, så bare vent til de forskellige stash kommer på tilbud.

Så med tiden har man SYYYYYGT mange items i den normale league, men hvis man ikke spiller den er de jo ligemeget
    Man kan bare lade dem være i normal league uden at rydde op i stash, da ældre stashs ikke forsvinder.
    Hvis du så mit normale league stash rod ville du korse dig

Altså normal league spiller jeg ikke - jeg gider kun de nye sjove ting der kommer i seasonal leagues. Og her er lige præcist problemet, hvor jeg ikke gider at købe en currency stash i hver eneste sæson - så bliver jeg sur og så lader jeg bare være.

Altså normal league spiller jeg ikke - jeg gider kun de nye sjove ting der kommer i seasonal leagues. Og her er lige præcist problemet, hvor jeg ikke gider at købe en currency stash i hver eneste sæson - så bliver jeg sur og så lader jeg bare være.
    ?? det du køber af stashes kan bruges i alle spil. Det er kun items fra en sæson der går over i normal

Så hvis jeg køber en currency stash, så er den tilgængelig på alle chars, uanset om det er seasonal chars eller standard league chars, og når en ny season starter, har jeg stadigt adgang til min currency stash og skal ikke købe den igen?

Så hvis jeg køber en currency stash, så er den tilgængelig på alle chars, uanset om det er seasonal chars eller standard league chars, og når en ny season starter, har jeg stadigt adgang til min currency stash og skal ikke købe den igen?
    både og.
    League og standard deler ikke stash.
    League karakterer deler med hinanden og standard deler med hinanden.
    Så hvis du laver 10 league alts deler de stashs i samme league.

Når leageu stopper ryger alt over i standard og en ny league starter og du har stadig de stashs du har tilkøbt, men de er bare tomme pr ny league.

når Din første sæson er ovre og du så starter sæson 2, så har du et currency tab i standard med gammelt league gear, og så en ny currency stash i den nye league.
    Last edited by Virtuella; 17-12-2019 at 15:20.

Sådan her ser mit league stash ud pt. Har stadig stashs jeg ikke har renamet og ordnet, men det her er sådan cirka jeg sætter mine stash op.
    Det gør det lidt nemmere at holde styr på sine items, så man ikke roder rundt for meget.

stash.jpg

Jeg er klar over at indholdet ikke er delt og at man starter en league op med en fuldstændigt tom stash.

Men skal jeg købe adgang til currency stash EN gang og så vil jeg altid have en currency stash på mine chars (en tom stash når en ny league starter), eller skal jeg købe adgang til currency stash en gang for hver league?

Kort sagt - Currency Stash Tab koster 75 points, svarende til ca 7,5 USD. Skal jeg betale de 75 én gang og for altid have adgang til en currency stash tab på alle nye chars, både league og standard, eller skal jeg betaler 75 points hver eneste gang en ny league starter?

Jeg er klar over at indholdet ikke er delt og at man starter en league op med en fuldstændigt tom stash.

Men skal jeg købe adgang til currency stash EN gang og så vil jeg altid have en currency stash på mine chars (en tom stash når en ny league starter), eller skal jeg købe adgang til currency stash en gang for hver league?

Kort sagt - Currency Stash Tab koster 75 points, svarende til ca 7,5 USD. Skal jeg betale de 75 én gang og for altid have adgang til en currency stash tab på alle nye chars, både league og standard, eller skal jeg betaler 75 points hver eneste gang en ny league starter?
    1 gang og så har du den for ever.