Results 1 to 8 of 8

Thread: Ødelagt produkt under reparation

SD Medlem Forum Apprentice Havdreng's Avatar

Default Ødelagt produkt under reparation

Hej

For noget tid siden var jeg i Power for at få min Soundbar repareret. LG SJ9 som intet fejlede kosmetisk. Den havde bare stået under mit TV siden købsdagen

Da den er tilbage igen, kører jeg til Power og tager den hjem. Den er i indpakning.
    Hjemme pakker jeg den ud, og jeg ser de kosmetiske skader. Jeg skriver det til Power samme dag. Jeg skriver flere dage senere til Power igen, da de ikke har ringet mig op, som de lovende besvarede min mail med intentioner om.

Nu bliver jeg endelig ringet op, og forklarer det til sælgeren. Han siger, at jeg skal aflevere den igen, da det så er en sag mellem Power og værkstedet.

I dag havde min kammerat så soundbaren med ud i Power for at aflevere den. Her måtte han stå i 1,5 time og forhandle! De forsøgte sig med at give mig 300 kr og senere 500 kr. Det ville jeg ikke. Nu ligner det jo en demomodel, og jeg kom med et produkt i perfekt kosmetisk stand.

Så var der ikke noget, de kunne gøre for mig, mente de. Det kunne jo være mig selv, og det var for længe siden. Jeg skulle have reageret hurtigere. Så måtte de have mailene fra mig, så de kunne verificere det.

I sidste ende er den nu indleveret, og jeg vil blive kontaktet af reklamation eller service.

Det jeg så gerne vil vide er: Kan det virkelig passe, at jeg indleverer et produkt, som kommer tilbage beskadiget, og så skal jeg bare finde mig i det? Har jeg ikke krav på, at det leveres i samme stand eller få fuld refundering?

Jeg var jo hurtig og kontaktede dem med det samme, jeg opdagede skaden. Det er et produkt, som kostede mig 4000 for 1,5 år siden. Nu er det jo kosmetisk intet værd, da de har ødelagt det, og så kan jeg få 12,5% af prisen..

Som udgangspunkt har jeg ingen interesse i afslag. Jeg vil have mit produkt tilbage i samme stand som de modtog det eller pengene tilbage Det må være en sag imellem Power og værkstedet!

Undskyld hvis det er en gang sludder. Jeg er bare pisse vred og frustreret. Her passer man på sine ting, og så skal man stå og finde sig i sådan en gang lort.
    Stewie: It doesn't matter how you find the pot of gold, B to the rian. All that matters is that you beat the leprechauns.
    Brian: That doesn't make any sense..
    Stewie: It doesn't have to make sense when you look like this!

SD Medlem Forum Disciple Manics's Avatar

Jeg kan ikke forestille mig andet, end at du har retten på din side. Så lang tid at du kan bevise, at du har skrevet til dem med det samme og gjort opmærksom på problemet.

Selvfølgelig skal de returnere produktet i samme stand, som det er afleveret i. Hvordan købeloven lige er i forhold til, hvis en butik beskadiger dit produkt ved jeg ikke - men det tænker jeg at man kan finde ud af i købeloven - evt. hos ombudsmanden.

SD Medlem Forum Knight JesperM's Avatar

Og du er sikker på det er dit eget produkt de har givet dig tilbage serie nummer passer, jeg har prøvet den med at nogen lige bytter det rundt fordi deres service værksted ikke kan følge med eller som i den her tid måske ikke har nogen på arbejde.
    SWTOR.COM NICK: JesperM
    Ingame navn (Republic) Alias, Aliaskuku, Blalock, Devasha, Joless, Tungston.
    (Empire) Darkalias, Dark-alias, Goijra, Tungstan, Wilrosty.

Quote Originally Posted by Manics View Post
    Jeg kan ikke forestille mig andet, end at du har retten på din side. Så lang tid at du kan bevise, at du har skrevet til dem med det samme og gjort opmærksom på problemet.

Selvfølgelig skal de returnere produktet i samme stand, som det er afleveret i. Hvordan købeloven lige er i forhold til, hvis en butik beskadiger dit produkt ved jeg ikke - men det tænker jeg at man kan finde ud af i købeloven - evt. hos ombudsmanden.
    Tak, jeg må ind og læse lidt. Måske jeg kan finde noget

Quote Originally Posted by JesperM View Post
    Og du er sikker på det er dit eget produkt de har givet dig tilbage serie nummer passer, jeg har prøvet den med at nogen lige bytter det rundt fordi deres service værksted ikke kan følge med eller som i den her tid måske ikke har nogen på arbejde.
    Nej, det havde jeg slet ikke gjort mig tanker om!
    Stewie: It doesn't matter how you find the pot of gold, B to the rian. All that matters is that you beat the leprechauns.

Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Som regel undersøger de produktet når de indleverer det og påfører den slags skader på indleverings-sedlen - prøv at finde den frem og se om der ikke er et felt til kosmetiske skader som er udfyldt med "ingen skader" eller lignende ?

Helt grundlæggende; dokumenter alt hvad du kan komme til fra nu af - det vil sige tag billeder af alle skader (det er selvfølgelig lidt sent nu) og gem dem i et separat album så det er nemt at finde dem frem igen.

Check og dokumenter serienumre.

Lav en logbog over alt hvad der er sket, samtlige henvendelser og hvilke besked og tilbud du har fået (f.eks. at de prøvede at tilbyde dig 300 kr for skaden).
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

Tak @Obse. I dag vil de give mig 800 kr. Jeg sagde, at jeg hellere ville have dem til at tjekke hvad det ville koste, at få skiftet det yderste, som nu er beskadiget.

Han spurgte også efter billeder, og jeg måtte jo sige, at jeg jo ikke tog billeder af den. Jeg havde slet ikke gjort mig tanker om, at jeg kunne ende i sådan en situation. Det er sgu nedslående. Ham jeg indleverede den til gav mig ret i, at den var i perfekt stand. I sidste ende, må jeg jo forlange at få ham ind i samtalen. Han må vel stå ved sine ord - som han jo blot kan benægte ..

Bliver spændende, når de kontakter mig igen.

Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Quote Originally Posted by Havdreng View Post
    Tak @Obse. I dag vil de give mig 800 kr. Jeg sagde, at jeg hellere ville have dem til at tjekke hvad det ville koste, at få skiftet det yderste, som nu er beskadiget.

Han spurgte også efter billeder, og jeg måtte jo sige, at jeg jo ikke tog billeder af den. Jeg havde slet ikke gjort mig tanker om, at jeg kunne ende i sådan en situation. Det er sgu nedslående. Ham jeg indleverede den til gav mig ret i, at den var i perfekt stand. I sidste ende, må jeg jo forlange at få ham ind i samtalen. Han må vel stå ved sine ord - som han jo blot kan benægte ..

Bliver spændende, når de kontakter mig igen.
    Du står i hvert fald ikke super godt i en eventuelt sag uden dokumentationen; tænker at 800-1000 kr mere end dækker det nedslag du eventuelt må lave ved et salg af varen, men jeg gætter på at det mere handler om følelsen mens du har den end gensalgsværdi for dig ? .

Er det primært skrammer så du eventuelt ville kunne tage pengene og fjerne det værste med noget god model-maling i den rigtige farve og en tynd pensel ?
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

Quote Originally Posted by Obse View Post
    Du står i hvert fald ikke super godt i en eventuelt sag uden dokumentationen; tænker at 800-1000 kr mere end dækker det nedslag du eventuelt må lave ved et salg af varen, men jeg gætter på at det mere handler om følelsen mens du har den end gensalgsværdi for dig ? .

Er det primært skrammer så du eventuelt ville kunne tage pengene og fjerne det værste med noget god model-maling i den rigtige farve og en tynd pensel ?
    Det er buler og skrammer, men jeg venter stadig på deres svar.

Hvis jeg havde maskinerne, så kunne det være et fedt projekt at bygge en ny kasse til den - i flot ædeltræ Og ja, jeg havde nu ikke tænkt mig, at jeg skulle sælge den, så det er mere det, at jeg nu er træt af at vide, at den er ødelagt Passer mega godt på mine ting